• 1
  • 2
2013-10-23, 22:35
Medlem
Hej. Jag har alltid varit förbryllad över hur en 0.1g ifrån vissa rökmixar verkligen skickar iväg en i rymden och man blir så sjukt paj, har aldrig förstått varför. Har själv rökt en 25 olika cannabinoider och har ALDRIG upplevt detta.

Jag har suttit och diskuterat/argumenterat med en hel del folk, som påstår att cannabinoiderna nu är helt "värdelösa" gentemot deras blown to the fuck rus dom har fått.

Svaret är väldigt enkelt. Man mixar i diverse hallucinogener. Är helt säker på att det har varit en aktiv komponent i alla dessa mixar som kickar så hårt, när det inte går att komma lika långt på den rena produkten (pulvret).

Personligen tycker jag det är riktigt vidrigt att göra rökmixar med hallucinogener i. Iallafall jag, när jag har köpt diverse rökmix så har jag förväntat mig cannabinoider (naivt kanske) och inget annat. Man kan ju rent ut hamna på psyket och få en förstörd hjärna.

Visst, blir man informerad i förväg att det verkligen är en hallucinogen i rökmixen så är det en sak, men nu har ingen shop någonsin, vad jag vet (föruom AM-COhigh) gått ut med vad dom har i sina mixar.

Så, vad tycker ni om det? Att det blandas i hallucinogener i rökmixarna? Livsfarligt och idiotiskt imo.
Citera
2013-10-23, 22:39
Medlem
Bull.

Jag har gjort x antal kilon mix själv av alla tänkbara slag och det smäller lika hårt som köpta påsar från kända aktörer.

Det enda som påverkar är mängden cannabinoider man pytsar i blandningen samt vilken sorts cannabinoid/er man använder.
Citera
2013-10-23, 22:42
Medlem
BigFatCones avatar
Ehm. Nej. Det är inga hallucinogener i vare sig rökmixarna eller pulvret man gör det från. Hallucinogener ger helt andra upplevelser än vad man får om man röker för mycket rökmix.
Citera
2013-10-23, 23:10
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ehm. Nej. Det är inga hallucinogener i vare sig rökmixarna eller pulvret man gör det från. Hallucinogener ger helt andra upplevelser än vad man får om man röker för mycket rökmix.

Inte helt sant. Det har blandats i både det ena och det andra i mixarna. Säkert Inte i de "hemmagjorda" som inrikesshopparna säljer men i mixarna med flashiga påsar och häftiga namn som var populära för några år sedan (Boom, extreme smoke, xxx, you name it) fanns bland annat Fenazepam och 5-MeO-DALT utöver cannabinoiderna.
Jag har postat analyspapper i någon tråd här i rökmixar/cannabinoider- forumet
Citera
2013-10-23, 23:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Inte helt sant. Det har blandats i både det ena och det andra i mixarna. Säkert Inte i de "hemmagjorda" som inrikesshopparna säljer men i mixarna med flashiga påsar och häftiga namn som var populära för några år sedan (Boom, extreme smoke, xxx, you name it) fanns bland annat Fenazepam och 5-MeO-DALT utöver cannabinoiderna.
Se på fan. Jag har bara testat ett par varianter med flashigt namn men dom har varit som vilka cannabinoider som helst.
Citera
2013-10-24, 13:11
Medlem
Som någon annan sagt har jag gjort mix som varit lika potent som de potentaste mixarna på marknaden och fått liknande resultat.

Klart att det säkert förekommit någon hallucinogen, men tror det är extremt sällsynt - ingen vinst i det. Varför skulle de lägga in dyra kemikalier när de kan använda cannabinoider? Och jo det finns cannabinoider som knockar dig hårdare än riktig cannabis - detta är dock en nackdel. Ruset blir inte alls så lugnt som cb.

Kan tänka mig att rester av annat som fastnat i tillverkningsprocessen under dåliga förhållanden där de flashiga mixarna tillverkas (säkert någon smutsig källare i kina).

Varför mixar kickar så hårt? för de tar nog flera cannabinoider och gör det potent. Har själv prövat detta med 4 olika cannabinoider en gång i tiden, ingen mix jag köpt förutom spice gold och diamond slog det.

Desto potentare mix desto svårare är det att lägga av har jag märkt, med fysiska utsättningsymtom såväl som psykiska.

Nej, ska lägga mixarna åt sidan tror jag - inte värt det i längden.
Citera
2013-10-24, 13:28
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro

Citat:
Se på fan. Jag har bara testat ett par varianter med flashigt namn men dom har varit som vilka cannabinoider som helst.

Och sedan vägrar affärerna som till saluför dessa produkter att nämna någonting om vare sig substanser eller potens vilket gör det oroväckande farligt att röka av dem eftersom att de kan vara hur potenta som helst och det är inte alla, inte ens många tyvärr, som tänker på det när de ska röka utan röker på som vanligt och sedan går det åt helvete.

Tragiskt med nätshopar som ska framstå som företag och sköta sig håller på sådär. Det är riktigt smutsigt beteende. Omoraliskt, respektlöst och inte minst livsfarligt för den som köper produkterna. Innehåll och potens ska enligt mitt tycke alltid skrivas ut i informationstexten om produkten.
Citera
2013-10-24, 16:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Och sedan vägrar affärerna som till saluför dessa produkter att nämna någonting om vare sig substanser eller potens vilket gör det oroväckande farligt att röka av dem eftersom att de kan vara hur potenta som helst och det är inte alla, inte ens många tyvärr, som tänker på det när de ska röka utan röker på som vanligt och sedan går det åt helvete.

Tragiskt med nätshopar som ska framstå som företag och sköta sig håller på sådär. Det är riktigt smutsigt beteende. Omoraliskt, respektlöst och inte minst livsfarligt för den som köper produkterna. Innehåll och potens ska enligt mitt tycke alltid skrivas ut i informationstexten om produkten.

Ja vad fan. Det är inte alls för mycket begärt att få veta vilken eller vilka cannabinoider samt vilken ratio som har använts.
Citera
2013-10-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ja vad fan. Det är inte alls för mycket begärt att få veta vilken eller vilka cannabinoider samt vilken ratio som har använts.

Namnet på tråden kanske blev lite fel. Självklart menade jag inte ALLA, utan varför vissa kickar så mycket hårdare än vad cannabinoiderna gör i sig. Kan du ändra?
Citera
2013-10-24, 16:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Namnet på tråden kanske blev lite fel. Självklart menade jag inte ALLA, utan varför vissa kickar så mycket hårdare än vad cannabinoiderna gör i sig. Kan du ändra?
Nej, jag är inte moderator i detta forumet. Skicka en RP för 0.01 och skriv vad du tycker ska vara rätt rubrik.
Citera
2013-10-24, 18:09
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Som någon annan sagt har jag gjort mix som varit lika potent som de potentaste mixarna på marknaden och fått liknande resultat.

Klart att det säkert förekommit någon hallucinogen, men tror det är extremt sällsynt - ingen vinst i det. Varför skulle de lägga in dyra kemikalier när de kan använda cannabinoider? Och jo det finns cannabinoider som knockar dig hårdare än riktig cannabis - detta är dock en nackdel. Ruset blir inte alls så lugnt som cb.

Kan tänka mig att rester av annat som fastnat i tillverkningsprocessen under dåliga förhållanden där de flashiga mixarna tillverkas (säkert någon smutsig källare i kina).

Varför mixar kickar så hårt? för de tar nog flera cannabinoider och gör det potent. Har själv prövat detta med 4 olika cannabinoider en gång i tiden, ingen mix jag köpt förutom spice gold och diamond slog det.

Desto potentare mix desto svårare är det att lägga av har jag märkt, med fysiska utsättningsymtom såväl som psykiska.

Nej, ska lägga mixarna åt sidan tror jag - inte värt det i längden.

I rökat från am-hi-co är det fortfarande 5-MeO-DALT utöver cannabinoider i mixarna, vilket dom nu mera också skriver på sin hemsida.
första påsen jag klickade fram http://am-hi-co.com/acatalog/afghai-...legal-usa.html har 5f-akb48 och 5-MeO-DALT i sig.
Likadant var det för 2år sedan då jag fick mitt analyserat fast med AM-2201 som var en populär cannabinoid då.

Dock tror jag inte några hallucinogener bidrar speciellt mycket till själva kicken. Det klarar Cannabinoiderna bra ensamma precis som Du säger
Citera
2013-10-24, 18:17
Medlem
Gasentusiasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Bull.

Jag har gjort x antal kilon mix själv av alla tänkbara slag och det smäller lika hårt som köpta påsar från kända aktörer.

Det enda som påverkar är mängden cannabinoider man pytsar i blandningen samt vilken sorts cannabinoid/er man använder.

Bara för att klargöra: När du skriver "gjort själv", menar du då att du har köpt pulver och sedan blandat detta med typ knaster el likn?
Eller framställt från scratch, alltså i typ labbmiljö (eller hur det nu går till)?

För om svaret är det första såeeeeh...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in