2013-10-25, 19:19
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är naturligtvis en tragedi för dig att det blev så här och jag hoppas du återhämtar dig i din egen familj. Och jag tror på den idén som Scotty la fram här att mannen kan bli enskilt erbjuden att testa sig. Där han själv tar beslutet om han vill testa och om han vill tala om det för barnets mor.

Håller absolut med dig, klart många tycker det är en onödig sak, men finns många saker vi betalar skatt för som vi aldrig tar del utav.

Hade själv sju års helvete innan jag kom över det, min "farsa" gick i väggen och förlorade allt, långtids sjukskriven pga det och min mor träffat en ny som hon lever gott med, ingen kontakt alls med henne.

Min biologiska far vill inte veta av mig heller, för han har skapat sin familj. Fått ett grattis sms som mest när jag blev pappa.

Jävla tragedi allt, därför jag hoppas någonting görs, hade inte önskat detta för någon.
Citera
2013-10-25, 19:22
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Jag vet mycket väl vad den feministiska kommunistiska marxism-iden står för

*Beskyll vita män för allt ondt som händer i världen
*Vänd vita kvinnor mot sina vita män
*Hylla mångkultur och neger-knullande
*Förstör samhället sakta men säkert, vilket ni är på god väg att göra, hoppas ni är stolta

Du får läsa på om feminism. http://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism Vad jag ser står inte det du tar upp med där.

Jag respekterar feminismen som ideologi, håller med i vissa delar men kallar mig inte feminist. Jag tycker att det är oerhört naivt av dig, att bara för att du inte delar min uppfattning, så kallar du mig en feminist. Jag ta iofs inte alls illa upp men du lägger en ideologi på mig som jag inte kan bära upp.
Citera
2013-10-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag är ganska skeptisk till att staten ska betala för föräldraledighet över huvud taget. Det borde vara upp till föräldrarna att ordna med det och det får de naturligtvis lösa på det sätt som de anser lämpligt.

Uj du, då hade det inte blivit många barn gjorda.
Citera
2013-10-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milstasi
Håller absolut med dig, klart många tycker det är en onödig sak, men finns många saker vi betalar skatt för som vi aldrig tar del utav.

Hade själv sju års helvete innan jag kom över det, min "farsa" gick i väggen och förlorade allt, långtids sjukskriven pga det och min mor träffat en ny som hon lever gott med, ingen kontakt alls med henne.

Min biologiska far vill inte veta av mig heller, för han har skapat sin familj. Fått ett grattis sms som mest när jag blev pappa.

Jävla tragedi allt, därför jag hoppas någonting görs, hade inte önskat detta för någon.

Det är ju ett hårt slag du varit utsatt för. Den typen av smärta brukar och jag hoppas att den gör det för dig, minska för varje år som går. Och du har din egen familj nu och kan skapa något mycket bättre. Strongt gjort!

Vad jag är emot är att det ska vara obligatorisk testning, men att alla pappor får ett erbjudande där de kan välja att bli testade tycker jag låter väldigt bra. Särskilt om det gör så att kvinnan inte har med att göra för det har hon inte tycker jag. Om man väljer att hon ska involveras är det en annan sak.
Citera
2013-10-25, 19:30
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Uj du, då hade det inte blivit många barn gjorda.

Det blir barn även i de länder som inte har en generös föräldrapenning. Jag bodde utomlands när min man och jag fick vårt första barn och vi fick inte några pengar för att vara hemma med vår son, så det fick vi lösa på egen hand.
Citera
2013-10-25, 19:35
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är ju ett hårt slag du varit utsatt för. Den typen av smärta brukar och jag hoppas att den gör det för dig, minska för varje år som går. Och du har din egen familj nu och kan skapa något mycket bättre. Strongt gjort!

Vad jag är emot är att det ska vara obligatorisk testning, men att alla pappor får ett erbjudande där de kan välja att bli testade tycker jag låter väldigt bra. Särskilt om det gör så att kvinnan inte har med att göra för det har hon inte tycker jag. Om man väljer att hon ska involveras är det en annan sak.

Känns som vi två har hittat en kompromiss isf :-)

Tror många fäder skulle nappa, om testet skulle kosta en struntsumma. Problemet jag såg var tillits frågan, man vill ju inte såra sin partner(för nått den kan uppleva som en otrohets anklagelse) och försämra relationen när man skaffat barn, och sen den ekonomiska biten så klart.
Citera
2013-10-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det blir barn även i de länder som inte har en generös föräldrapenning. Jag bodde utomlands när min man och jag fick vårt första barn och vi fick inte några pengar för att vara hemma med vår son, så det fick vi lösa på egen hand.

Tja du i de flesta I-länder så finns det nån form av ersättning för föräldraledighet. I de fall det inte finns, eller billiga dagis ex. är det en rätt typisk kvinnofälla. Eftersom kvinnor är de som är hemma första tiden. De får alltså betala inte bara med tid och energi utan också ekonomiskt.

Barn är inte enbart en privat angelägenhet. Hela samhället är beroende av att det produceras barn.
Alla lever på detta faktum och tjänar på det. Så då tycker jag det är fullkomligen skäligt att också alla dvs samhället, bidrar ekonomiskt för det. Är ju ändå föräldrarna som betalar mest.

Också en stor hjälp till de som av olika anledningar måste ta hand om barn själva, män som kvinnor.
Citera
2013-10-25, 19:40
Medlem
Citat:
Känns som vi två har hittat en kompromiss isf :-)

Tror många fäder skulle nappa, om testet skulle kosta en struntsumma. Problemet jag såg var tillits frågan, man vill ju inte såra sin partner(för nått den kan uppleva som en otrohets anklagelse) och försämra relationen när man skaffat barn, och sen den ekonomiska biten så klart.

Det har vi.

Jag tycker det lät som ett utmärkt förslag. Och om det skulle bli verklighet så finns ju även alternativet att anlita någon privat. Så på något sätt kan pappan ta reda på om barnet är hans biologiska.
Citera
2013-10-25, 20:02
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Det borde ju vara brottsligt, mot både barn och båda fäder... Borde seriöst klassas som grovt sexualbrott. Jämställas med våldtäkt, minst!
Citera
2013-10-25, 20:03
Medlem
Var/hur kan man testa sig och barnen?

Edit: http://www.pappatest.se/ Kostar 1175 SEK.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-25 kl. 20:06.
Citera
2013-10-25, 20:18
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Var/hur kan man testa sig och barnen?

Edit: http://www.pappatest.se/ Kostar 1175 SEK.

Bra tips! Dock kan de vara så att dessa är ej godkända i domstol, behöver du ett sånt så brukar ligga i 3-4 tusen klassen.
Senast redigerad av milstasi 2013-10-25 kl. 20:24.
Citera
2013-10-25, 20:32
Medlem
Citat:
Bra tips! Dock kan de vara så att dessa är ej godkända i domstol, behöver du ett sånt så brukar ligga kring 3-4 tusen klassen.

De jag länkade har typ hälften av antalet genetiska markörer som krävs....men de är 99.999% säkra.
Tar man den billigare känns det som om man kan vara övertygad om att de verkligen är ens barn.

Jag har redan bestämt mig, jag skall göra det.
http://www.metro.se/nyheter/faderskapstest-blir-allt-vanligare-en-av-fem-ar-inte-pappan/EVHmhB!ySEtpADm1imhA/ Speciellt efter rubriken i denna artikel. Som säger att 20% av barnen är felaktigt knutna till fel fader.

Säger rätt tydligt att kvinnor absolut ej är något att lita på. Då det alltid är så synd om dem. Se bara mängden kvinnor som ej ens kan förklara sitt eget beteende, för det är ju enbart synd om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in