• 1
  • 2
2013-10-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasentusiast
Bara för att klargöra: När du skriver "gjort själv", menar du då att du har köpt pulver och sedan blandat detta med typ knaster el likn?
Eller framställt från scratch, alltså i typ labbmiljö (eller hur det nu går till)?

För om svaret är det första såeeeeh...

Det förstnämnda.
Ditt argument att någon skickat mig cannabinoider mixat med andra kemikalier håller dock inte, varför i jösse namn skulle någon ge mig något dyrare "på köpet" trots att jag inte betalt för det?

Lika dum tanke som lsd-droppat weed, opiumspetsat hasch eller liknande osanna rykten som florerat genom åren.

I drogbranschen vill folk tjäna pengar, inte bedriva välgörenhet.
Citera
2013-10-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Det förstnämnda.
Ditt argument att någon skickat mig cannabinoider mixat med andra kemikalier håller dock inte, varför i jösse namn skulle någon ge mig något dyrare "på köpet" trots att jag inte betalt för det?

Lika dum tanke som lsd-droppat weed, opiumspetsat hasch eller liknande osanna rykten som florerat genom åren.

I drogbranschen vill folk tjäna pengar, inte bedriva välgörenhet.

Jag är dock inne på spåret att om man blandar i någon typ av hallucinogen som är extremt potent och kan rökas, och ger stor effekt redan vid 1-5mg då bör det ju vara en profit? Beror ju helt på hur mycket den komponenten bidrar i rusväg såklart, gentemot vad bara rökmixen i sig.

Cannabinoider har ju en jävla egenskap att verka extremt hallucinogena i sig, när man röka stora mängder, då känns det ju verkligen som att man trippar, och att ersätta den känslan i ruset med en riktig hallucinogen kan ju inte vara så svårt. Frågan är om ration är tillräcklig för att tjäna på det-
Citera
2013-10-24, 21:46
Medlem
Creamphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Jag är dock inne på spåret att om man blandar i någon typ av hallucinogen som är extremt potent och kan rökas, och ger stor effekt redan vid 1-5mg då bör det ju vara en profit? Beror ju helt på hur mycket den komponenten bidrar i rusväg såklart, gentemot vad bara rökmixen i sig.

Cannabinoider har ju en jävla egenskap att verka extremt hallucinogena i sig, när man röka stora mängder, då känns det ju verkligen som att man trippar, och att ersätta den känslan i ruset med en riktig hallucinogen kan ju inte vara så svårt. Frågan är om ration är tillräcklig för att tjäna på det-
Vad i hela helvete säger du? Trippa på ren Noid? Ah då har du förbaskat tur om du "trippar" på noids. Aldrig varit med om de. Aldrig hört talas om de. Däremot att man snea så satans lätt på att har jag hört mycket om när de gäller pulver.
Citera
2013-10-24, 21:55
Medlem
Majoriteten av de hallucinogener jag känner till ger en skyhög toleransutveckling. det hade inte riktigt varit möjligt att använda flera gånger om dagen, du hade förmodligen blivit immun tvärfort.

Det talar ju emot din tes lite kan jag tycka, även om toleransutvecklingen på cannabioider är brant, så är den långt ifrån så brant som på hallucinogener.
Citera
2013-10-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creamphy
Vad i hela helvete säger du? Trippa på ren Noid? Ah då har du förbaskat tur om du "trippar" på noids. Aldrig varit med om de. Aldrig hört talas om de. Däremot att man snea så satans lätt på att har jag hört mycket om när de gäller pulver.

Alltså va.. Hur kan du inte hålla med att det är sjukt trippy med cannabinoider? Och ja, det är när man "snear" som jag menar att man mer trippar, för snea finns inte i min värld i den benämningen. Snea är en helt annan grej, än dom effekter man får på noider i högdos.

Bara för att jag röker en 25mg JWH018 t.ex, så snear jag ju inte bara för att det är en extrem dos, utan effekterna är helt annorlunda, mycket mycket mer åt trippy hållet. Har trippat en 250 gånger, så jag vet. Menar självklart inte att man trippar som i benämningen på hallucinogener, det är ju en annan grejj.

Och med trippy, så gemför jag med helt vanlig THC, inte en dos av en stark hallucinogen som är till för att trippa på.
Senast redigerad av visualelite 2013-10-24 kl. 22:12.
Citera
2013-10-24, 22:50
Medlem
khrysothemiss avatar
finns ju rätt starka indikatorer hos de flesta hallucinogener. metallisk smak, käkspänningar, fraktaler osv. de CEV's jag fått på olika cannabinoider går inte att jämföra med de på t.ex. 25i-NBOMe.
Citera
2013-10-24, 23:14
Medlem
Creamphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Alltså va.. Hur kan du inte hålla med att det är sjukt trippy med cannabinoider? Och ja, det är när man "snear" som jag menar att man mer trippar, för snea finns inte i min värld i den benämningen. Snea är en helt annan grej, än dom effekter man får på noider i högdos.

Bara för att jag röker en 25mg JWH018 t.ex, så snear jag ju inte bara för att det är en extrem dos, utan effekterna är helt annorlunda, mycket mycket mer åt trippy hållet. Har trippat en 250 gånger, så jag vet. Menar självklart inte att man trippar som i benämningen på hallucinogener, det är ju en annan grejj.

Och med trippy, så gemför jag med helt vanlig THC, inte en dos av en stark hallucinogen som är till för att trippa på.
Om vi snackar om jwh018 o dem så förstår jag ju haha. Trodde vi snackade om dagens Noids skrattretande...
Citera
2013-11-01, 10:02
Avstängd
Ingen här som förstår att cb och deras synt analoger är hallucinogener?

Eller har jag missat nått?
Citera
2013-11-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Ingen här som förstår att cb och deras synt analoger är hallucinogener?

Eller har jag missat nått?

Nej.

Sativa cannabis och sativa-cannabinoider kan vara semipsykedeliska.

Vissa syntetiska cannabinoider verkar ha större affinitet för CB1 och CB2 än THC i sig, kanske därav mer trippiga effekten vid högdos binoid.

Verkar dessutom finnas fler ev. okända cannabinoida receptorer, möjligtvis påverkas dessa av syntetiska cannabinoider mer än av cannabis.
Står lite om "GBR-receptorer"(?) och liknande om jag inte missuppfattar mig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabinoid_receptor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in