Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2002-05-16, 23:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Har ett gäng frön Datura Stramonium även kallat spikklubba.

Innan jag tar dem vill jag veta lite mer om dem.

Dosen:
Hur många frön rekommenderas? (första gången?) Jag har fått väldigt olika uppgifter på den här punkten, allt ifrån att 3 är tillräckligt till 300... ???

"Tillagning":
Hur ska man "tillaga" dem... har även hört lite allt möjligt här, koka till te, mala sönder, eller äta dem som de är? smak?

Effekter:
Har läst en mängd tripp-berättelser på erowid och de har varierat otroligt mycket... enligt en del den största drogen som finns och en andra ingen effekt alls, mardrömsliknande etc. Men finns det några effekter som är "vanliga"?

Så det verkar som om detta är en väldigt opålitlig planta på alla sätt!

Vill gärna ha svar från någon som har testat själv, som har testat frön alltså, inte blad.

Shiva
Citera
2002-05-30, 01:57
Medlem
För fan låt bli datura! Det är fullständigt livfarligt, det var några svenskar som dog i höstas av änglatrumpet. Drogen utlöser ett deliriöst tillstånd som kan hålla i sig i över 48 timmar, och det finns människor som flera år efter ruset fortfarande inte har återhämtat sig ifrån upplevelsen. Och jag talar då om erfarna trippare. Det är naturligtvis fullständigt upp till dig, men om jag vore du så skulle jag dra en fet skipp på spikklubba. Odla upp fröna i stället, det är ju en ganska cool planta. Håll dig till tillförlitliga preparat som syra och svamp istället, det är min rekommendation. Man måste inte testa allt.
Citera
2002-05-30, 15:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Datura är rent giftigt i fel doser...[även giftigt i rätt doser men kroppen kan hantera det.]
potensen varierar från planta till planta[även vilken tid den är skördad på dagen..].
Inget att rekomendera överhuvudtaget om du inte vet ABSOLUT vad du pysslar med..[få gör det..trust me.]

Om du nu ska testa så läs på innan.
http://www.erowid.org/plants/datura/datura.shtml

Läs allt grundligt och överväg detta igen...och igen!!!

Må bäst...
Citera
2002-05-31, 08:01
Medlem
Sök

Ämnet har tagits upp förut. Sök på forumen.
Citera
2002-05-31, 11:09
Medlem
Tiwazs avatar
Varför inte testa lite Sprängört eller Stormhattar när du ändå är igång? :twisted:
Citera
2002-05-31, 22:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Hjälp - Datura

Hjälp är rätta uttrycket i detta sammanhang... Skit i daturan och läs inte så mycket Castaneda i framtiden...
Citera
2002-06-09, 16:41
äldre konto (old)
Ej medlem
En fråga bara, "Castaneda" är vad?

Jag har iaf att bestämt mig för att odla upp några frön, om inte annat får jag ju fler sen då

Om någon har odlat och har något tips så skriv det gärna, är det ett frö per kruka eller fler? och hur ofta ska man vattnat etc.

Shiva
Citera
2002-06-09, 16:44
äldre konto (old)
Ej medlem
dubbelpost
Citera
2002-06-09, 23:30
Medlem
[code:1]En fråga bara, "Castaneda" är vad?[/code:1]

en författare eller kanske snarare en pseudonym för en författare, han har i alla fall skrivit en massa om droger. någon som läst något av honom (vilket jag inte har) vet säkert mer...
Citera
2002-06-16, 00:52
äldre konto (old)
Ej medlem
[color=blue]Carlos Castaneda heter han. Har skrivit typ en serie på åtta böcker. En del bra, roligt och tänkvärt. Det handlar om hur han lär sig att bli magiker. Har inte läst alla, tröttnade halvägs och jag var för stenad konstant för att fatta va fn han babblade om.
[/color]
Citat:
Du skall testa alla vägar och när du finner en väg med hjärta ska du följa den.
Eller nåt.
Citera
2002-06-17, 01:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Castaneda är mer än lovligt skum, och historierna är nog tagna ganska långt från verkligheten... 8)
Citera
2002-06-17, 19:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns det några texter av honom på internet då? Dvs om man inte orkar köpa böcker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in