Citat:
Ursprungligen postat av KillYourGod
Vilka böcker har du läst? Jag tycker själv hans författarstil inte är i direkt världsklass, men jag gillar själva historierna om du förstår vad jag menar. De som höjer honom till skyarna som en gud saknar förmåga till kritik en aning, i mitt tycke
Artikelförfattaren har dock troligtvis inten en jävla aning om vad han pratar om, utan utgår bara från sin egen uppväxt och hans egna värderingar. Thompson gjorde det han var bra på helt enkelt!

De konservativa delarna av samhället kan inte förstå tankebanorna hos någon som valt att säga "fuck off" till resten av världen.
Fear and Loathing, Kingdom of Fear, Rum Diary och håller på med Hells Angels, även läst en hel del artiklar. Jag totalt älskar hans författarteknik, helt förtrollande är den. Historierna är väldigt bra och man får ju intrycket att han levt livet till max och struntat i att bli styrd av andras värderingar och åsikter, sån vill jag vara även om jag inte till fullo lever så pga av min uppfostran

.
Citat:
Ursprungligen postat av KillYourGod
Hårt liv? du får det att låta som det var orsaken till någon slags depression på ålderns höst. Det tror jag inte på, snarare så hade han en vinnarmentalitet trots sin loserstämpel pga. av drogbruket. Han var ingen junkie som dekade ner sig totalt och gick omkring med hälften av tänderna borta. "He made himself up!"... åtminstone delvis, anser jag. Hela myten kring sin egen person förstärkte han med sitt eget skrivande. Smart kille helt enkelt. Det finns dock otaliga som levt betydligt hårdare än vad han har gjort

Helt klart så har hans uppväxt, enligt honom själv i Kingdom of Fear, tidigt kantrats av moststånd och förtryck från statligt håll och hur han tidigt satt sig emot systemet, som ville trycka ner honom, och lyckats

. Att hans drogbruk skulle vara negativt förstår jag inte att folk kan tycka, Hunter var ju hur skarp som helst, även vid 67 år ålder. En stor förlust för världen är det, en man som slogs för journalistfittans frihet. Det är sjukt i dag att vilken idiot som helst med en DLS-lina och lite ledigt HDD-utrymme får skriva vilken skit den vill, men gud vad skönt det är man får det.