Citat:
Ja, att det är allvar förstår var och en som tagit del av nyheterna kring mordet.
Därför menar jag att det ligger ett synnerligen stort ansvar på den som namedroppar "högst sannolika gärningsmän" utan urskiljning.
Att härleda och motivera sina anklagelser - att komma med åtminstone ett minimum av fakta/bevis för sina påståenden. Det är rimlig att kräva av den som förväntar sig att bli bemött med tilltro.
Varför är dessa "högst sannolika"?
Var finns kopplingen till brottsoffret?
Det är här jag anser att "socmilf"borde vara mer specifik.
Att weed, cannabis och annan lukrativ narkotika florerar i även den minsta av byar, - det är fakta i dagens Sverige och jag menar att det också i varje by finns vilsna wannabees som tycker det är fräckt att äga eller inneha en pistol eller replika på sådant vapen.
Detta gör inte per automatik var och en av dessa till mördare.
Det är det specifika mordet vi skall fokusera på här och inte fara ut i allmänna anklagelser mot varje invandrare eller mot kreti och pleti i den kriminella världen.
Det måste finnas en koppling mellan de man placerar på de anklagades bänk i det här fallet, och mordoffret Emrah.
Jag anser att det i grunden är gott att man anonymt kan droppa information på forum som Flashback men om man tar sig rätten att omaskerat skriva ut hela namnet på enskilda individer och koppla samman dessa med ett specifikt, allvarligt brott, - ja, då tycker jag också att man skall ha betydligt mer att komma med än vad "socmilf" hitintills har visat.
Det handlar inte om pekpinnar utan om trovärdighet och seriositet.
Därför menar jag att det ligger ett synnerligen stort ansvar på den som namedroppar "högst sannolika gärningsmän" utan urskiljning.
Att härleda och motivera sina anklagelser - att komma med åtminstone ett minimum av fakta/bevis för sina påståenden. Det är rimlig att kräva av den som förväntar sig att bli bemött med tilltro.
Varför är dessa "högst sannolika"?
Var finns kopplingen till brottsoffret?
Det är här jag anser att "socmilf"borde vara mer specifik.
Att weed, cannabis och annan lukrativ narkotika florerar i även den minsta av byar, - det är fakta i dagens Sverige och jag menar att det också i varje by finns vilsna wannabees som tycker det är fräckt att äga eller inneha en pistol eller replika på sådant vapen.
Detta gör inte per automatik var och en av dessa till mördare.
Det är det specifika mordet vi skall fokusera på här och inte fara ut i allmänna anklagelser mot varje invandrare eller mot kreti och pleti i den kriminella världen.
Det måste finnas en koppling mellan de man placerar på de anklagades bänk i det här fallet, och mordoffret Emrah.
Jag anser att det i grunden är gott att man anonymt kan droppa information på forum som Flashback men om man tar sig rätten att omaskerat skriva ut hela namnet på enskilda individer och koppla samman dessa med ett specifikt, allvarligt brott, - ja, då tycker jag också att man skall ha betydligt mer att komma med än vad "socmilf" hitintills har visat.
Det handlar inte om pekpinnar utan om trovärdighet och seriositet.
Tyvärr instämmer jag inte. Med all due respekt. Det är dylika åsikter, enligt min mening, som hindrar att verkligheten någonsin beskrivs med den terminologi, den förtjänar. Skriv inte "vilsna ungdomar" om kriminella ungdomar! Vad vet du egentligen om de ungdomar i vårt land, som misshandlas i våra publika rum, för att inte tala om i våra skolor? Har du en aning om mörkertalet? Vad vet du om de skador, som en misshandel åsamkar? Har du beräkningar på vad kriminaliteten i vårt land kostar i någotsånär estimerande siffror? När ungdomar, som vill förbättra, genom att beskriva sin verklighet på det sätt de bäst kan, nedvärderas av besservissers med sina differentierade härskartekniker, så sinar initiativ och kampvilja. Känner du till staden Falkenberg? Har du tagit del av stadens ungdomars dagliga liv? Har du sett drogers inverkan på familjer IRL. Teoretiserande från elfenbenstorn ger ingen inblick i de konstellationer, som misshandlar och säljer droger i Falkenberg. Där vet nog falkenbergsungdomarna bäst själva. De vet också vilka ungdomar som terroriserar andra ungdomar. De behöver få berätta sin verklighet utan att slås ned med retorisk arrogans. Fältet är ju helt öppet för motstridiga åsikter. Ingen hindrar diverse drogsäljande och misshandlande indrivare att komma till tals!?
Beträffande trovärdighet. Vilka belägg har du för att de berättelser och den brainstorming, som gjorts, inte skulle vara trovärdig? Ifrågasättandet är i sig en förolämpning, just mot seriösa ungdomar! Vem talar du för? Nämndemanskåren, lärarkåren, socialsekreterarkåren eller vilka? När du talar i uppläxande ton om seriositet, undrar jag vad du betraktar, som ett seriöst underlag till en brain storming? Där talar man fritt. Det är inga domstolsförhandlingar här på forumet. Dessa får vi överlämna till ett rättsväsen, som inte alltid står för rättvisa. Belägg därför i mångfald. Att inte skriva uppriktigt från hjärtat och utifrån den egna situationens svårigheter, är signifikant för en jollrande feghet, som tycks förlama vårt land, inför en alltmer överväldigande kriminalitet. Sen har du tusentalet inlägg. SocMilf skriver sina första inlägg. Mästrande ger inget gott debattklimat. Beträffande namn, så har inte någon i tråden lagt ut ett helt namn på någon eventuell misstänkt för själva mordet. Ett förnamn eller två har nämnts men inget helt namn, angående vissa ungdomars affiliering med knarklangarkarteller. Däremot har innehav av vapen, i vissa gruppereringar, diskuterats samt personer i sagda grupptillhörighet. Att kända kriminella, med offentliga domar i sina register, diskuteras, är helt ok. Om dessa nu råkar vara invandrare så menar du kanske, som resten av vårt statsmedia, att dessa skall skyddas och mörkas? Det får du nog diskutera med någon annan än mig. Jag kommer att tala klarspråk tills den dag någon fysiskt hindrar mig eller tystar mig för alltid.
Beträffande själva mordfrågan i sig. Ingenting i världen sker utan kontext. Därför är kontexten så oerhört viktig i alla kriminella sammanhang. Det är just kontexten, som alltid tycks saknas i offentliga diskussioner. "Man i tjugofemårsåldern, av medellängd i ljus jacka" ger faktiskt väldigt lite. Det är därför Flashback finns, tack och lov!
......efter ett vidlyftigt och njutningslystet liv så ser jag epitetet "torrboll" som en komplimang