• 1
  • 2
2013-10-29, 16:01
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Som sagt så består egentligen kursen av två delkurser, JÖKen och Företagsjuridik 1. Jag antar att du läst JÖKen iallafall? Är det mycket plugg som gäller? Det jag är mest nyfiken på egentligen är hur mycket ekonomi som ingår i kursen, då det är min svaga sida.

I jöken nästan ingen ekonomi, det garanterar jag. I företagsjuridiken kan det vara litet grand, men den är egentligen bara bra att ha för att öka sin förståelse och kanske ha lite lättare att förstå kursens innehåll, och är troligtvis ingenting som kommer att examineras. Var inte orolig, du klarar kurserna i vilket fall, om du pluggar, d.v.s.
Citera
2013-10-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Jag har aldrig läst JÖK:en eftersom att det är en sammanfattning av delar av juristprogrammet och därför inte ingår i programmet.

Jag kan därför inte svara på hur mycket ekonomi som ingår i JÖK:en. Däremot ingår praktiskt taget ingen ekonomi alls i juristprogrammet, annat än typ 2 v enklare bokföring. Inte ens skatt- och associationsrätt (som jag tror är det ni kommer läsa under företagsrätten) innehöll särskilt mycket ekonomi. I JÖKen borde därför ännu mindre ekonomi (om det nu är möjligt) förekomma.

Mängden plugg på dina valda kurser vet jag ärligt talat inget om. Översikts- och grundkurser brukar generellt vara rätt chill.
Jaha, då förstår jag. Tack för svar!
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
I jöken nästan ingen ekonomi, det garanterar jag. I företagsjuridiken kan det vara litet grand, men den är egentligen bara bra att ha för att öka sin förståelse och kanske ha lite lättare att förstå kursens innehåll, och är troligtvis ingenting som kommer att examineras. Var inte orolig, du klarar kurserna i vilket fall, om du pluggar, d.v.s.
Tack för svar! Det lutar faktiskt åt AJ nu, får fundera ett tag till.
Citera
2013-10-29, 20:06
Medlem
eXtremos avatar
Ekonomin torde inte vara särskilt avancerad. Jag kan gissa att det rör någon typ av kontering, kanske hur du läser en balans- och resultaträkning samt någon typ av enklare skatterätt. Alltså någonting oerhört simpelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in