Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparbergaren
Alltså när ska du fatta att jag inte håller med dig överhuvudtaget. Vadå börjat förstå nu. Och jag orkar inte stå och tyda din jävla text hela tiden, gå köp svenskt tangetbord! Jag håller mig helst borta från människor, det har jag alltid gjort. Att jag inte kräver någon respons eller respekt från övriga samhället motbevisar snarare ditt så kallade bekräftelsebehov du ansåg att jag hade.
Ja, jag kan göra skillnad. Genom att gola när jag ser någon person skada någon annan. Men du var ju emot hjältar. Så hur ska du ha det?
Jag har besvarat dig och många andra som inte håller med mig. Jag har diskuterat frågan och gett dig svar på tal flera gånger nu. Att du inte godtar svaren är ditt problem. Jag startade tråden för att föra en diskussion om att gola är rätt! Och dessutom är det kul när andra håller med mig, för det är onani jag är ute efter. Blir hårdare och hårdare i kuken för varje golbög på min sida.

Du orkar inte "tyda"?
Hm, jag far val sammanfatta sa du slipper anstranga dig.
Forstar att det blir svart att tanka nar du bara runkar till det som ar i linje med ditt orealistiska tankande.
Vad du borde lara dig ar att du faktiskt ar kontraproduktiv i denna trad!
En del haller ju med dig av fel anledning! Det ar som en spegel av verkligheten.
Du kommer med fantasier,spekulationer,anklagelser och pahopp nar man inte haller med dig!
Jag tror att vi manniskor som du och jag egentligen vill samma sak.
Darfor ar en diskussion viktig om hur det ska ske rent praktiskt.
Jag menar att golare inte ska behova utsatta sig sjalva for livsfara!
Det tycker daremot DU!
DU tycker att det ar att forega med gott exempel!
Samtidigt ger du en hel bullshit beskrivning av hur det slulle ga till ifall du golade.
Jag beskrev for dig hur daligt systemet ens ar pa att skydda folk som de VILL ska gola!
Det finns ju flera exempel pa folk som golat ner kriminella natverk ,men som polisen sedan struntar i att skydda!
Hur menar du da att det ar klokt att manniskor ska riskera sina liv for att va bra medborgare at en stat som arbetar emot sin egen befolkning?
Jag menar att det ibland ar ett klokare beslut att satsa pa att forsvara sig sjalv utan statens hjalp.
Jag har aldrig sagt att folk ska leka vilda vastern.
Jag sa bara att den riktiga fienden ar sjalvaste svenska staten och dess usla rattssystem.
Ska samma system som satter folk i skiten och skapar kriminalitet hjalpa dem som golar?
Tank logiskt for guds skull!
Darfor sager jag "gola inte". Inte om du kan hjalpa det.
Skulle jag inte gola pa en "kompis" som begatt valdtakt?
Slang dig i vaggen. Klart att jag hade gjort det om jag hade kunnat beharska mig.
Jag hade anmalt. Men bara for att dennes anhoriga skulle fa vetskap om hens brott- inte for att jag litar pa att staten skyddar folk mot brottslingar.
Du har liksom fel i att det bara ar kriminella som ar emot angiveri!!
Jag m. fl ar emot angiveri sa lange systemet ar korrupt.
Men att uppmuntra angiveri som basta strategi for att rada bot pa all sorts kriminalitet fungerar inte.
Du ar tvartom otacksam mot folk som golat och lyckats stoppa kriminella genom att havda att goleri alltid ar basta utvagen!