2005-07-08, 12:44
Medlem
Gittans avatar
Jag har problem med att de filmer, TV-serier etc som jag bränner ner inte kan köras på min splitternya DVD. Skivorna går att spela upp på datorn men inte på DVD:n.
Jag brukar bränna i Nero start smart. Tidigare har jag bränt filmer och dom går faktiskt att köra så någonting måste fattas i de senare jag har bränt ner. Några tips? Måste det ingå speciella filer (tex Divx) och hur får man tag på dom? Jag vet att det går att ladda ner såna, men jag vet inte hur jag ska lägga in dessa filer för att de ska finnas på det jag bränner. Suck, det är för varmt för att man ska uttrycka sig vettigt!
Citera
2005-07-08, 12:55
Medlem
Bitmasters avatar
jo jag märker det.

för det första, stöder din DVD-spelare DivX?
Citera
2005-07-08, 14:03
Medlem
jeajaks avatar
Vilket format är dessa filmer, tv-serier m.m. kodade i? Förstår du inte vad jag menar laddar du ned GSpot eller AVICodec och öppnar filerna i dessa program.

Gör som Bitmaster redan skrivit och ta reda på vad din DVD-spelare klarar av för format (DivX, Xvid, DVD, SVCD, VCD...). Kan gå att hitta på videihelp ifall du inte har tillgång till manual.

Att skivorna går att spela upp på PC:n innebär inte på något sätt att de nödvändigtvis kan spelas upp i din DVD-spelare.

Återkom med mer info så kommer du nog få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in