2005-07-08, 02:26
Medlem
rank81s avatar
Någon mer som har en Pioneer DVR-107D som har uppgraderat till den senaste firmwaren(1.21)?

Jag har kört med originalfirmwaren 1.16 hur länge som helst och det har funkat perfekt. Sedan beställde jag Premium 8x DVD-R skivor från wesellcd.com men jag kunde inte bränna fortare än 4x. Så jag tänkte att det kanske var firmwaren som krånglade och flashade den. Nu låter den som ett ånglok så fort jag läser/bränner en skiva. Dessutom kan jag fortfarande inte bränna fortare än 4x?

Någon som har några tips? Brännaren SKA klara att bränna skivorna i 8x enligt wesellcd.com.
Citera
2005-07-08, 02:35
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Flasha tillbaka till versionen som du hade innan och skriv ett mail till wesellcd där du frågar vad det är för skit som dom sålt till dig. Att garantera att en skiva går att bränna i en viss hastighet tyder på att dom inte riktigt vet vad dom pysslar med eller att dom skiter i sina kunder. Man kan aldrig garantera att en skiva funkar i en viss hastighet i alla brännare.

Om du har Nero Infotool eller DVDIdentifier, vad säger dessa om vad det är för tillverkare på skivan ?

/#LOUDmouth#
Citera
2005-07-08, 13:11
Medlem
Bitmasters avatar
de garanterar att det GÅR att bränna UPP TILL en viss hastighet, inte att alla kan bränna i den hastigheten.

flasha tillbaka till din gamla version, alternativt skaffa en bättre brännare.
Citera
2005-07-09, 03:23
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pioneer
Caution! Once the drives have been updated, the drive will NOT be able to be restored to an earlier firmware version.

Så det kan jag nog glömma.

Men vad fan, dom jävla grisarna på wesellcd.com skriver ju att dom har testat skivorna med Pioneer DVR-107D och att det gick att bränna i 8x.

http://www.wesellcd.com/shop/productinfo.asp?id=437

Polaren har samma problem med sin och han har skickat mail dit men inte fått något svar än. Ska bli intressant att höra vad som säger. Att garantera 8x när det inte funkar är idiotiskt.

Bitmaster: Du säger ju emot dig själv. "Dom garanterar att man kan bränna i 8x med DVR-107D, men alla kan inte göra det?" Vilka kan göra det då? Alla som har 5 bokstäver eller mindre i sitt förnamn? Eller är det en speciellt utvald grupp som kan göra det? Garanterar man att det går att bränna i 8x med en viss brännare så betyder det att alla med den brännaren ska kunna göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in