2013-10-27, 20:21
Medlem
Skullknights avatar
Vad tycker ni generellt är bäst i form av kosttillskott för optimala träningspass, en PWO eller aminosyror? Har ni några produkter att rekommendera?
Citera
2013-10-27, 20:25
Medlem
Dreass avatar
Inget av dom.

Men orkar man inte äta ordentligt så får du testa dig fram.

PWO är oftast koffein och lite annat kul. Vad ska du med aminosyror till? Om du ska testa aminosyror kan du också testa lite kolhydrater före passet.
Citera
2013-10-28, 16:08
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vad ska du med aminosyror till?
Energi och pump? Scivation Xtend ska ju vara väldigt bra.
Citera
2013-10-28, 16:12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Pump av aminosyror? Energi får du också av kolhydrater, och det är billigare

BCAA kan dock ge lite mer fokus. Men det låter som om du vill ha en PWO.
Citera
2013-10-28, 16:31
Medlem
Rolf-Davids avatar
Jag testade PWO för första gången idag, var inget speciellt, som att hälla i sig några koppar kaffe på morgonen typ. Och lite stickningar/kliande kinder.

Men kompisen som jag fick den av tyckte att hon kände stor skillnad, men hon har aldrig varit en stor kaffedrickare.
Citera
2013-10-28, 17:20
Medlem
SiSeniors avatar
PWO och EAA är två helt olika saker som man tar av två helt olika anledningar. Därför går det inte att jämföra dessa i avseendet som du frågar om.
Citera
2013-10-28, 17:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Du får varken pump eller nämnvärd energi av aminosyror. Du skulle nog satsa på lite maltodextrin innan passet istället om nu detta är målet. PWOs kan ge både pump och energi beroende på vad man köper, men generellt skulle jag nog säga att man gör bäst i att låta bli sånt överhuvudtaget.
Citera
2014-01-03, 05:16
Medlem
Eric.the.midgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du får varken pump eller nämnvärd energi av aminosyror. Du skulle nog satsa på lite maltodextrin innan passet istället om nu detta är målet. PWOs kan ge både pump och energi beroende på vad man köper, men generellt skulle jag nog säga att man gör bäst i att låta bli sånt överhuvudtaget.

Varför då?
Citera
2014-01-03, 10:40
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric.the.midget
Varför då?
Han gör flera påståenden, vilken funderar du över?

Malto före pass = Guld värt.

Lära sig träna utan kosttillskott = Ekonomiskt samt mindre beroende av saker, det är bra.
Citera
2014-01-03, 15:04
Medlem
Citat:
Vad tycker ni generellt är bäst i form av kosttillskott för optimala träningspass, en PWO eller aminosyror? Har ni några produkter att rekommendera?

Kör aminosyror under passet/före passet och pwo som du kan köra är t.ex. den här http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...lm-45-servings. Den innehåller bra saker och är hyfsat prisvärd. Dricker du grapefruktjuice 30 min innan du tar pwo:n kommer den antagligen ge lite mer effekt.
Citera
2014-01-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekiekipartang
Kör aminosyror under passet/före passet och pwo som du kan köra är t.ex. den här http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...lm-45-servings. Den innehåller bra saker och är hyfsat prisvärd. Dricker du grapefruktjuice 30 min innan du tar pwo:n kommer den antagligen ge lite mer effekt.

Hell to the no!
Med så låg dosering skulle jag gissa på att de flesta måste köra 3 till 4 skopor - vilket ger 15/11,25 st.
Även med det rabatterade priset dem har nu, ger det en serveringskostnad om 14,6/19,47 kr - vilket är extremt dyrt.
Citera
2014-01-03, 23:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekiekipartang
Före/under är sämsta tiderna att ta det på ungefär. Dyr energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in