2013-10-24, 10:37
Medlem
Hej,

efter ett par månaders (nästan) dagligt tjack-bruk har jag drabbats av ett lindrigare känselbortfall i ena stortån. Jag har inte kört jättehöga doser och aldrig IV.

Har nu gått av och även om det känns lite bättre är det inte helt ok än. Har ingen lust att uppsöka sjukvården och bli insugen i provtagningar med mera. Har ni några konkreta råd? När tror ni det är ok att gå på igen?

Tack.
Citera
2013-10-24, 11:19
Medlem
Hur vet du att det har med drogerna att göra?

Har du diabetes? Känner du dig svagare i händer och fötter?
Citera
2013-10-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Hur vet du att det har med drogerna att göra?

Säker kan man ju aldrig vara - jag tillämpar bara Occams Rakkniv.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Har du diabetes? Känner du dig svagare i händer och fötter??

Har inga sjukdomar och är helt frisk i övrigt - känner mig inte svagare på något sätt. Bara lite bortdomnad i tån. Innan jag gick av så kände jag även lite lätt i andra tår samt var allmänt kall om fingrarna - men detta är bättre nu.
Citera
2013-10-24, 12:16
Medlem
LightClouds avatar
En vasokonstriktiv drog som amfetamin exempelvis tär på det kardiovaskulära systemet och därför skadar blodkärlen i längden. Antingen går det över med tiden eller får du lära dig att leva med det. Fysisk aktivitet, blodnyttiga kosttillskott/mediciner/föda/drycker/metoder och så vidare kan hjälpa dig att återhämtas väldigt mycket om det inte beror på något allvarligt fel, vilket jag absolut inte tror att det är.
Citera
2013-10-24, 12:26
Medlem
Leahnas avatar
Massera foten regelbundet, ta ett varmt fotbad, försök röra dig mycket även om det känns obehagligt, (been there, done that) och ha på dig varma strumpor! Detta gör att blodcirkulationen blir bättre.

Hoppas känseln kommer tillbaka snart TS! Vet att sådant kan vara väldigt obehagligt, särskilt om man blir nojig över det p.g.a. tjacket med. Lycka till!
Citera
2013-10-27, 09:35
Medlem
Tack alla ni som svarade, det var lugnande.

Känseln har återkommit och allt verkar fungera ok igen! Masserade foten lite och körde varma bad, men jag tror mest det handlade om lite tid och vila. Tjack är verkligen en hatkärlek. Nu blir det trots allt ett par veckors uppehåll.

Ha det bra därute!
Citera
2013-10-27, 17:33
Medlem
attisjuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomcarrot
Tack alla ni som svarade, det var lugnande.

Känseln har återkommit och allt verkar fungera ok igen! Masserade foten lite och körde varma bad, men jag tror mest det handlade om lite tid och vila. Tjack är verkligen en hatkärlek. Nu blir det trots allt ett par veckors uppehåll.

Ha det bra därute!

Gött det löste sig, vart med om samma sak, då var det vänster arm men jag sket i det och det gick över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in