Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-10-26, 15:04
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Tycker namnet på rökat inte spelar roll, de första du borde kolla upp är ju skillnaden på Sativa och Indica. Sen utgå från där vilket röka som passar dig mest.

Lägger dock min röst på BC.

Ja skillnaden vet jag.. sen finns det ett antal hybrider.. osv..
Citera
2013-10-26, 18:25
  #38
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkla
Ja jag har ju åxå fått för mig att det är dom strains man gillar som man köper, kanske därför jag pratar så mycket om just strains när jag frågar om olika osv osv.. bra kommentar btw..

Visst är det så. Ta öl som ett exempel... Jag själv gillar ljus öl, helst 4,2%.
Men bara för jag gillar den sorten, så finns det ju sorter jag inte gillar och sorter man föredrar.
Sen ska jag ju inte sitta här o låta som någon vin/öl testare, men principen är den samma.
Citera
2013-10-26, 18:34
  #39
Medlem
Myvrals avatar
Blue cheese alla dagar i veckan, det har alltid varit en personlig favorit
Men sen beror det ju självklart på hur det är odlat, båda sorterna kan vara både bra och skit
Citera
2013-10-26, 18:37
  #40
Medlem
thestalkerdudes avatar
Av dom två skulle jag säga att Blue Cheese är bättre än AK47. Hade lite Blue Cheese en gång och jag och en annan polare lyckades röka ner 8 personer med endast 3 gram av det. Håller också jävligt länge och ger ett skönt stuk.
Citera
2013-10-26, 20:42
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Visst är det så. Ta öl som ett exempel... Jag själv gillar ljus öl, helst 4,2%.
Men bara för jag gillar den sorten, så finns det ju sorter jag inte gillar och sorter man föredrar.
Sen ska jag ju inte sitta här o låta som någon vin/öl testare, men principen är den samma.

Förstår precis vad du menar.. samma här.. gillar endast ljust öl jag åxå.. och endast 4.7%.. köper ditt resonemang helt och hållet..
Citera
2013-10-26, 20:43
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myvral
Blue cheese alla dagar i veckan, det har alltid varit en personlig favorit
Men sen beror det ju självklart på hur det är odlat, båda sorterna kan vara både bra och skit

Ja så tror jag åxå.. ska testa den här Blue Cheese så snart han får den i lager troligen i veckan.. så får vi se..
Citera
2013-10-26, 20:44
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Av dom två skulle jag säga att Blue Cheese är bättre än AK47. Hade lite Blue Cheese en gång och jag och en annan polare lyckades röka ner 8 personer med endast 3 gram av det. Håller också jävligt länge och ger ett skönt stuk.

Ja det är ju det sköna stuket jag är ute efter.. skulle jag vara ute efter att bli totalt bäng och däckad skulle jag troligen välja en helt annan drog tror jag..
Citera
2013-10-29, 18:12
  #44
Medlem
WeedBongs avatar
Beror ju på om man föredrar indica eller sativa! då AK-47 är mer sativa så föredrar jag att röka det när man är några stycken, Blue Cheese är ju mer soft att röka själv eller med typ en/två polare.
Köpte dessa samtidigt för ungefär ett år sedan och båda är ju grymma strains men som sagt så beror ju det på vad man föredrar att röka!

Fridens!
Citera
2013-10-29, 18:31
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedBong
Beror ju på om man föredrar indica eller sativa! då AK-47 är mer sativa så föredrar jag att röka det när man är några stycken, Blue Cheese är ju mer soft att röka själv eller med typ en/två polare.
Köpte dessa samtidigt för ungefär ett år sedan och båda är ju grymma strains men som sagt så beror ju det på vad man föredrar att röka!

Fridens!

Ja för min del blir det inte nåt sitta med massa polare o röka på, blir mer för att slappna av och ha det mysigt o sen sova gott..
Citera
2013-10-29, 20:31
  #46
Medlem
Drtyboys avatar
Rent personligen tror jag en hybrid passar dig bättre om du inte rökt på tio år regelbundet. Varken för sänkt eller startad hjärnaktivitet hur flummigt det där en lät lite av varje. Dock föredrar jag smaken på bc men det är inte som direkt avgör när jag väljer röka ändå.
Citera
2013-10-29, 21:31
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drtyboy
Rent personligen tror jag en hybrid passar dig bättre om du inte rökt på tio år regelbundet. Varken för sänkt eller startad hjärnaktivitet hur flummigt det där en lät lite av varje. Dock föredrar jag smaken på bc men det är inte som direkt avgör när jag väljer röka ändå.

Jo jag tror nog det åxå.. bc är nog bra.. tittat lite på White Widow åxå… hybrid som är indica dominant om jag inte missminner mig..
Citera
2013-11-02, 02:21
  #48
Medlem
MorganGrimess avatar
Nån som har testat Blue Cheese som LFS har på sheep? Bra grejer?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback