Citat:
Ursprungligen postat av
stolpskatt
Behöver lite hjälp med min Asus laptop. Tappade en grej mitt över hårddisken på datorn, och efter det hängde den sig. När jag startade om datorn ville inte windows öppna, och fick medelande om att checka media kabel, eller liknande.
Efter ett tag försvann detta medelande och wndows försökte att reparera själv i ca 3 timmar, vart efter jag fick medelande om att det misslyckats.
Efter det kom det bara upp medelande om att sätta i eller välja rätt boot device.
Har nu försökt med allt möjligt, men det är helt omöjligt att komma in i windows, har en repair dics på usb minne, och har valt att den ska boota från usb, men det enda som händer är att den startar och windows flaggan kommer upp och så händer inget mer på flera timmar?
Öppnade även upp datorn för att kolla om något synligt fel hade uppstått men kan inte finna någon lö kable eller liknande. Är det så att något kan gått isönder i datorn? Har lite grejor jag behöver på den.
har du gjort ditt usb-minne bootbart?
prova tryck på F9 under uppstart
http://support.asus.com/Troubleshoot...Sw&os=&no=1775
risken är att hdd har gått åt skogen,eller om du har tur så har bara systemfilerna skadats
mvh
t