2014-05-26, 19:58
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Den kändes aldrig genuin, hans dominans. Påklistrad, är nog rätta ordet.

Och ändå så var han en potentiell hustru-misshandlare som njöt av att få se dig lida?!

För övrigt det där med att leka bestraffning med piska... tja det låter inte klokt för det är ju direkt farligt och inhumant. Jag tänker på filmen 12 years a slave där den kvinnlige slaven i slutet får rapp efter rapp... vansinnigt.
Citera
2014-05-30, 20:57
Medlem
hand är mer personlig och utlöser lite andra känslor emotionellt

nochills, det är stor skillnad på piska o piska.. Sånna dära som man ser på filmer och spräcker huden på 1:a rappet använder man inte.
Senast redigerad av taalamon 2014-05-30 kl. 21:01.
Citera
2014-05-30, 21:52
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taalamon

nochills, det är stor skillnad på piska o piska.. Sånna dära som man ser på filmer och spräcker huden på 1:a rappet använder man inte.

Kan du förklara hur man gör då bara för min och andras upplysnings skull?!
Vill man leka kinky så ska det vara på ett eggande och dominerande sätt, ett enkelt dask.

Barn som fick dra ner byxorna och böja sig framför katedern i skolan av läraren för ca 60 år sen var ju inte längre kaxiga efter ett par snabba rapp. Säkert så fick många barn bestående ränder på skinkorna om läraren var fascistiskt lagd som njöt av att dominera och uppfostra.

Ska man måtta och slå bestämt men inte hårt med rottingen eller piskan mot partnerns bara hud tills att det börjar bli lite rött, man måste ju vara försiktig?
Citera
2014-05-30, 22:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Börja försiktigt. Trappa upp efterhand.
Jag är förutom ug även masochist, jag blir upphetsad av smärtan.

Ja det är smärtan som är nice, det gör ont några sekunder och samtidigt är det skönt. Väldigt upphetsande. Har inte testat piska ännu, vi kör med handen.
Citera
2014-05-30, 23:27
Medlem
den vanligaste piskan har många relativt korta remmar, säg 3-4 dm och ett handtag på 2-3 dm och den kan man använda lite överallt.

Sen finns det piskor med en "rem" (som på filmer, den typen lämnar vi till proffsen o tuffa masochister) och rotting, bambupinne o "likvärdiga".
Dessa skall man egentligen bara använda på stjärten om man inte är väldigt träffsäker/rutinerad/van, vet vad man gör och är anatomikunnig.

Missar man t.ex. stjärten i upphetsningen och träffar högre upp så ligger t.ex njurarna ganska nära ytan o dem vill man inte skada. Så stjärten är det som gäller för den normale och det räcker långt!.

Hur man smiskar beror helt på vad som vill uppnås. Det är ett lite mer komplicerat ämne och har två huvudinriktningar jag kan komma på nu.

Skall det vara ren bestraffning med t.ex. rotting så kan man börja med medelhårt och se hur offret reagerar/signalerar och utgå från det. Man skall tänka på att ETT hårt rotting-rapp ger blåmärke. Det finns de som gillar sånt.

Det andra sättet är för mig mer normalt. Där börjar man försiktigt och trappar upp. Då hinner endorfiner frigöras som förstärker upphetsningen, man blir mer smärttålig och sedan kan det trappas upp mer och man kan ha mysigt tillsammans länge och gränsen mellan smärta och skönt blir väldigt diffus. Är man man ute efter den typen så skall man inte börja hårt, för det kan vara direkt avtändande samt att offret med stor risk blir rädd, tappar förtroende och vill sluta direkt.
Det gäller att vara väldigt lyhörd när man håller på och efter, för den mottagande är ofta emotionellt utlämnad/naken och kan behöva ren kärlek/"bli upplyft" efteråt.

Det ett komplicerat ämne, mycket psykologi, egna spöken hos båda, känslor. Och man måste PRATA OM DET!. Använd också säkerhetsord/signal för stopp! och "för hårt"!.

Nu halkade jag in på psykologi, jag har formulerad både efter mina erfarenheter och sån jag har läst.
Ang. säkerhetsord t.ex brukar det mest talas om stopp/panik-ordet. Jag tycker att ett "för hårt"-ord också är bra för då kan den som smiskar eller vad som nu sker trappa ner lite, offret kan återhämta sig, och man kan fortsätta ha kul tillsammans.

Nu har jag varit och spårat ut en stund och för att återvända åtminstone lite till topic, så kan det ha stor betydelse vad man "smiskar" med. Olika verktyg som paddel, hand, rotting, rem, variant på piska osv ger olika typ av smärta och ger ofta olika emotionell känsla/påverkan. En typ kan direkt få offret att brista ut i gråt, medans en annan ger pirr direkt.

Ta nu detta inte som en manual utan som input från EN person som har hållit på
Citera
2014-05-31, 10:34
Medlem
Nochillss avatar
Tack för den utläggningen, taalamon.

Om piskremmarna bara är 3-4 dm långa så blir det ju inte så kraftfullt och snärtarna begränsas, därtill är de båda skinkhalvorna fettfyllda.
Citera
2014-06-01, 00:33
Medlem
med en "vanlig" piska så okej..1:a rappet känns inte så mycket ont på stjärten. men efter ett par stycken blir man röd om skinnet och det börjar kännas rätt mycket. Fortsätter man längre så har huden blivit så pass röd och öm att det gör lika ont som en rotting, utan blåmärken och man kan vara röd/öm i skinnet dagen efter. Att känna den där känslan dagen efter kan vara mentalt upphetsande. Med rotting blir det en annan känsla dagen efter och det påverkar en på annat vis. Hur det påverkar beror på personen.

Har själv fått en ordentlig omgång med rotting en gång, bara en gång. Lila ränder/blåmärken, kanske 20 st som satt ett antal dagar. De gjorde ont! och jag hade inte klarat dem utan "uppvärmning" med lättare rapp innan. Det lustiga var att fast smisket inte var mentalt upphetsande (som jag upplevde det) utan bara ont så hade/fick jag ribba. Om det var hjälplösheten eller den totala nakenheten som fick mig att reagera fysiskt vet jag inte, men det var trots allt befriande på något vis.
Citera
2014-06-06, 21:06
Medlem
zqbs avatar
Ger smisk med hand och skärp oftast. På rumpan, insidan av låren och fittan. Det ska kännas att man varit stygg.
Citera
2014-06-13, 18:39
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misslojs
Vilket ät bäst tycker ni? Och favoritställe att få smisk/pisk på?

Pisk är skönt på stjärten men jag skulle inte vilja ha det nån annanstans. Att bli smiskad av en hand på stjärten föredrar jag dock. Även pussyspanking fungerar bra med händer. Där skulle jag nog aldrig vilja bli piskad!
Citera
2014-07-04, 22:08
Medlem
Ethinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zqb
Ger smisk med hand och skärp oftast. På rumpan, insidan av låren och fittan. Det ska kännas att man varit stygg.

Jag håller helt med dig. Fast omvända roller, jag gillar att få smisk.
Citera
2014-07-14, 23:34
Medlem
MrEGreys avatar
Jag tycker inte om att agera på ett förutsebart sätt så variation har för mig ett egenvärde.

Handsmisk är ofrånkomligt. Det har en innerlighet på något underligt vis, även om det delas ut nog så omilt. Därtill är jag förtjust i att använda det som en uppvärmning när jag anser att mer strikta metoder är påkallade, eller de bara tilltalar mig.

Bälten är användbara. Att se en ung frökens förfärade uppsyn när man drar bältet ur byxhällornq samtidigt som man med iskall blick ser henne ögonen och man på det viset utan ord men ändå ack så vältaligt berättar för henne om vad som komma skall, bara åkallandes av minnet av det väcker det där i mig som alltid finns där, slumrande. Bälten har dock den nackdelen att de kan vrida sig i luften. Det tilltalar mig inte eftersom jag, av många olika skäl, vill ha exakt kontroll när jag smiskar eller piskar någon.

Ridspöet är mitt idealverktyg. Det är vackert rent estetiskt, men också mycket exakt både vad avser var jag vill träffa och hur hårt jag vill träffa. Eftersom det tilltalar mig estetiskt och även tillfredsställer det lätt perversa kontrollbehov jag har i dessa sammanhang, alltså är ridspöet alltså mitt idealverktyg för ändamålet (ursäkta ordvalet).

Jag vill dock passa på att slå ett slag för (göteborgare kan skratta här) hårborsten som smiskverktyg. En trivsam övning är att samla ihop den berörda damens hårborstar, eller helt enkelt säga åt henne att göra det medan man själv ser på och i sitt inre roar sig över att hon febrilt funderar över vad för prövningar hon nu skall utsättas för. Har man då tur finns där en relativt tung borste med en slät baksida, sådana som för i tiden säkert varit tillverkade i någon form av ben men numera i plast. Har damen ifråga inte någon sådan så köper man en till henne, får den vackert inslagen, och överlämnar den till henne som en liten gåva som hon får öppna och vackert niga och säga tack för, före det att man för henne demonstrerar de alternativa användningsområden som finns avseende dylika hårborstar.
Citera
2014-07-16, 10:26
Medlem
Min Husse brukar använda allt möjligt för att bestraffa mig, handen, gummiband, skärp, linjal, lång gummipenna, piska m.m och jag tar tacksamt emot allt.
För mig är det just det att jag inte vet vad som komma skall som gör mig horny, det är spännande som bara den att bara kunna ligga och vänta på vad Husse ska hitta på för att sätta mig på plats.

Men åh andra sidan så är handen nästan ett måste, även när han använder sig av redskap så smiskar han mig med handen och smeker mig efter varje rapp, utan det så skulle det inte vara lika skönt så måste jag välja ett "redskap" så är det helt klart handen som vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in