• 1
  • 2
2013-10-25, 16:06
Medlem
Gummiankan^^s avatar
Hej! Har brjat fundera p att skaffa ett kreditkort fr alla kortkp men det r ju omjligt att ha ngon versikt. Jag och min sambo handlar fr drygt 6-7000 per mnad p kort och frgan r d vilket kort som ger mest pengar tillbaka. Finns det ngot serist oberoende test som man kan kolla p?
Citera
2013-10-25, 16:10
Medlem
SkateBlinds avatar
Jag hade valt ngot av SAS EuroBonus kort. Diners dr tjnar du pong som kan anvndas till flygresor sen.
Citera
2013-10-25, 19:23
Medlem
Jag knner inte till ngot som slr OKQ8 Visa. 1 % tillbaka i riktiga pengar och ingen rsavgift.
Citera
2013-10-25, 19:47
Medlem
Betongbarns avatar
Jag rekommenderar ocks OKQ8, jag och tjejen har det som gemensamt matkonto. Stter in en slant var i mnaden och det fungerar bra.

Inga avgifter alls.

Det enda trkiga r att om man har en tight mnad och kollar saldot via ntet s kan de sluta med att tckning saknas eftersom det tar ett par dagar fr internet sidan att uppdatera saldot. Detta kan man ju dock lsa genom att hlla lite koll sjlv!

Vi r njda!

Mvh BB
Citera
2013-10-25, 20:51
Medlem
drutgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiller
Jag knner inte till ngot som slr OKQ8 Visa. 1 % tillbaka i riktiga pengar och ingen rsavgift.

Hller med. Har ven ett Shell mastercard som r i princip lika bra om du skulle fredra Shell istllet.
Citera
2013-10-26, 07:20
Medlem
Rekommenderar kreditkort frn Bank Norwegian. 1% i terbring i norska kronor, dock mste utnyttjas p flygbiljett, men alla reser vl minst en gng om ret? Inga dolda avgifter utan helt gratis, dessutom gratis att ta ut pengar utomlands (bortsett frn vxlingskursen). Det flesta kort tar nstan alltid vxlingskurs och avgift.

Skulle inte rekommendera ett Sas eller Dinerskort, d dessa kostar. Och du kommer inte upp i ngra flygresor p 6000kr i mnaden.
Citera
2013-10-26, 09:46
Medlem
P s sm utgifter skulle jag nog bara skaffa ett Eurocard eller dylikt fr att enkelt alltid ha pengar att handla fr. r fr lite fr att brja tnka p att f pengar tillbaka.
Citera
2013-10-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
P s sm utgifter skulle jag nog bara skaffa ett Eurocard eller dylikt fr att enkelt alltid ha pengar att handla fr. r fr lite fr att brja tnka p att f pengar tillbaka.

Fr 6 000 kr handlat i mnaden fr du 720 kr per r tillbaka r efter r med OKQ8. Krvs inte mycket "tnkande" fr att skaffa ett kort s det r det vrt.
Citera
2013-11-05, 11:51
Medlem
Tjippmunks avatar
instmmer och rekommenderar okq8 visa. 6000 i mnaden blir 720:- i bonus p ett r. +250:- om du skulle ha visakortet frn swedbank. 970:-/r bara genom att anvnda ett annat kort
Citera
2013-11-05, 11:53
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Jag rekommenderar ocks OKQ8, jag och tjejen har det som gemensamt matkonto. Stter in en slant var i mnaden och det fungerar bra.

Inga avgifter alls.

Det enda trkiga r att om man har en tight mnad och kollar saldot via ntet s kan de sluta med att tckning saknas eftersom det tar ett par dagar fr internet sidan att uppdatera saldot. Detta kan man ju dock lsa genom att hlla lite koll sjlv!

Vi r njda!

Mvh BB

r inte en del av vitsen med ett kreditkort att man slipper lalla med pengar? Du fr ju en rkning i slutet av mnaden som bara r att betala.
Citera
2013-11-06, 00:03
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
r inte en del av vitsen med ett kreditkort att man slipper lalla med pengar? Du fr ju en rkning i slutet av mnaden som bara r att betala.
Exakt
Citera
2013-11-06, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson

Jag frstr inte heller vitsen med ett kreditkort dr jag mste kolla om det finns pengar kvar. Det skna med ett kreditkort r ju att det bara r att anvnda det och sen fr man en faktura.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in