• 1
  • 2
2013-10-28, 07:45
Medlem
4weekss avatar
God morgon,

Jag har haft en wt-familj och har därför inte fått nåt gratis här i livet. Jag har fått göra mig själv och uppnått saker som få från överklassen kunnat uppnå, ändå är det ingen som höjer ett ögonbryn åt allt jag åstadkommer. Är man från överklassen och får bra betyg, är skötsam o.s.v. så är det ju naturligt för mig, men när man kommer från en wt-familj och får samma resultat som nån från överklassen är nåt stort, tycker jag i alla fall. Men det är annorlunda för alltför många i min omgivning, är du från överklassen så ska du få beröm för minsta bra du gör samtidigt som du ska psykas när du gör de bästa sakerna, bara för att du kommer ifrån en wt-familj. För mig gör det ont att jag och mina gärningar underskattas när det egentligen skulle hyllas av medmänniskorna i ens omgivning. Jag mår rätt dåligt utav det, nån som känner igen det här? Hur bearbetar man sin frustration?
Citera
2013-10-28, 07:53
Medlem
leabsurds avatar
Vad är det för gärningar du snackar om? Att du får mvg på proven? Vem bryr sig. Bara överklasskärringar och pappor med självsäkerhetsproblem som tvingar sina barn att få högt betyg.

Vad har du uppnått, egentligen?
Citera
2013-10-28, 07:59
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Vad är det för gärningar du snackar om? Att du får mvg på proven? Vem bryr sig. Bara överklasskärringar och pappor med självsäkerhetsproblem som tvingar sina barn att få högt betyg.

Vad har du uppnått, egentligen?

Jag går inte och knullar runt, jag dricker inte mig full och beter mig som en idiot, jag respekterar andra i min omgivning, jag har aldrig skolkat m.m. som egentligen inte kännetecknar en person som kommer från en familj som inte brytt sig om att uppfostra. Vad jag åstadkommit är mycket mer än bra betyg.
Citera
2013-10-28, 08:03
Medlem
Om du vill må bättre så är ett tips att sluta beskriva din familj som white trash.

Generellt så är livet in rättvist, och du bör befria dig från behovet av att få beröm.
Citera
2013-10-28, 08:03
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4weeks
Jag går inte och knullar runt, jag dricker inte mig full och beter mig som en idiot, jag respekterar andra i min omgivning, jag har aldrig skolkat m.m. som egentligen inte kännetecknar en person som kommer från en familj som inte brytt sig om att uppfostra. Vad jag åstadkommit är mycket mer än bra betyg.

Det där är ju bara allmänt hyfs Nej du, för att imponera så måste du faktiskt utföra något värdigt, det räcker inte med att du bara beter dig som en vanlig människa med sunt förnuft. Har du skapat något? Hjälpt folk i nöd, gjort stora tjänster? Det du rabblar upp är ju mestadels saker du INTE gjort.
Citera
2013-10-28, 08:08
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitchblende
Om du vill må bättre så är ett tips att sluta beskriva din familj som white trash.

Generellt så är livet in rättvist, och du bör befria dig från behovet av att få beröm.

Inte lika mycket behov av att få beröm som att andra får beröm de inte förtjänar, förstår du hur jag tänker? Det är det jag vill diskutera.
Citera
2013-10-28, 08:11
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Det där är ju bara allmänt hyfs Nej du, för att imponera så måste du faktiskt utföra något värdigt, det räcker inte med att du bara beter dig som en vanlig människa med sunt förnuft. Har du skapat något? Hjälpt folk i nöd, gjort stora tjänster? Det du rabblar upp är ju mestadels saker du INTE gjort.

Klart att jag gjort stora saker med.
Citera
2013-10-28, 08:23
Medlem
Citat:
Inte lika mycket behov av att få beröm som att andra får beröm de inte förtjänar, förstår du hur jag tänker? Det är det jag vill diskutera.
Till att börja med så är överklassen ganska ovanlig i Sverige och du träffa dom förmodligen inte om du inte går på privatskola. Medelklassen är desto vanligare, och dom skolas ofta med hjälp av moroten, medan underklassen skolas med piskan. Om du lyckas klä dig, uppföra dig, och tala som dom så kommer du också få moroten - men det kräver en hel del träning. Vissa människor kämpar hela livet för att accepteras in i medelklassen, ett liv i flykt från sin egen bakgrund som ofta lämnar en slags tomhet.

Börja med att acceptera och förstå var du kommer ifrån, så kommer det bli tydligare var du är på väg och varför du möter det motstånd du gör.
Citera
2013-10-28, 08:34
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitchblende
Till att börja med så är överklassen ganska ovanlig i Sverige och du träffa dom förmodligen inte om du inte går på privatskola. Medelklassen är desto vanligare, och dom skolas ofta med hjälp av moroten, medan underklassen skolas med piskan. Om du lyckas klä dig, uppföra dig, och tala som dom så kommer du också få moroten - men det kräver en hel del träning. Vissa människor kämpar hela livet för att accepteras in i medelklassen, ett liv i flykt från sin egen bakgrund som ofta lämnar en slags tomhet.

Börja med att acceptera och förstå var du kommer ifrån, så kommer det bli tydligare var du är på väg och varför du möter det motstånd du gör.

Kan du utveckla det sista stycket? Jag mår inte särskilt bra när jag tänker som i ts och vill gärna bli av med de tankarna.
Citera
2013-10-28, 09:18
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det sista stycket? Jag mår inte särskilt bra när jag tänker som i ts och vill gärna bli av med de tankarna.
Ja det var inte glasklart, eller hur? Jag återkommer.
Citera
2013-10-28, 11:33
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Klart att jag gjort stora saker med.
Vad för stora saker? Väldigt svårt att uttala sig om hur mycket beröm du förtjänar om du inte skriver för vad.
Citera
2013-10-28, 11:53
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Vad för stora saker? Väldigt svårt att uttala sig om hur mycket beröm du förtjänar om du inte skriver för vad.

Sånt som andra gjort i till o med mindre utsträckning och fått höra massa wow, bara för att de kommer från fina familjer som alla känner/respekterar/rädda för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in