2013-10-25, 12:53
Pratar givetvis om Roger Sahlström. Om ni inte vet vem det är, bra! Då kanske ni kan lyssna på HANS åsikter mer objektivt. Och inte vad alla andra TROR att han har för åsikter:

http://youtu.be/U3h-xmoPHUU

Han har nämligen fått alla dessa stämplar/etiketter på sig, troligtvis för att han exempelvis kritiserar BÅDE radikal höger och vänster, BÅDE nazister och kommunister. osv. Det är ju nämligen "inte möjligt" att göra detta, man måste välja en sida/ytterlighet. I dagens debattklimat.

Han nämner även att han tidigare faktiskt har varit mer "vänster", mycket mer "anti-SD" och mindre kritisk till islam, och varför/hur detta förändrades. (Jag tror tyvärr inte de värre från vänstersidan riktigt förstår att de själva bidrar till att folk "flyr", även om det inte är enda förklaringen)

Rekommenderar verkligen att lyssna med öppna öron på detta samtal (90 minuter) även om de anses stå på "fiendens sida". Se mer till helheten även om du inte håller med om allt, och bara LYSSNA... För en gångs (jävla) skull

Nu har jag också svårt att släppa en del saker som han står för, alternativt vad ens fördomar/vad andra påstår att han står för, men den bilden jag har/hade stämmer verkligen inte här. Eller kan det faktiskt vara så enkelt att man KAN dela en persons åsikter ibland, medans man andra gånger tycker att det bara kommer skitsnack? Tror minnsan det.

Detta handlar dock inte bara om honom, tycker det speglar hur polariserat debattklimatet har blivit i hela samhället. Håller du med? Inte minst i vanliga medier som de tar upp, men även i sociala medier som nämns.

"Svart eller vitt, vän eller fiende, vänster eller höger, av eller på"

För er som anser sig vara mer i "mitten" eller neutrala har jag också en fråga: Känner ni igen er att ni är lite av "allas fiender"? Alltså där exempelvis både vänster och höger ofta misstolkar och sätter märkliga ettiketter på er?

Utöver det kan väl allt som tas upp i programet diskuteras. Som nästan i samtliga frågor berör denna polarisering och svart-vita tänkande.

Om han anses vara helt ute och cykla i hela intervjun, vilken ettikett bör då sättas på folk som honom? Exempelvis kommunist eller nazist?
Senast redigerad av sjelvefan 2013-10-25 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in