2013-10-22, 16:47
Medlem
Behöver ett lån på ca 2000 kronor. nån som vet vem som ger billigast lån? Tittat lite på Meddelandelån men där verkar räntan vara totalt 400 kr vilket känns lite mycket. Vet polare som lånat för betydligt mindre än det men det var iof längesen.
Citera
2013-10-22, 17:02
Medlem
Stessads avatar
Snabb googling säger mig att dom flesta har en avgift/ränta på ca 200-500kr.
Vill minnas att det finns smslån bolag som ger första lånet gratis. Vet dock inte om det fortfarande är så.
Citera
2013-10-22, 17:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsad
Behöver ett lån på ca 2000 kronor. nån som vet vem som ger billigast lån? Tittat lite på Meddelandelån men där verkar räntan vara totalt 400 kr vilket känns lite mycket. Vet polare som lånat för betydligt mindre än det men det var iof längesen.

Vissa SMS-låneföretag erbjuder första lånet "avgiftsfritt" eller vad de nu kallar det. Detta brukar väl gälla under förutsättning att man betalar tillbaka inom 30 dagar. I a f så har jag för mig reklamen brukar se ut så. Har aldrig lånat pengar på det sättet. Jag REKOMMENDERAR att undvika det om du absolut inte måste ha pengarna. Har du inte pengarna nu, så kanske du inte har det inom 30 dagar, och då kan du inte betala tillbaka och då blir det dyrt!
Citera
2013-10-22, 17:21
Medlem
Många verkar ha räntor på den höjden som du säger. hittade en lista här med företag som har 0 ränta (tror det gäller bara för nya kunder) och eftersom jag inte lånat tidigare så blir det ju perfekt. Vet att detta inte är det mest billiga sättet o låna men nu damp det ner en räkning som måste betalas. Men visst, har försökt undvika detta hela mitt liv och hoppas jag slipper detta igen. avskyr att låna. Får glädjas över att det blir lite tryggare nästa månad iaf!
Citera
2013-10-22, 17:23
Medlem
kezz89s avatar
Vad är det för fel på er som gör dessa trådar om smålån hela tiden? Vart tar era pengar vägen?
Citera
2013-10-22, 17:24
Medlem
Räkning??
herregud, ring företaget och be om uppskov fram till lön?
Låna av mamma o pappa, polare eller syskon.
Gör vad som helst utom att stödja gamarna..
Citera
2013-10-22, 17:34
Medlem
Pantbank?
Citera
2013-10-22, 17:46
Medlem
Hos Vivus kan du låna upp till 6000 kr kostnadsfritt.
Villkoret är att du betalar tillbaks hela lånebeloppet inom 30 dagar. Inga avgifter.

Gäller bara nya kunder.

Läs gärna deras "Goda råd", vilka du hittar här:
https://www.vivus.se/actual
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in