• 2
  • 3
2013-12-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMay
Varför köpa äggen när ni får mer för billigare pris om ni köper "Maxi" ?

Maxi är inte alls lika goda som äggen, sen är de inte nostalgiska eller äggformade.
Citera
2013-12-22, 18:13
Medlem
Lullabys avatar
Jag har ett trevligt tips att använda Kinderägg på

Man skär av bottnen på ägget,försiktigt med en vass kniv. Ca. 1 cm ovanför bottnen. Man kan spola kniven under varmt vatten ett tag för att ägget inte ska gå sönder.

Ät upp bottendelen.

Sen sätter man resten av ägget på ollonet på en icke-erigerad penis
Låt penis styvna med ägget på så att chokladen liksom smälter fast. Tjejen kan ju gärna hjälpa till med detta. Med munnen typ, så att det blir varmt ovanifrån oxå. Hehee.

Sen kan ni ju räkna ut resten själva Det blir liksom en win-win situation. Vi tjejer älskar ju choklad-killar älskar avsugningar.

En kul grej är att den vita chokladen ser jävligt äcklig ut i smält tillstånd kletat ut över ollonet...men vafan det smakar ju gott!
Citera
2014-01-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Även fick jag ett mini flygplan jag byggde ihop och slängde ut den genom fönstret hoppas någon lycklig unge hittar den sen

Haha, slängde ut genom fönstret... Trodde du att det skulle flyga eller?

Jag kan tänka mig hur du nu har räddat dagen för något stackars litet socialfall ute på gatan. När lille Erik fick planet i huvudet så ändrade hans liv riktning.
Citera
2023-11-09, 21:31
Medlem
Till att börja med är jag lite förvånad att jag inte hittar någon enorm Kinderäggs-tråd med hundratals eller tusentals inlägg på forumet. Men denna får duga(kanske kan flera slås ihop till en för att få lite fart på diskussionerna om detta ämne).

Har nog själv inte ätit något Kinderägg på säkert 15-20år, men blev precis påmind om deras existens då dom syntes i bild i en scen inuti en liten mataffär(ca 33min in) i franska barnäventyret Premier voyage (1980) på Netflix, ett drama utav Nadine Trintignant, dåtida fru till mycket kända franska skådespelaren Jean-Louis Trintignant(om Louis de Funès var franska kungen av komedi under 60-talet och framåt så var Jean-Louis kanske den största inom drama under samma era och under många årtionden). En film där paret använt sina barn i huvudrollerna, tonårsdottern och yngre sonen, vars mor dör i filmen, dom rymmer och ska på äventyr för att hitta sin far.

www.imdb.com/title/tt0237606

Men åter till dom chokladfyllda äggen. Utöver att jag glömt att dom fanns så långt bak i tiden som redan 1980, så reagerade jag på storleken, dom såldes styckvis i butiken och såg aningen större ut än dom man köper nuförtiden(eller ja, antar jag) som säljs i tre-pack. Har det funnits olika storlekar genom tiderna, eller är det mitt ögonmått som lurar mig?

Äggen syns som sagt ca 33min in(fast filmen är värd att se från början till slut för dom som uppskattar gamla Europeiska barnfilmer från tiden innan allt blev överkommersiellt eller superlöjligt):

www.netflix.com/title/81667275

Även flera gamla Range Rover's i bild av den klassiska sorten, vilket vi själva använde en i familjen på den tiden, så tack vare äggen, bilarna och miljön så är nostalgifaktorn hög. Jag funderar faktiskt på att köpa mig ett Kinderägg för första gången på väldigt länge. Vill minnas att chokladen är ovanligt god för att vara tillhörande en leksaks/barnprodukt. Chokladen i julkalendrar brukar omvänt vara outhärdlig.

OffTopic:
Citera
2023-12-29, 15:34
Medlem
3Godisars avatar
Aldrig fattat mig på kinder-ägg, jättelite choklad (gott iofs) och så vänder den sig till småbarn men innehåller massa små plastdelar..
vad kan gå fel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in