Citat:
Håller inte alls med. Acetylsalicylsyra i långtidsbruk för led- och muskelvärk är lika bra som andra NSAID, även de receptbelagda , med undantag för indometacin. Jag har ätit otaliga sorter, har blivit övertalad av läkarna att pröva än den ena, än den andra varianten där man hängt på nån molekyl, så jag vet vad jag pratar om, i alla fall hur det funkar på mig. Gammal och beprövad medicin med kända biverkningar vilket känns tryggt. Magen kan paja men brukar gå bra om man tar den ihop med mat. Dessutom är acetylsalicylsyra förebyggande mot blodpropp, även i små doser, och det finns undersökningar som tyder på effekt mot tarm- och lungcancer, demens mm. Det forskas för fullt eftersom man anar det finns många positiva effekter som inte är klarlagda ännu.
http://www.expressen.se/halsa/hall-h...ylsalicylsyra/
OT tips: Krossade Magnecyl utrörda med lite vatten blir en suverän ansiktsmask som ger babyhud.
Citat:
Ja, Treo är bättre. Undvik att äta Treo dagligen under längre tid pga koffeininnehållet, tycker jag. Man kan få rätt rejäl huvudvärk om man slutar plötsligt efter långtidsbruk, vet det av egen erfarenhet men även läst om folk som till och med måste gå på avvänjning pga Treo-missbruk.