2013-10-26, 00:58
Bannlyst
När man väl får för sig att komma till FB för råd så slutar det oftast med tråkigheter.

Bara nu som exempel i GTA V tråden börjar oskulderna dryga sig bara för de väljer att inte läsa ordentligt.

Vilken del bör man använda på FB för att slippa dessa odågor? Så kan man använda resten av internet för de andra delarna!
Citera
2013-10-26, 01:51
Medlem
Sanoxys avatar
Man får vad man heter... Byt nick om du vill bli "tagen" på allvar.
Citera
2013-10-26, 01:59
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanoxy

det går inte att byta nick och jag tror inte att folk hänger upp sig på nicket särskilt ofta.

folk är i regel rätt schyssta men det är ju anonymt så folk (även jag) kan bli lite elaka men det är roligare att va snäll i längden.
Citera
2013-10-26, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanoxy

behandla folk som du vill bli behandlad
Citera
2013-10-26, 02:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
det går inte att byta nick och jag tror inte att folk hänger upp sig på nicket särskilt ofta.
Det går genom att skapa ett nytt konto, vilket är helt tillåtet så länge man inte diskuterar med sig själv.

Angående problemet, är det nog bara att anpassa sig och lära sig strunta i folk som saknar vett och förstånd. Idioter finns överallt, och dessa söker inget annat än uppmärksamhet.
Oavsett vilken del du besöker kommer du träffa på personer som saknar liv utanför internet och anser sig veta bättre i brist på detsamma. Lev med det.
Citera
2013-10-26, 05:47
Medlem
I delarna "Astronomi och rymdfart" och "Systemutveckling" har jag blivit bäst bemött.
Citera
2013-10-26, 06:09
Medlem
Litteraturforumet är rätt fint.
Citera
2013-10-26, 10:26
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Litteraturforumet är rätt fint.

Tänkte precis skriva samma sak. Där hålls det ofta en god ton i diskussionerna. Musikforumen är helt OK också.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2013-10-26 kl. 10:30.
Citera
2013-10-26, 11:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
En spydig ton är lite av en del av kommunikation på internet tror jag.
Blir det tröttsamt så är det inte så svårt att koppla bort mentalt. Men visst finns det samtalsämnen och forumdelar med mindre spydighet. I regel minskar spydigheten ju mer "akademiskt" eller specifikt ett ämne blir.
Vad oskulder har med saken att göra förstår jag dock inte riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdiarre
behandla folk som du vill bli behandlad

Sen kollade jag lite snabbt igenom dina inlägg i gta-tråden. Och du är ju rätt spydig själv.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2013-10-26 kl. 11:36.
Citera
2013-10-28, 16:48
Medlem
MrFolds avatar
Just när det gäller "råd-trådar" oavsett huvudämne så kan jag tycka att modereringen är lite väl slapphänt ibland. Om TS ställer en uppenbart allvarligt menad fråga om vad hen ska göra åt att sambon dricker för mycket och spelar dataspel hela nätterna så borde spydigheter och tykna skämt kunna gå in trams&OT utan vidare och både raderas och rendera varning. Det sker säkert, men man kan se att mycket får ligga kvar också. Lite är det väl också upp till oss själva: Anmäl skiten när du ser den så ökar möjligheten att folk som till stor del är här bara för att vara elaka på andras bekostnad får hitta något annat ställe att leva ut sina personlighetsstörningar på.

Sen finns ju förvisso en annan sida av myntet också: Alla "rådfrågare" uppskattar inte att de kanske blir ifrågasatta på vissa punkter eller inte får de svar de ville ha. Det är något helt annat och i högsta grad en del av en fri diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in