• 1
  • 2
2013-10-26, 20:15
Medlem
Hej jag gick i matbutiken med min tjej och såg att dem sålde ut 3 pack kinderägg för 25 kr. Tyckte det verkade billigt så jag köpte ett packet genast (Nostalgi) min tjej tyckte de va slöseri för vi hade kunnat köpa mer apelsiner för dem pengarna men jag tyckte det var värt, så hon skratta bara åt det.

Nu sitter jag och bygger leksakerna, fan vilket kul tidsfördriv!

Hur många olika leksaker finns de totallt för kinderägg? Måste finnas hur många som helst. Någon som vet hur många det finns?

tack på förhand
Citera
2013-10-26, 20:53
Medlem
Mattelols avatar
Måste dock vara det dyraste man kan köpa i affären när man ser till kilopris.
Citera
2013-10-26, 21:10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Måste dock vara det dyraste man kan köpa i affären när man ser till kilopris.

Bortsett från saffran, möjligen.
Citera
2013-10-26, 21:23
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Hej jag gick i matbutiken med min tjej och såg att dem sålde ut 3 pack kinderägg för 25 kr. Tyckte det verkade billigt så jag köpte ett packet genast (Nostalgi) min tjej tyckte de va slöseri för vi hade kunnat köpa mer apelsiner för dem pengarna men jag tyckte det var värt, så hon skratta bara åt det.

Nu sitter jag och bygger leksakerna, fan vilket kul tidsfördriv!

Hur många olika leksaker finns de totallt för kinderägg? Måste finnas hur många som helst. Någon som vet hur många det finns?

tack på förhand
Jag har hört att det i Europa finns 19 olika leksaker. I USA skall det visst finnas 21.
Citera
2013-10-26, 21:29
Medlem
christerys avatar
Härligt, nån som har leksinnet kvar.
Ge en av äggen till tjejen så fattar hon vitsen.

Ingen aning, men dom ändrar väl förhoppningsvis med tiden så ungarna inte får samma.
Citera
2013-10-26, 22:15
Medlem
bombaccis avatar
Leksakerna ändras väl med jämna mellanrum?

Fick kinderägg av någon anledning förut o då var det någon figur från en tecknad film med. Så tror de ändras minst en gång per år i alla fall.

Tycker chockladen är ganska så god o roligt med att upptäcka vad det är för leksak man får. kan tycka det är lite roligt som vuxen med.
Citera
2013-10-26, 22:24
Medlem
hade jag inte druckit nu hade jag nog åkt till macken å köpt en kinderägg. de e god choklad i dom. vore kul ätt köpa en då och då å bygga ihop en liten töntig samling!
Citera
2013-10-26, 23:05
Medlem
Disco-Mannens avatar
Charmen i det hela är att man bygger ihop de värdelösa leksakerna, chokladen kastar man i papperskorgen
Citera
2013-10-26, 23:24
Medlem
muntiis avatar
En nära vän till mig konsumerade kinderägg ganska grovt när han var barn. Räkna på du
http://distilleryimage9.s3.amazonaws...38048d2c_7.jpg
Citera
2013-10-27, 13:58
Medlem
SamusArans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Charmen i det hela är att man bygger ihop de värdelösa leksakerna, chokladen kastar man i papperskorgen

Skojar du, eller? Chokladen var fan det godaste!

Dock 25 spänn för en tre-packs kinderägg är väl normalpris? Har för mig att den brukar ligga runt 25-26 kr, vilket i och för sig är ganska dyrt. Men gott är det! Köpte en del Kinderägg när jag var yngre. Samlade mest på figurena man fick, som brukade vara grodor, flodhästar, krokodiler o.s.v. Men idag verkar det bara finnas fula figurer från filmer nuförtiden, vilket är synd...
Citera
2013-10-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamusAran

Dock 25 spänn för en tre-packs kinderägg är väl normalpris? Har för mig att den brukar ligga runt 25-26 kr, vilket i och för sig är ganska dyrt. Men gott är det! Köpte en del Kinderägg när jag var yngre. Samlade mest på figurena man fick, som brukade vara grodor, flodhästar, krokodiler o.s.v. Men idag verkar det bara finnas fula figurer från filmer nuförtiden, vilket är synd...

Haha jag fick faktiskt en figur, en häst. Även fick jag ett mini flygplan jag byggde ihop och slängde ut den genom fönstret hoppas någon lycklig unge hittar den sen

Den som snacka om barnsinnet, självklart har man kvar den!
Citera
2013-10-27, 23:12
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamusAran

Är man ute efter chokladen kan man lika väl köpa marabou mjölkchoklad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in