2013-10-25, 22:21
Medlem
Min son har sagt att han hade velat börja "youtube vlogga" väldigt länge men har aldrig vågat.

Han är rädd för att folk ska tycka han är bögig och är rädd för att det inte ska gå bra för honom. Så hans kompisar tycker han är en tönt liksom.

Hur ska jag bevisa för honom att han borde göra det? Har ni tips på gratis redigeringsprogram, kamera för billig peng etc?
Citera
2013-10-25, 22:42
Medlem
whaks avatar
Har han någon plan om vad han ska "vlogga" om?
Eller vill han bara vlogga?
Citera
2013-10-25, 22:52
Medlem
kalkys avatar
Sony vegas rekommenderas varmt till redigeringen
Citera
2013-10-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Har han någon plan om vad han ska "vlogga" om?
Eller vill han bara vlogga?

Som de flesta gör, vlogga om olika teman. Challenges, kanske några sketcher osv
Citera
2013-10-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Sony vegas rekommenderas varmt till redigeringen

Tack! Hoppas det är enkelt att använda!
Citera
2013-10-25, 23:04
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddeenniiss1
Tack! Hoppas det är enkelt att använda!
Jadå! Kan vara lite svårt att hantera i början men när man väl lär sig så är det smidigt.
Citera
2013-10-25, 23:24
Medlem
whaks avatar
Citat:
Som de flesta gör, vlogga om olika teman. Challenges, kanske några sketcher osv

Okey, be honom tänka igenom sina "vloggar" för det finns så många som bara tar kameran och filmar när dom pratar om "ingenting".

Komplettera med en vettig mikrofon till kameran också.
Citera
2013-10-25, 23:28
Medlem
Citat:
Min son har sagt att han hade velat börja "youtube vlogga" väldigt länge men har aldrig vågat.

Han är rädd för att folk ska tycka han är bögig och är rädd för att det inte ska gå bra för honom. Så hans kompisar tycker han är en tönt liksom.

Hur ska jag bevisa för honom att han borde göra det? Har ni tips på gratis redigeringsprogram, kamera för billig peng etc?

Ett förslag om han är orolig för att verka bögig är att han i början kan ha lite hårdare musik i bakgrunden på låg nivå, sen när han väl blivit mer säker kan han ju slopa det eller byta ut musiken till det han gillar!
Citera
2013-10-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Okey, be honom tänka igenom sina "vloggar" för det finns så många som bara tar kameran och filmar när dom pratar om "ingenting".

Komplettera med en vettig mikrofon till kameran också.

Tips på någon bra kamera?
Citera
2013-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namemelater
Ett förslag om han är orolig för att verka bögig är att han i början kan ha lite hårdare musik i bakgrunden på låg nivå, sen när han väl blivit mer säker kan han ju slopa det eller byta ut musiken till det han gillar!

Ja, det var smart! Tackar!
Citera
2016-04-16, 14:45
Medlem
Asså detta är ju bara löjligt!
Det kommer alltid finnas haters på internet som trycker ner på folk!
Om hans vänner kommer kalla han bögig så är dem ju inte hans vänner! Det är också inget fel med att vara det så han får la ta de som en komplimang!
Jag vloggar själv på min kanal som heter "Erik Öhrberg"
Har fått 230 prenumeranter på ca 3 veckor!
Mina haters ger mig bara mer visningar och kommenterar dem ngt tar jag bort det och inser fakta att dem har ngt typ av fel i sina hjärnceller.
Om han fortfarande vill ha tips om yt osv så kolla på min serie på min kanal som heter "Hur man börjar med youtube" Det kommer nya avsnitt på torsdagar!

//Erik Öhrberg
Citera
2016-11-10, 10:36
Medlem
Det kommer alltid finnas haters oavsett vad man gör i livet. Och om hans vänner nu kallar honom bögig för att han börjar visa sitt ansikte offentligt på internet tyder det bara på ren avundsjuka.

Rekommenderar också Sony Vegas som en tidigare i tråden gjorde, mycket enkelt att lära, svårt att bemästra.

Tips till din son är att inte försöka vara som någon annan stor YouTuber, utan att han gör det på sitt sätt! Det drar så mycket mer uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in