• 1
  • 2
2013-10-25, 21:43
Medlem
Ska fattar mig kort.

Jag tror att jag är kär i en kille som är två år yngre än mig. Vi går i samma skolan och vårt skåp är nära. Jag saknar honom varje dag innan jag sover och när jag vaknar. Såna tråkiga dagar har gått typ en månad, och jag vill faktiskt gå till honom och prata. Han ser deprimerad ut och brukar inte le. Jag har försökt att prata med honom och hälsat några gånger. före månad frågade jag om vi ska träffas efterskolan. Men han sa han har andra sak att göra med sina kompisar.
Föra veckan tänkte jag att nu fasen måste jag vågar att gå till honom, grejen är att bara vänta på en chans eftersom jag blir jätteblyg när det finns elever i närheten. Men när jag fick den här chansen då glömt jag bort allt vad jag skulle säga och blev ännu blygare.
mina frågor är
1. hur börjar man prata med en kille som kan han bli intresserad av mig?
2. kan man kär i en person som man inte känner förut?
3. fick jag dissen?
Citera
2013-10-25, 21:51
Medlem
kalkys avatar
1. Du kan ju kontakta han via internet först om du är blyg IRL.
2. Ja det kan man absolut.
3. Kanske lite.
4. Hur gammal är du?
Citera
2013-10-25, 21:57
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanda1225
1. hur börjar man prata med en kille som kan han bli intresserad av mig?
Som du gjort innan. Kanske steget att träffas efter skolan är för stort? För direkt på, (hjälp, vad vill hon? Knulla? Jag som har så liten penis. Hon kommer bara att garva.) Hur kan ett mindre steg se ut?
- du jag har en grej jag måste få svar på, kan vi snacka lite bara...
- hur gör man om föräldrarna får ett sms om att man varit borta?
- läser du religion? Hur fasen skall man veta om....
- vad har du för lås på ditt skåp? Jag kan aldrig komma ihåg kombinationen! (eller glömmer nyckeln)
- jag ser att du cyklar till skolan. Kan du kolla på min cykel om....
Ja du får hitta på själv.

2. kan man kär i en person som man inte känner förut?
Ja. Men när man känner personen kan det gå över. Inget konstigt
3. fick jag dissen? NJA, inte för att du är du utan att du var lite för påflugen (för just denne)
Eller?
Citera
2013-10-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
1. Du kan ju kontakta han via internet först om du är blyg IRL.
2. Ja det kan man absolut.
3. Kanske lite.
4. Hur gammal är du?

Han har inte FB. Tror har inaktiverat.
Jag är 18 år
Citera
2013-10-25, 22:12
Medlem
Ass.Parades avatar
Tänk inte utan bara gör det. Börja med något lätt såsom "Hej, du vilken linje/klass/något är det du går i?, Jaha, går inte Anton där eller?" "Tycker du också matten är as svår?, vi kanske kunde hjälpa varandra?" eller något.

Jag hoppas du tar mod till dig och går fram och pratar, han låter som mig när jag gick i gymnasiet. Gick mest runt och såg bekymrad/deppig ut och skulle själv ha blivit glad om du gick fram. Ett tips, nämn inte att han ser ledsen/deppig ut, han kanske bara ser ut så. Lycka till!

Senast redigerad av Ass.Parade 2013-10-25 kl. 22:14.
Citera
2013-10-25, 22:35
Medlem
Originalets avatar
Jag har flickvän men ändå; skulle uppskatta en tjej som kom fram till mig spontant och gav mig en komplimang. Detta skulle ge mig vibbar om att denne var intresserad av mig. Jag tror inte vi grabbar är särskilt kräsna (utöver utseende) möjligtvis. Jag tycker att du ska ta chansen och berätta vad du vill. Detta händer allt för ofta i filmer och borde hända oftare.

Kort sagt: Vi är inte särskilt komplicerade.
Citera
2013-10-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Originalet
Jag har flickvän men ändå; skulle uppskatta en tjej som kom fram till mig spontant och gav mig en komplimang. Detta skulle ge mig vibbar om att denne var intresserad av mig. Jag tror inte vi grabbar är särskilt kräsna (utöver utseende) möjligtvis. Jag tycker att du ska ta chansen och berätta vad du vill. Detta händer allt för ofta i filmer och borde hända oftare.

Kort sagt: Vi är inte särskilt komplicerade.

Gillar ni asiatiska tjejer?
Citera
2013-10-25, 22:56
Bannlyst
Citat:

söta asiatiska tjejer är jättepopulära bland svenskar ju
Citera
2013-10-25, 22:59
Medlem
Citat:
Såklart
Citera
2013-10-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
söta asiatiska tjejer är jättepopulära bland svenskar ju

Nu får jag in lite förtroende!
Citera
2013-10-25, 23:01
Bannlyst
Citat:
Nu får jag in lite förtroende!

jättebra! se nu till att börja prata lite med killen så ska du se att han kommer att vilja träffa dig, så får du se om han är värd dig
Citera
2013-10-25, 23:09
Medlem
Demiansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Ett tips, nämn inte att han ser ledsen/deppig ut, han kanske bara ser ut så. Lycka till!

Hahaha, gav mig minnen från tiden från högstadiet. Min väninna skulle ragga på en kille för första gången. Han satt utanför kuratorn i en soffa, hon går fram och hennes första fråga (extremt nervös) är "ska du gå in där?" *pekar mot kuratorns dörr*.
-Njaaa... Svarade han.
-Ja, du ser ibland lite deppig ut, därför jag undrade.

Det blev inget mellan dom.

ONT: Internet kan hjälpa dig på vägen. Börja bara en konversation på fejjan, om skolarbete eller whatever. Om du vet vilka kurser han går så fråga om det.
Annars så fråga om något annat relevant, men inte för svårt. Något som du vet att han kan så att du inte bara blir nobbad på "jag vet inte". Brukar kännas lite pinsammare efter sådant. Du kan även ge en komplimang för hans kläder/väska/hår.
Glöm inte din hållning, stå rak i rygg och le. Så fixar du det säkert!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in