2013-10-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ja, att det är allvar förstår var och en som tagit del av nyheterna kring mordet.
Därför menar jag att det ligger ett synnerligen stort ansvar på den som namedroppar "högst sannolika gärningsmän" utan urskiljning.
Att härleda och motivera sina anklagelser - att komma med åtminstone ett minimum av fakta/bevis för sina påståenden. Det är rimlig att kräva av den som förväntar sig att bli bemött med tilltro.

Varför är dessa "högst sannolika"?
Var finns kopplingen till brottsoffret?
Det är här jag anser att "socmilf"borde vara mer specifik.

Att weed, cannabis och annan lukrativ narkotika florerar i även den minsta av byar, - det är fakta i dagens Sverige och jag menar att det också i varje by finns vilsna wannabees som tycker det är fräckt att äga eller inneha en pistol eller replika på sådant vapen.
Detta gör inte per automatik var och en av dessa till mördare.

Det är det specifika mordet vi skall fokusera på här och inte fara ut i allmänna anklagelser mot varje invandrare eller mot kreti och pleti i den kriminella världen.
Det måste finnas en koppling mellan de man placerar på de anklagades bänk i det här fallet, och mordoffret Emrah.

Jag anser att det i grunden är gott att man anonymt kan droppa information på forum som Flashback men om man tar sig rätten att omaskerat skriva ut hela namnet på enskilda individer och koppla samman dessa med ett specifikt, allvarligt brott, - ja, då tycker jag också att man skall ha betydligt mer att komma med än vad "socmilf" hitintills har visat.
Det handlar inte om pekpinnar utan om trovärdighet och seriositet.

Tyvärr instämmer jag inte. Med all due respekt. Det är dylika åsikter, enligt min mening, som hindrar att verkligheten någonsin beskrivs med den terminologi, den förtjänar. Skriv inte "vilsna ungdomar" om kriminella ungdomar! Vad vet du egentligen om de ungdomar i vårt land, som misshandlas i våra publika rum, för att inte tala om i våra skolor? Har du en aning om mörkertalet? Vad vet du om de skador, som en misshandel åsamkar? Har du beräkningar på vad kriminaliteten i vårt land kostar i någotsånär estimerande siffror? När ungdomar, som vill förbättra, genom att beskriva sin verklighet på det sätt de bäst kan, nedvärderas av besservissers med sina differentierade härskartekniker, så sinar initiativ och kampvilja. Känner du till staden Falkenberg? Har du tagit del av stadens ungdomars dagliga liv? Har du sett drogers inverkan på familjer IRL. Teoretiserande från elfenbenstorn ger ingen inblick i de konstellationer, som misshandlar och säljer droger i Falkenberg. Där vet nog falkenbergsungdomarna bäst själva. De vet också vilka ungdomar som terroriserar andra ungdomar. De behöver få berätta sin verklighet utan att slås ned med retorisk arrogans. Fältet är ju helt öppet för motstridiga åsikter. Ingen hindrar diverse drogsäljande och misshandlande indrivare att komma till tals!?

Beträffande trovärdighet. Vilka belägg har du för att de berättelser och den brainstorming, som gjorts, inte skulle vara trovärdig? Ifrågasättandet är i sig en förolämpning, just mot seriösa ungdomar! Vem talar du för? Nämndemanskåren, lärarkåren, socialsekreterarkåren eller vilka? När du talar i uppläxande ton om seriositet, undrar jag vad du betraktar, som ett seriöst underlag till en brain storming? Där talar man fritt. Det är inga domstolsförhandlingar här på forumet. Dessa får vi överlämna till ett rättsväsen, som inte alltid står för rättvisa. Belägg därför i mångfald. Att inte skriva uppriktigt från hjärtat och utifrån den egna situationens svårigheter, är signifikant för en jollrande feghet, som tycks förlama vårt land, inför en alltmer överväldigande kriminalitet. Sen har du tusentalet inlägg. SocMilf skriver sina första inlägg. Mästrande ger inget gott debattklimat. Beträffande namn, så har inte någon i tråden lagt ut ett helt namn på någon eventuell misstänkt för själva mordet. Ett förnamn eller två har nämnts men inget helt namn, angående vissa ungdomars affiliering med knarklangarkarteller. Däremot har innehav av vapen, i vissa gruppereringar, diskuterats samt personer i sagda grupptillhörighet. Att kända kriminella, med offentliga domar i sina register, diskuteras, är helt ok. Om dessa nu råkar vara invandrare så menar du kanske, som resten av vårt statsmedia, att dessa skall skyddas och mörkas? Det får du nog diskutera med någon annan än mig. Jag kommer att tala klarspråk tills den dag någon fysiskt hindrar mig eller tystar mig för alltid.

Beträffande själva mordfrågan i sig. Ingenting i världen sker utan kontext. Därför är kontexten så oerhört viktig i alla kriminella sammanhang. Det är just kontexten, som alltid tycks saknas i offentliga diskussioner. "Man i tjugofemårsåldern, av medellängd i ljus jacka" ger faktiskt väldigt lite. Det är därför Flashback finns, tack och lov!
Citera
2013-10-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rerudebrat
Syftar du på Ali Atoya (1991-04-04) som sedan tidigare är dömd för bland annat 10 månaders fängelse för grov misshandel och olovlig körning? Han är/har varit medlem i Black Cobra dessutom. En bild på honom, uppladdad den 22 augusti på hans Facebook-konto, visar hur han poserar med vad som ser ut att vara en Glock 18.

Hans Facebook: https://www.facebook.com/ali.atayaa
Bilden när han poserar med en pistol: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151530862742251

Potentiell gärningsman? Vem vet.

Ali kan tro sig så mycket han vill, han gör endå inget utan Maroun, roy, jan's? tillåtelse.. om det är nån som bestämmer så är det dessa personer och inte Ali, ena brodern är tom med på en av profilbilderna, alla 3 är med i black cobra och 2 av dom är iaf dömda för mordförsök.

https://www.realisten.se/2010/06/09/medlemmar-i-black-cobra-i-falkenberg-domda/

"Roy Ojeil döms därutöver för försök till mord och hans bror Jean Ojeil för medhjälp till försök till mord. Detta i samband med ett bråk mellan ett antal libaneser och irakier som utmynnade i att Roy Ojeil sköt flera skott med en pistol, varav ett träffade i benet på en irakisk man. Motivet till bråket är inte klarlagt"

Skulle nu nån bli varnad tex skjuten i benet som hände på falkagård för inte sålänge sen så varför skulle inte dessa personer även kunna mörda folk om dom redan har försökt tidigare.
Senast redigerad av nowei 2013-10-25 kl. 21:02.
Citera
2013-10-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Vart har Lukas dödshotat?

Det finns en mailservice på forum flashback.
Citera
2013-10-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
[..] Skriv inte "vilsna ungdomar" om kriminella ungdomar! [..]

Jag skrev vilsna wannabees - inget annat.
Skriv inte foliehatts-inlägg med tydlig haveristprägel på väggar av text.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-10-25 kl. 21:25.
Citera
2013-10-25, 21:15
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Det finns en mailservice på forum flashback.
Det vet jag också att det finns. Du skrev "han har redan varit här inne", vilket jag tolka som i tråden och därav frågade jag. Hade du bara slutat vara så hatisk och patetisk hela tiden hade du lätt kunnat förklara detta i den tidigare kommentar och jag hade sluppit fråga dig.
Citera
2013-10-25, 21:18
Medlem
Citat:
Dina inlägg är underhållande men smått patetiska.
I grunden skulle jag tro att vi delar samma önskan om att kunna leva i fred och att kunna gå trygga på våra gator och torg.
Jag tror också vi delar en önskan om att polisen skall finna och straffa den/de skyldiga i detta specifika fall.

För mig är det däremot inte ett självändamål att i varje stavelse och mening ge uttryck för min personliga åsikt kring invandrare, blatteungar och svensk integrationspolitik.

Det är främst på den punkten vi skiljer oss åt och jag är övertygad om att de flesta läsare av tråden ser att det i dina inlägg lyser igenom.
Det blir löjligt, tramsigt och dina syften framstår som dunkla.

Du får hata kriminella drägg hur mycket du vill.
Du må förfäras och äcklas av svensk I&I-politik.
Jag kan till viss del förstå dig, men....

Det är två ämnen som i grunden ligger utanför topic i denna tråd.
Alldeles oavsett om GM skulle visa sig vara en blattegangster i detta fall så har allmänt tyckande kring blattar generellt, väldigt lite med trådens topic att göra.

Det som kännetecknar dina inlägg är att man lika gärna skulle kunna lyfta ur dem ur sitt sammanhang och sedan, valfritt klistra in dem i vilken annan tråd som helst gällande
integration och invandring.

För egen del är jag nyfiken på varför just Emrah mördades.

Vem var han?
Vilka ville honom illa?
Dödades han av misstag?

Det är helt ok att du inte ser livet i samma färger som jag eller väljer att uttrycka dig på ett annorlunda vis än jag gör. Jag kan bara skriva, som jag känner. Det bjuder jag på. Jag har själv aldrig bidragit i någon avsevärd mängd till ett bättre samhälle, som jag vet, men jag försöker. Att känslor kan vara generella ger ju faktiskt gensvar i andra generella hjärtan. Hoppas jag. Även det kan kanske handla om ett positivt samhällsarbete. Men all min lyckönskan till dig i din avgränsande sherlocktekniska analys. All the best!
Citera
2013-10-25, 21:25
Medlem
Citat:
Jag skrev vilsna wannabees - inget annat.

Måla inte upp foliehattspräglade inlägg med tydlig haveristprägel på väggar av text.

Haha, kunde just tänka mig att du ogillade foliehattar. Torrboll!
Citera
2013-10-25, 21:34
Medlem
Den etniska diskussionen som tagits upp å kritiserats anser jag vi kan skippa. Det handlar inte om etniskt ursprung etc! Att majoriteten av de killar som nämnts å diskuterats i denna tråd har icke svenska rötter är fakta å det behöver inte ligga någon värdering i det!
Att utanförskap, stämpling etc påverkar människor vet vi. Att vi alla har getts olika förutsättningar i livet vet vi också. Vi vet också att vissa har styrkan å självkänsla nog att vända en negativ spiral å välja bort destruktivitet osv! Vi vet också att slump, tur/otur, timing å de vi möter har en stor påverkan var vi hamnar!
Men oavsett, så är det inte ok att bete sig hur som helst!!
Nånstans går gränsen!
De individer som nämns i tråden, å många andra har gått för långt! Här, globalt, nu å i alla tider! Å det har inget med gener, etnicitet, kön, klass eller nåt annat att göra! Det är individer som är farliga, störda, fega, patetiska å skamliga!

Att Ataya mfl har "bossar" över sig, å underordnade som springer ärenden är en hierarkisk struktur inom dessa subkulturer/grupper!
Oavsett så är sannolikheten att alla de som nämnts i denna tråd på nåt sätt är inblandade i dådet!
Å jag hoppas de åker dit allihopa!!!
Citera
2013-10-25, 22:05
Medlem
Citat:
Haha, kunde just tänka mig att du ogillade foliehattar. Torrboll!

......efter ett vidlyftigt och njutningslystet liv så ser jag epitetet "torrboll" som en komplimang
Citera
2013-10-25, 22:10
Medlem
[quote=soffsits|45840284]Det vet jag också att det finns. Du skrev "han har redan varit här inne", vilket jag tolka som i tråden och därav frågade jag. Hade du bara slutat vara så hatisk och patetisk hela tiden hade du lätt kunnat förklara detta i den tidigare kommentar och jag hade sluppit fråga dig.[/QUOTE

Menade inte att vara hatisk! Visste inte ens att jag var. Ber om ursäkt! Mea culpa!
Citera
2013-10-25, 23:14
Medlem
Någon om kände BO väl?
Citera
2013-10-26, 00:16
Medlem
[quote=ophiaghushannah|45839674]Dina inlägg är underhållande men smått patetiska.
I grunden skulle jag tro att vi delar samma önskan om att kunna leva i fred och att kunna gå trygga på våra gator och torg.
Jag tror också vi delar en önskan om att polisen skall finna och straffa den/de skyldiga i detta specifika fall.

För mig är det däremot inte ett självändamål att i varje stavelse och mening ge uttryck för min personliga åsikt kring invandrare, blatteungar och svensk integrationspolitik.

Det är främst på den punkten vi skiljer oss åt och jag är övertygad om att de flesta läsare av tråden ser att det i dina inlägg lyser igenom.
Det blir löjligt, tramsigt och dina syften framstår som dunkla.

Du får hata kriminella drägg hur mycket du vill.
Du må förfäras och äcklas av svensk I&I-politik.
Jag kan till viss del förstå dig, men....

Det är två ämnen som i grunden ligger utanför topic i denna tråd.
Alldeles oavsett om GM skulle visa sig vara en blattegangster i detta fall så har allmänt tyckande kring blattar generellt, väldigt lite med trådens topic att göra.

Det som kännetecknar dina inlägg är att man lika gärna skulle kunna lyfta ur dem ur sitt sammanhang och sedan, valfritt klistra in dem i vilken annan tråd som helst gällande
integration och invandring.

För egen del är jag nyfiken på varför just Emrah mördades.

Vem var han?
Vilka ville honom illa?
Dödades han av misstag?[/QUOT

Än en gång en överblick över ditt inlägg ovan som utgångspunkt:
.
Det har beskrivits i tråden tidigare, att striderna om drogherraväldet i Falkenberg, eventuellt bedrivs mellan kristna syrianer/libaneser och muslimska syrianer/irakier. Grupperingar utgående från etniskt, kulturellt och religiöst perspektiv i all sin utformning. Du anser det vara patetiskt, och löjligt dravel och svammel att påpeka detta faktum som kontextuell bakgrund till det mord, som begåtts i Falkenberg, involverande en person tillhörande en av dessa grupperingar? Jag bara undrar än en gång om du menar det så? Du undrar så oskyldigt och pekåianskt "vem BO nu kan vara och vem, som kunde vilja honom illa". Du anser att jag har dunkla motiv i det jag skriver men att alla kan lista ut vad jag menar. Jag menar att dessa grupperingar kanske kan ha något med det hela att göra. Tillika med det otrygga mänskliga klimat, som existerar i min hemstad Falkenberg, där människor skjuts i ett bostadsområde för familjer med barn i det offentliga rummet? Även om nu detta pågår i hela Sverige/Europa/världen, skall det då bara slött och cyniskt accepteras enligt dig? Med den inställningen, så kan ju hela Falkenberg bara dra täcket över huvudet och låtsas, som det regnar? Min agenda är som en öppen bok. Inte dunkel. Det är inte gamla halländska bönder, som sysslar med det, som utgjör "det kriminella falkenbergska paradigmet". Eller hur?
.
Vem, som sen höll i vapnet i denna historia är ju inte alls klarlagt på något vis. Det kan mycket väl vara en gammal hallänsk bonde, som till slut fick nog av eländet runt omkring honom och, som smällde av på första bästa grabb på moppe, eller hur det nu var det hela tilldrog sig.
.
checkar in nu

Du tycker det är fånigt att engagera sig för en förändring och du anser att ingenting ändå skulle kunna göra skillnad? Det är det verkligt tragiska!
Senast redigerad av azazo 2013-10-26 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in