Citat:
Ursprungligen postat av
GotteLisa
Usch dessa hemska mjölbaggar. ..😕
I väntan på att Nomor skulle komma hem till mig pågick en 6 dagar lång städning och diskning av skåp lådor hyllor väggar skenor o.s.v..
Jaa det tog så lång tid då man arbetar på dagarna och så..Under tiden som det blev allt mer rent i köket ,började baggarna att ta sig ut på hallen och toaletten..Såg några på köksbänken och to.m vardagsrummet..😡😠Min teori är att de började leta mat då det inte fanns några torrvaror längre. .Dagen kom då Nomor kom och de besprutade det angripna skåpet samt längs lister i köket. .Fick vänta utanför lägenheten under tiden han sprutade och han hade gasmask på sig..
När jag kommer hem sex timmar senare ser jag fullt av dem i skåpet där de tvingats ut..Dammsög upp dem..
Man får inte tvätta de besprutade områden på nästan 4 veckor då de kan komma fler ..När de överlevande (finns alltid ngn som inte påverkas vid själva besprutningstillfället) går över dessa sprayer vid senare tillfällen så blir de påverkade ocj dör trots att medlet är torrt.Nu en vecka senare kommer de fortfarande fram men dör så småningom av medlet de gått på. .Hittade to.m i vattenkokaren..Så räliga de är. .
Jaa nån gång ska de väl svälta men är inte speciellt sugen på att handla hem mat nu på flera månader ..Bläh..😢
Jadå, i vattenkokaren, skalbaggar flera gånger, en larv igår. I badrummet finns ganska många, två högt uppe på väggar där. På underlakanet i säng i sovrummet rörde sig en. I necessären på vandrarhemmet där jag sov en natt, långt hemifrån. I knäckebrödspaketet jag hade med hemifrån. När jag var i stan kröp plötsligt en skalbagge ut ur handväskan...
Nej, inte har jag heller lust att fylla på förråden med müsli, knäckebröd etc...