• 1
  • 2
2005-07-08, 00:38
Medlem
KillYourGods avatar
http://www.slantpoint.com/mt-arx/200...ing_hunter.php

Intressant läsning. Han har sina poänger, även om författaren inte verkar road av att leva livet utan respekt för konsekvenserna (vilket jag och en del andra gör).
Citera
2005-07-08, 04:22
Medlem
Nemesis1s avatar
He was born too loose! =)
Citera
2005-07-08, 04:40
Medlem
requiem_s avatar
Jag tyckte den där journalisten mest lät väldigt tråkig. Ungefär lika rolig som ett stenblock. Sen tyckte jag inte han hade några vettiga resonemang.
Citera
2005-07-08, 12:11
Medlem
KillYourGods avatar
Jag var bara tvungen att se reaktionerna här. Jag förmodar att journalisten (whatever) kommer från en vanlig medel-amerikansk familj, som gillar att moralisera över andra. Jag reagerade på hur han kunde påstå så tvärsäkert att man skulle vara en looser ifall man tar livet av sig. Det är väl ett ganska intelligent val ur egoistisk synvinkel för att slippa ligga och förnedras på ett ålderdomshem i många år. Jag som har jobbat inom hemtjänsten vet vad jag pratar om.

edit: författaren var republikan in i själen ser det ut som, om man läser lite om hans bakgrund.
Citera
2005-07-08, 13:05
Medlem
requiem_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillYourGod
Jag var bara tvungen att se reaktionerna här. Jag förmodar att journalisten (whatever) kommer från en vanlig medel-amerikansk familj, som gillar att moralisera över andra. Jag reagerade på hur han kunde påstå så tvärsäkert att man skulle vara en looser ifall man tar livet av sig. Det är väl ett ganska intelligent val ur egoistisk synvinkel för att slippa ligga och förnedras på ett ålderdomshem i många år. Jag som har jobbat inom hemtjänsten vet vad jag pratar om.

edit: författaren var republikan in i själen ser det ut som, om man läser lite om hans bakgrund.
Det var precis det jag tänkte också.
Jag har fått uppfattningen att Thompsson tog sitt liv för att han kände som att allt bara var på väg ner efter där han var, inte pga en deppression eller problem. Sedan har jag något emot folk som moraliserar över andra och anser deras val mindre värda.
Citera
2005-07-08, 13:32
Medlem
Stormkrashs avatar
Jag fattar inte varför alla verkar tycka att det är fegt att ta självmord ? det krävs väl en djävla beslutsamhet och mod för att ta sitt liv förhelvete!

Och vilken djävla idiot som skrev det där! en typisk surjävel till extrem konservativ jänkare
Citera
2005-07-08, 21:52
Medlem
MEN NU JÄVLAR BLIR JAG LESS!
Hunter S Thompson var en av de mest intressanta människor som någonsin levat och hans skriftliga verk totala mästerverk. Ingen har påverkat mig på ett så konstruktivt sätt som Hunter gjorde. Den där fittan till "journalist", eller vad fan han är, borde skjutas på plats, förbannad moralkärring som odlar etterneller och titta på Martha Stuart på dagarna, fan vad arg man blir. GAH!

Och självmord är inte fegt, jävligt dumt och hårt mot sina nära däremot. Hunter var högst troligt inte depprimerad utan han har sagt att han skulle gå ut med stil när han själv ville, när kroppen till slut började säga ifrån och han hade nyligen opererat höften eller liknande så tidpunkten var väl vald.

All Hail Thompson, mahalo.
Citera
2005-07-09, 17:37
Medlem
KillYourGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Hunter S Thompson var en av de mest intressanta människor som någonsin levat och hans skriftliga verk totala mästerverk.

Vilka böcker har du läst? Jag tycker själv hans författarstil inte är i direkt världsklass, men jag gillar själva historierna om du förstår vad jag menar. De som höjer honom till skyarna som en gud saknar förmåga till kritik en aning, i mitt tycke
Artikelförfattaren har dock troligtvis inten en jävla aning om vad han pratar om, utan utgår bara från sin egen uppväxt och hans egna värderingar. Thompson gjorde det han var bra på helt enkelt! De konservativa delarna av samhället kan inte förstå tankebanorna hos någon som valt att säga "fuck off" till resten av världen.
Citera
2005-07-10, 08:24
Medlem
kallebilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Hunter S Thompson var en av de mest intressanta människor som någonsin levat och hans skriftliga verk totala mästerverk. Ingen har påverkat mig på ett så konstruktivt sätt som Hunter gjorde. Den där fittan till "journalist", eller vad fan han är, borde skjutas på plats, förbannad moralkärring som odlar etterneller och titta på Martha Stuart på dagarna, fan vad arg man blir. GAH!

Och självmord är inte fegt, jävligt dumt och hårt mot sina nära däremot. Hunter var högst troligt inte depprimerad utan han har sagt att han skulle gå ut med stil när han själv ville, när kroppen till slut började säga ifrån och han hade nyligen opererat höften eller liknande så tidpunkten var väl vald.

All Hail Thompson, mahalo.

Haller helt med ovanstaende! Killen har levt ett hart liv, och missbrukt ganska kraftigt. Att han tyvar valjer att ta sitt liv ar kanske inte sa ovantat.

Han har gett oss sa mycket Gonzo journalistiken och nagra av de basta bocker jag last!
Citera
2005-07-10, 11:34
Medlem
KillYourGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Haller helt med ovanstaende! Killen har levt ett hart liv, och missbrukt ganska kraftigt. Att han tyvar valjer att ta sitt liv ar kanske inte sa ovantat.

Han har gett oss sa mycket Gonzo journalistiken och nagra av de basta bocker jag last!

Hårt liv? du får det att låta som det var orsaken till någon slags depression på ålderns höst. Det tror jag inte på, snarare så hade han en vinnarmentalitet trots sin loserstämpel pga. av drogbruket. Han var ingen junkie som dekade ner sig totalt och gick omkring med hälften av tänderna borta. "He made himself up!"... åtminstone delvis, anser jag. Hela myten kring sin egen person förstärkte han med sitt eget skrivande. Smart kille helt enkelt. Det finns dock otaliga som levt betydligt hårdare än vad han har gjort
Citera
2005-07-10, 18:27
Medlem
Citat:
Vilka böcker har du läst? Jag tycker själv hans författarstil inte är i direkt världsklass, men jag gillar själva historierna om du förstår vad jag menar. De som höjer honom till skyarna som en gud saknar förmåga till kritik en aning, i mitt tycke
Artikelförfattaren har dock troligtvis inten en jävla aning om vad han pratar om, utan utgår bara från sin egen uppväxt och hans egna värderingar. Thompson gjorde det han var bra på helt enkelt! De konservativa delarna av samhället kan inte förstå tankebanorna hos någon som valt att säga "fuck off" till resten av världen.

Fear and Loathing, Kingdom of Fear, Rum Diary och håller på med Hells Angels, även läst en hel del artiklar. Jag totalt älskar hans författarteknik, helt förtrollande är den. Historierna är väldigt bra och man får ju intrycket att han levt livet till max och struntat i att bli styrd av andras värderingar och åsikter, sån vill jag vara även om jag inte till fullo lever så pga av min uppfostran .

Citat:
Hårt liv? du får det att låta som det var orsaken till någon slags depression på ålderns höst. Det tror jag inte på, snarare så hade han en vinnarmentalitet trots sin loserstämpel pga. av drogbruket. Han var ingen junkie som dekade ner sig totalt och gick omkring med hälften av tänderna borta. "He made himself up!"... åtminstone delvis, anser jag. Hela myten kring sin egen person förstärkte han med sitt eget skrivande. Smart kille helt enkelt. Det finns dock otaliga som levt betydligt hårdare än vad han har gjort

Helt klart så har hans uppväxt, enligt honom själv i Kingdom of Fear, tidigt kantrats av moststånd och förtryck från statligt håll och hur han tidigt satt sig emot systemet, som ville trycka ner honom, och lyckats . Att hans drogbruk skulle vara negativt förstår jag inte att folk kan tycka, Hunter var ju hur skarp som helst, även vid 67 år ålder. En stor förlust för världen är det, en man som slogs för journalistfittans frihet. Det är sjukt i dag att vilken idiot som helst med en DLS-lina och lite ledigt HDD-utrymme får skriva vilken skit den vill, men gud vad skönt det är man får det.
Citera
2005-07-10, 21:14
Medlem
Lost dreamers avatar
Äh vad hemskt löjlig hans artikel kändes, som om han skulle vara det sundas banförare, och HST vore djävulen.
Som jag ser det, och alltid sett honom så är det man tycker är framstående just hans individualism, som självklart skrämmer människor, såsom han som skrev artikeln kanske var, de flesta VÅGAR inte leva såsom HST tror jag, och vissa reagerar starkt på människor som förspråkar en såpass avvikande livvsstil. Som författare var han lysande, men kanske ojämn, har bara läst några böcker. Men artikeln lyser ju av något mycket ruttnare än HST, nämligen att spy galla över de döda, och skina igenom med sitt förakt över en livvstil som han valt att inte tror på, eller vill leva.
Ja leve Amerika...land of the free...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in