2013-10-28, 17:33
Medlem
Mitt tips till dig är att spara ihop pengarna. Högst personligen är det inte många saker som jag kan tänka mig att ta ett lån till.
Citera
2013-10-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Varför flytta när man kan bo hemma? ;]
Därför att utan fast jobb eller andra vuxenindikatorer så hjälper det inte ens att toklåna till en fittmagnet till bil, bor du hos mamsen är du rökt hos det täcka könet.

Synd att du inte fick låna.
Citera
2013-10-28, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Därför att utan fast jobb eller andra vuxenindikatorer så hjälper det inte ens att toklåna till en fittmagnet till bil, bor du hos mamsen är du rökt hos det täcka könet.

Synd att du inte fick låna.

Lugnt, mamma skulle stå på lånet så fittmagneten är fixad snart! hahahah!
Citera
2013-10-28, 19:16
Medlem
Citat:
Lugnt, mamma skulle stå på lånet så fittmagneten är fixad snart! hahahah!
Amen gu va bra asså typ.

Man blir ju knappast förvånad att en så oansvarig kvinna lyckats frammana en lika korttänkt avkomma. Synd bara att vi andra måste vara med och betala kalaset sen när kronofogden knackar på dörren.
Citera
2013-10-29, 11:13
Medlem
Har du ens gjort en rudimentär kalkyl på detta?

Låt se, finansiering, säg 6% ränta (bästa fall...), 8 år på 150K - 18400 / år

Försäkring, svårt att säga men säg - 6000 / år

Skatt, låt oss säga - 2500 / år

Bensin, säg typ - 20 000 / år

Rep, service, etc - 5000 / år

Summa: 51 900 / år, ca 4325 / månad.

Svårt att se att du får ett billån när bilen kostar nästan hälften av din disponibla inkomst. Även om så kommer du troligen inte få 6% ränta.
Citera
2013-10-29, 11:19
Bannlyst
Citat:
Amen gu va bra asså typ.

Man blir ju knappast förvånad att en så oansvarig kvinna lyckats frammana en lika korttänkt avkomma. Synd bara att vi andra måste vara med och betala kalaset sen när kronofogden knackar på dörren.

Mamma är läkare så hon kan paya hela bilen till mig ifall jag bara säger till. Förstår inte varför du ska hata så mkt, bara för att du har fattiga föräldrar? Har aldrig i hela mitt liv levt på soc eller a-kassa så .i.
Citera
2013-10-29, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pap01
Har du ens gjort en rudimentär kalkyl på detta?

Låt se, finansiering, säg 6% ränta (bästa fall...), 8 år på 150K - 18400 / år

Försäkring, svårt att säga men säg - 6000 / år

Skatt, låt oss säga - 2500 / år

Bensin, säg typ - 20 000 / år

Rep, service, etc - 5000 / år

Summa: 51 900 / år, ca 4325 / månad.

Svårt att se att du får ett billån när bilen kostar nästan hälften av din disponibla inkomst. Även om så kommer du troligen inte få 6% ränta.

Som sagt, har in 10k per månad minst så jag kan lägga 7000kr i månaden till bilen bara. Har inget jag kan lägga pengar på atm förutom på skräp som jag jag sa. Har ett sparkonto som är väldigt laddat men har inga planer på gå in där förutom när jag ska köpa en lägenhet.. Så på 3 år har jag betalt klart bilen om inte mindre. Hade in 72k föra sommaren på bara sommarvikariat. Fast fick slita ganska hårt för det :P
Citera
2013-10-29, 13:06
Medlem
Facades avatar
Idiotin i denna tråd är bara för hög.
Varför?
Jag har svårt att finansiera 100 tusen kronors saker när jag drar in 50k i månaden, och du med 10k i månaden försöker få lån på en bil du knappt kan betala för?

EDIT: Med svårt menar jag då att jag har svårt att tilltala mig själv att detta är nödvändigt.
Citera
2013-10-29, 13:22
Medlem
Citat:
Mamma är läkare så hon kan paya hela bilen till mig ifall jag bara säger till. Förstår inte varför du ska hata så mkt, bara för att du har fattiga föräldrar? Har aldrig i hela mitt liv levt på soc eller a-kassa så .i.
Men vad fint att mamma fortfarande ger dg månadspeng. Lägger hon fram kläder till dig på morgonen med? Tvättar dina kalsonger? Låna av henne då istället för att skapa en idiottråd på FB.

Vad mina föräldrar har för ekonomi är fullständigt egalt eftersom jag är vuxen och ser till att klara av mina egna utgifter. Och något försörjningsstöd är det inte tal om, jag har så det räcker och blir över.
Citera
2013-10-29, 13:43
Medlem
Citat:
Men vad fint att mamma fortfarande ger dg månadspeng. Lägger hon fram kläder till dig på morgonen med? Tvättar dina kalsonger? Låna av henne då istället för att skapa en idiottråd på FB.

Vad mina föräldrar har för ekonomi är fullständigt egalt eftersom jag är vuxen och ser till att klara av mina egna utgifter. Och något försörjningsstöd är det inte tal om, jag har så det räcker och blir över.

+1

Att hänvisa till sina föräldrars ekonomi visar bara hur totalt misslyckad man själv är. Nej jag kommer inte från något fattighus men har trots det alltid strävat efter att klara mig själv och att kunna upprätthålla en god livskvalité på mina egna bedrifter.
Citera
2013-10-29, 14:19
Medlem
Citat:

För att vanliga vuxna människor vill betala för sig själva och stå på egna ben. Om nu din läkarmamma kan betala allt, och du verkar tycka det är trevligt - varför frågar du ens om möjligheten att ta ett lån?
Citera
2013-10-29, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkismannen
För att vanliga vuxna människor vill betala för sig själva och stå på egna ben. Om nu din läkarmamma kan betala allt, och du verkar tycka det är trevligt - varför frågar du ens om möjligheten att ta ett lån?

För jag ville ta lånet på mitt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in