Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-22, 20:11
Bannlyst
Oj, trevlig mening i livet. Detta kapitalistiska system som vi har skapat har gjort oss till slavar för fan. Hur kan vår art vara så dumma att vi skapar bland annat detta absurda ekonomiska system. Man har ju knappt något liv, eller åtminstone ett obefintligt sådant. Dags för revolution kanske? Jag vet inte hur det är med er men jag accepterar inte det här. Visst, det finns folk som har tur. Jobbar en vecka, ledig en vecka och andra riktigt trevliga arbetstider. Men att jobba 07-16 varje jävla dag och komma hem runt halv 6 är ju för fan helt jävla sinnessjukt. Det finns ju INGEN tid till något annat. Ingen tid till att leva. Bara tid för att vara en liten slav för någon rik snubbe som sitter och äger företaget (som man aldrig vet vem det är) och cashar in miljarder.

Jobba vardagar och sen festa/knulla på helger, vakna upp bakis på söndagen sen börjar helvetet igen. Fyfan vad tragiskt! Vakna upp för fan!

STÖRTA SYSTEMET!
Citera
2013-10-22, 20:13
Medlem
Agree.
Citera
2013-10-22, 20:15
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Du betalar pensionärernas pension, när du är pensionär betalar de som arbetar din pension.

Sälj dig till andra arbetsgivare där du kanske trivs om det nu är så jävla illa.
Citera
2013-10-22, 20:18
Medlem
Airwave92s avatar
Äntligen någon som inser vilket skit man lever i
Citera
2013-10-22, 20:19
Medlem
Fogmassas avatar
Antar det är ett sätt att hålla massan i schack. När folk går sysslolösa blir det oroligt...
Citera
2013-10-22, 20:20
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improperguy
Oj, trevlig mening i livet. Detta kapitalistiska system som vi har skapat har gjort oss till slavar för fan. Hur kan vår art vara så dumma att vi skapar bland annat detta absurda ekonomiska system. Man har ju knappt något liv, eller åtminstone ett obefintligt sådant. Dags för revolution kanske? Jag vet inte hur det är med er men jag accepterar inte det här. Visst, det finns folk som har tur. Jobbar en vecka, ledig en vecka och andra riktigt trevliga arbetstider. Men att jobba 07-16 varje jävla dag och komma hem runt halv 6 är ju för fan helt jävla sinnessjukt. Det finns ju INGEN tid till något annat. Ingen tid till att leva. Bara tid för att vara en liten slav för någon rik snubbe som sitter och äger företaget (som man aldrig vet vem det är) och cashar in miljarder.

Jobba vardagar och sen festa/knulla på helger, vakna upp bakis på söndagen sen börjar helvetet igen. Fyfan vad tragiskt! Vakna upp för fan!

STÖRTA SYSTEMET!
ett litet tips, flytta till Nordkorea. alternativet är att du skärper till dig och börjar plugga så att du kan få ett kul och intressant arbete.
Citera
2013-10-22, 20:27
Medlem
Carlstads avatar
Personligen har jag vänt systemet ryggen sedan flera år.
Jag vägrar arbeta och därmed konsumera.
Lever fattigt som Jesus men jag mår bättre än då jag tjänade 40-tusen i månaden.

En dag kraschar detta vidriga system som är människo- och naturfientligt.
Men börja gärna redan nu att vässa tänderna.
Alla kommer att behövas när tiden vänder med Guds hjälp!

MVH Carlstad
Citera
2013-10-22, 20:31
Medlem
Jag håller med TS. Fan heller att jag ska stå på någon industri och förpesta mitt liv för att fylla någon annans plånbok.
Citera
2013-10-22, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Du betalar pensionärernas pension, när du är pensionär betalar de som arbetar din pension.

Sälj dig till andra arbetsgivare där du kanske trivs om det nu är så jävla illa.

Och vad har detta med pension att göra? Totalt irrelevant. Och för övrigt, vem fan vill "leva" när man är en gammal skruttig människa som knappt kan gå/andra sjukdomar? Bara ett "knep" från staterna att få folk att "hålla ut, det blir bättre". Haha snälla får, pls go.
Citera
2013-10-22, 20:37
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Hur skulle det annars se ut?
Vi behöver ju mat och skydd och människan har alltid fått jobba för det.
Var mycket hårdare förr när man slet på åkern och bodde i något litet torp.
Blev det missväxt eller om man fick lunginflammation var det många gånger över.
Tycker vi har det rätt bra faktiskt. Tröttnar man på ett jobb har man möjlighet att byta jobb, vidareutbilda sig eller flytta runt och se resten av landet, finns många möjligheter idag.
Citera
2013-10-22, 20:37
Medlem
modskis avatar
Utbilda dig till något du tycker är kul att jobba med då istället.

Eller gör som min arbetskamrats brorsa, bli frivillig uteliggare i Nederländerna. Just nu har han fått en idé att lifta till Indien, han har tagit sig till Turkiet just nu, genom att lifta.

Själv jobbar man som lagerarbetare på ett stort internationellt företag. Arbetet i sig är väl inte världens roligaste, men jag har jättebra arbetskamrater och har jobbat där i över 4 år och trivs.

När jag slutar jobbet så släpper jag allt, har inget jobbmässigt att tänka på utan kan göra vad jag vill, förutom vanliga sysslor i sambolivet.

Man ska jobba för att LEVA, inte leva för att jobba.

Hur ska du kunna leva över huvud taget om du inte arbetar och har en inkomst? Ska du leva som min arbetskamrats bror? Som frivillig uteliggare? Säkert jättekul när man tillslut blir sjuk och har helt trasiga kläder. Eller skulle du kanske sakna din kära iPhone? Eller Flashback?

Ingenting är gratis, allt du äger kostar pengar.

Utan ett arbete, skulle du klara dig utan alla saker du är van vid, allt du håller kärt?

Man bör tänka till ordentligt först innan man börjar gapa om saker man inte förstår sig på.
Citera
2013-10-22, 20:38
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improperguy
Och vad har detta med pension att göra? Totalt irrelevant. Och för övrigt, vem fan vill "leva" när man är en gammal skruttig människa som knappt kan gå/andra sjukdomar? Bara ett "knep" från staterna att få folk att "hålla ut, det blir bättre". Haha snälla får, pls go.
Skämtar du? Annars kan du ju arbeta några år köpa en billig tomt uppåt i landet där du bygger en timmerstuga. Mat kan du ju då odla och lagra till vintern köpa lite boskap och avla kan vara bra. Sen kan du leva ditt liv där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in