• 1
  • 2
2013-10-22, 10:16
Medlem
walle2343s avatar
Winstrol höjer ju kolesterolet och ägg innehåller massa kolesterol
Hur funkar winstrol och ägg tsm? Positivt eller negativt?
Citera
2013-10-22, 10:38
Medlem
Har du inte ens koll på kost är steroider inget du ska börja med.
Det har sedan några år tillbaka konstaterats att kolesetrol i mat inte har med kolesterol i kroppen att göra.
Känner du att ägg är ohälsosamt att äta föreslår jag maträtter utan ägg från någon snabbmats kedja, då kommer dina kolesterol värden hålla sig bra, go for it

Btw någon uppfann sökmotorer rätt nyligen, google bland annat.
Citera
2013-10-22, 10:54
Medlem
walle2343s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krans
Det har sedan några år tillbaka konstaterats att kolesetrol i mat inte har med kolesterol i kroppen att göra.
Känner du att ägg är ohälsosamt att äta föreslår jag maträtter utan ägg från någon snabbmats kedja, då kommer dina kolesterol värden hålla sig bra, go for it

Ta't lugnt man måste ju fråga
Citera
2013-10-22, 18:24
Medlem
Haha det är nog lugnt. Ät du dina ägg
Citera
2013-10-22, 18:24
Medlem
Faomans avatar
Varför startar du så många onödiga trådar? Skriv och fråga i nybörjartråden istället.
Citera
2013-10-22, 18:32
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att Morgan Spurlock´s kolesterol flög i toppen när han drog om till McDonalds-mati filmen "Supersize Me"?
Av vad jag förstod i filmen så var det just kolesterolet i maten som gjorde detta?

Men till TS, ägg är fanimej en grundpelare i mångas byggares kost o de överlever så det gör nog du också i din kur
Citera
2013-10-22, 20:42
Medlem
Skallpan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasteras-87
Vad är det som gör att Morgan Spurlock´s kolesterol flög i toppen när han drog om till McDonalds-mati filmen "Supersize Me"?
Av vad jag förstod i filmen så var det just kolesterolet i maten som gjorde detta?

Men till TS, ägg är fanimej en grundpelare i mångas byggares kost o de överlever så det gör nog du också i din kur

Man kan ju nämna alla dom här idioterna som ger sig in på LCHF dieten som drabbas av hjärtinfarkter och strokes redan innan dom ens fyllt 25.
Citera
2013-10-22, 20:42
Medlem
svennerubinsfans avatar
kolesterolet i ägg påverkar inte kroppen negativt
Citera
2013-10-22, 20:46
Medlem
Citat:

Nyligen?
Google har ju funnits ett tag iof.
Senast redigerad av kungen_84 2013-10-22 kl. 20:49.
Citera
2013-10-22, 21:04
Medlem
Citat:
Dietary cholesterol raises the ratio of total to HDL cholesterol and, therefore, adversely affects the cholesterol profile. The advice to limit cholesterol intake by reducing consumption of eggs and other cholesterol-rich foods may therefore still be valid.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11333841
Citera
2013-10-22, 21:57
Medlem
CrazyAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan2
Man kan ju nämna alla dom här idioterna som ger sig in på LCHF dieten som drabbas av hjärtinfarkter och strokes redan innan dom ens fyllt 25.

Var nånstans har du ett bevis för att en person har drabbats av hjärtinfarkt eller stroke genom LCHF kost?

Finns ju inga vetenskapliga belägg för att LCHF skulle vara skadligt på något sätt, bara en massa tyckare som tror saker hela tiden baserat på lögner från livsmedelsindustrin och gamla osäkra rön.
Citera
2013-10-22, 22:01
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faoman
Varför startar du så många onödiga trådar? Skriv och fråga i nybörjartråden istället.
Jag undrar jag också..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in