Citat:
Ursprungligen postat av
Inanis
18-29
Har inga problem att duscha med andra nakna killar. Är ju dock lite bedrägligt eftersom man är i en mer utsatt situation eftersom man är naken och det oftast inte är vuxna i närheten. Mobbare utnyttjar det, speicellt om man är lite överviktig eller ser lite annorlunda ut på något sätt. Och om en vuxen hade börjat vara i omklädningsrummet för att övervaka situationen så hade det inte tagit lång tid innan det skrikits pedofil i dagens Sverige. Under låg- och mellanstadiet fanns det dock ett avskilt rum där det fanns en dusch om man ville vara ensam när man duschade. Saknades dock under högstadiet och gymnasiet.
Jag tror jag tycker att det ska erbjudas möjlighet att duscha separat för dom som är obkväma med att duscha i grupp, har inte tänkt på det så mycket efter att jag sluta skolan.
Instämmer med vad Inanis säger ovanför, och tillfogar:
30-49:
Då jag gick i grundskolan i Norge, duschade alla pojkarna gemensamt, men det fanns inga lärare där av kanske naturliga orsaker. Och som Inanis ganska så rätt säger - så blev vissa mobbade (däribland jag, men inte p.g.a. mitt ganska så normala utseende, men för att jag inte gillade sport och gymnastik).
Men det var en kille som blev utsatt for mycket värre mobbning än jag, han fick "järn" när vi duschade och en av killarna upptäckte detta och skrek och pekade på honom, då skrattade alla (tyvärr var jag inte bättre själv, och skrattade lite nervöst då det inte var mej som var offret denna gången

), och han blev aldrig riktig en av "gänget" på skolan efter det. Idag är han ekonomiexpert, men han kan ju ha skador som vi inte ser. Barn kan vara så onda.