• 1
  • 2
2013-10-28, 10:11
Medlem
Hej.

Det är såhär att jag var ute i helgen där jag kom i bråk med några tjejer. Efter bråket puttar jag till den ena tjejen och går iväg, inget hårt alls. Sen kommer det fyra killar fram och börjar vara kaxiga och jag minns inte speciellt mycket vad dom säger. Utifrån ingenstans efter att vi har diskuterat så ger jag en av killarna ett knytnävsslag och "springer" där ifrån. .

Vi träffas sedan där ute och ja dom frågar om vi ska gå längre bort och slåss och jag sa något och i stil med "slå mig nu så kan du få vakterna på dig".

Inget mer hände den kvällen men dagen efter fick jag ett Facebook meddelande där de skriver att om de ser mig ute igen ska jag åka på stryk och att anledningen till att dom blev så sura var för att jag hade slått en tjej vilket jag inte har + att min vän var med mig hela tiden. Jag har inte gjort något, 100%.

Jag är ingen kille som normalt råkar ut för sådant här och jag var rätt så full.
I vilket fall som helst så vill jag försöka lösa detta på något sätt, vad borde jag göra?
Citera
2013-10-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvnwpts
Hej.

Det är såhär att jag var ute i helgen där jag kom i bråk med några tjejer. Efter bråket puttar jag till den ena tjejen och går iväg, inget hårt alls. Sen kommer det fyra killar fram och börjar vara kaxiga och jag minns inte speciellt mycket vad dom säger. Utifrån ingenstans efter att vi har diskuterat så ger jag en av killarna ett knytnävsslag och "springer" där ifrån. .

Vi träffas sedan där ute och ja dom frågar om vi ska gå längre bort och slåss och jag sa något och i stil med "slå mig nu så kan du få vakterna på dig".

Inget mer hände den kvällen men dagen efter fick jag ett Facebook meddelande där de skriver att om de ser mig ute igen ska jag åka på stryk och att anledningen till att dom blev så sura var för att jag hade slått en tjej vilket jag inte har + att min vän var med mig hela tiden. Jag har inte gjort något, 100%.

Jag är ingen kille som normalt råkar ut för sådant här och jag var rätt så full.
I vilket fall som helst så vill jag försöka lösa detta på något sätt, vad borde jag göra?

ta det lungt du kommer nog inte se dom där killarna på ett tag ,
Citera
2013-10-28, 10:21
Medlem
TheShapes avatar
De är ju bra korkade som skriver hot till dig, som du enkelt kan visa upp vid en anmälan - vilket säger en del om vilka kvalitéer. Det kan du vänligt påpeka, så slår de förhoppningsvis ihop ett och ett.

De vill bara kaxa upp sig för att göra sig stora för tjejen, men så fort hon har tappat intresset så kommer de också att göra det. Ta det lugnt och ligg lågt ett tag (kanske lugn med spriten också), så blåser det över. Om hoten eskalerar, så anmäler du dem givetvis. Du har ju textbevis, som sagt.
Citera
2013-10-28, 10:21
Medlem
Nä sant, men nu bor jag inte i Stockholm utan I Helsingborg. Lär dröja ett tag men ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av kungjohannn3
ta det lungt du kommer nog inte se dom där killarna på ett tag ,
Citera
2013-10-28, 10:23
Medlem
Ja, och jag har till och med skrivit till dom att jag skulle vilja snacka med tjejen som jag har "slagit" så hon kan få berätta hur det gick till men fick som svar att hon vill inte snacka med dig din jävla fitta, dessutom om jag hade slått henne är jag säker på att man går till vakt/polis då det finns hur många som helst där jag bor.

EDIT: Jag har alltså inte slagit någon tjej.
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
De är ju bra korkade som skriver hot till dig, som du enkelt kan visa upp vid en anmälan - vilket säger en del om vilka kvalitéer. Det kan du vänligt påpeka, så slår de förhoppningsvis ihop ett och ett.

De vill bara kaxa upp sig för att göra sig stora för tjejen, men så fort hon har tappat intresset så kommer de också att göra det. Ta det lugnt och ligg lågt ett tag (kanske lugn med spriten också), så blåser det över. Om hoten eskalerar, så anmäler du dem givetvis. Du har ju textbevis, som sagt.
Citera
2013-10-28, 10:30
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ja, och jag har till och med skrivit till dom att jag skulle vilja snacka med tjejen som jag har "slagit" så hon kan få berätta hur det gick till men fick som svar att hon vill inte snacka med dig din jävla fitta, dessutom om jag hade slått henne är jag säker på att man går till vakt/polis då det finns hur många som helst där jag bor.

EDIT: Jag har alltså inte slagit någon tjej.

Nej, du ska inte "snacka" med någon. Det kommer inte att leda till nånvart. Vad som är sanningen är orelevant för sådana människor, utan att få spänna musklerna för någon som kan bli potentiellt imponerad. Skriv inget mer till dem som "matar" bekymret, utan skaka av dig det bara, så kommer de antagligen på bättre saker att göra med tiden.

Och som sagt, eskalerar det du så anmäler du dem, och det kommer att definitivt tala till din fördel. Oroa dig inte.
Citera
2013-10-28, 10:33
Medlem
joeljoeljoel1s avatar
Häng inte på samma ställen som dom gör, då är det ju större risk att ni stöter på varandra. Men det tar nog inte ens en vecka innan dom glömt bort allt det där. Tror inte dom vill riskera böter och misshandels anmälningar och skit bara för att vara tuffa.
Citera
2013-10-28, 10:33
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:

Min fetning:

I första hand borde du begränsa ditt drickande så att du inte blir så full att sådana här situationer uppstår, om du inte kan bruka alkohol på ett sådant sätt att kontrollförlust uppstår, sluta då helt med alkohol.

I övrigt så kan du nog bortse från dessa tomma hot som förmedlas till dig via facebook, om dessa herrar hade menat allvar så hade de inte snackat så mycket, då hade de agerat direkt. Mao inget att bry sig om.

Edit: För övrigt tycker jag att du inte ska bemöda dig med att svara på dessa facebook meddelanden, du ger bränsle åt elden, bättre att ignorera, saker glöms fort bort när något viktigare dyker upp.
Senast redigerad av FatPPLrHrdrTkidnap 2013-10-28 kl. 10:39.
Citera
2013-10-28, 10:34
Medlem
Ja, precis, jag har skrivit lite grann, men jag har avslutat det hela med att berätta såhär "Jag slog aldrig henne, och min kompis var där och nej det gjorde jag inte. Jag har puttat till till henne och ni får det som om jag slagit henne för att visa er inför dom. Tråkigt att ni ska behöva ljuga." och sedan tillsist avslutade jag med "HEJDÅ"
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Nej, du ska inte "snacka" med någon. Det kommer inte att leda till nånvart. Vad som är sanningen är orelevant för sådana människor, utan att få spänna musklerna för någon som kan bli potentiellt imponerad. Skriv inget mer till dem som "matar" bekymret, utan skaka av dig det bara, så kommer de antagligen på bättre saker att göra med tiden.

Och som sagt, eskalerar det du så anmäler du dem, och det kommer att definitivt tala till din fördel. Oroa dig inte.
Citera
2013-10-28, 10:37
Medlem
Jag tänkte mer på att jag inte brukar hamna i trubbel, det har alla nog gjort, men jag b
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Min fetning:
rukar nog bara gå därifrån var jag denna gång fortsatte diskutera, men jag blev irriterad när folk ljuger.
I första hand borde du begränsa ditt drickande så att du inte blir så full att sådana här situationer uppstår, om du inte kan bruka alkohol på ett sådant sätt att kontrollförlust uppstår, sluta då helt med alkohol.

I övrigt så kan du nog bortse från dessa tomma hot som förmedlas till dig via facebook, om dessa herrar hade menat allvar så hade de inte snackat så mycket, då hade de agerat direkt. Mao inget att bry sig om.
Citera
2013-10-28, 10:38
Medlem
Vi avslutar detta, jag skriver inget mer till dom. Vi får se vad som händer helt enkelt.
Citera
2013-10-28, 10:39
Medlem
provocative77s avatar
Vad vill du diskutera? Allt jag ser är hur du sitter o försvarar ditt beteende.
Skiter fullständigt inhur du uppfört dig.
Vill du ha råd eller diskutera något så kan vi göra det. Men kom till saken och sluta med din självömkan. Du är inte oskyldig i den här härvan,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in