2013-10-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tillbaks till topic, vad finns det på den skjutne? att hans bror eller kusin dömdes för blocketbedrägeri känns ju knappast som ett hett spår.

Vad har den avlidnes, brottsoffrets, släkt me nåt å göra?
Ok, kan förstå att man via ev motiv/hotbild kan hitta GM osv, men "topic" här borde väl ändå vara att se till det som redan finns, mer "kartläggning" av BO behövs knappast...

Man vet att BO har ett släktskap med en något ökänd släkt i stan, ökänd pga kriminalitet etc.
Man vet även att BO haft med droger att göra, ett visst "brukande" i vart fall... Beroende eller tom ev försäljning, ja, det verkar ännu ovisst... Även om ryktet säger att Ataya mfl flera ggr ska ha hotat/varnat BO... Å är Ataya å hans killar inblandade ja, då handlar det med all säkerhet om droger/kriminalitet!
Vem har pistol i stan, vem viftar gärna med den? Vem tror sig vara "maffia" å äga drogmarknaden? Vem brukar ses åka runt på moppe i dessa kretsar..?
"Småkillarna" som springer deras ärende å på så sätt får "status", tror de, springer runt å gapar, hotar å slåss för å tvinga pundarna att betala sina skulder!
De tror att det inte är vida känt, men det är det, både bland oss "vanliga" å inom polis å socialtjänst!
Sorgligt att de inte inser det...
Att det nu dessutom har "skurit" sej mellan Ataya å Jomaa, precis efter skjutningen spekuleras det också om... Ett märkligt sammanträffande kan man tycka...
Citera
2013-10-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaluh
Så som du spekulerar är det mig du pratar om. Men kompis, kul hur du värkar veta mer om mig än vad jag själv gör haha. såvida jag inte får blackouts och gör som du kallar för "ärenden" omedvetet iaf så gör jag ingenting alls som man ens kan anklaga mig för över huvud taget. om du har mer information om mig så kan du gärna kontakta mig hjärtat <3

Lukas, jag är varken din kompis, el "bror"! Vill heller inte kontakta dej mer än här! Kalla mig gärna feg, jag anser att det är sunt å smart!
Om du får "blackouts" el inte, det har jag ingen aning om! Får du det så beror det säkert på att du rökt lite för mkt el kanske tom doppat näsan...
Både du å tex Robertsson har med Ataya mfl å göra, Robertsson har väl inte haft Lvu utan anledning?!? Även du själv ligger i riskzoonen för ett ingripande pga ditt "egna beteende"... Å helt väck e du väl inte, än, så jag tror nog att du vet exakt vad jag snackar om, vad det i stan snackas om när det gäller dej å dina "polare"!
Senast förra veckan var du väl ute på stan å slogs? Enligt det ryktet sprang du Atayas ärende! Får hoppas Pontus sätter dej, er, för det!
Det är f-n inte ok såsom ni håller på! Å det är ingen cool grej el lek!
Grow up!!!
Citera
2013-10-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocMilf
Dessa tillhör klientelet som det spekulerats kring tidigare i tråden!
Både här å i media å i "kretsarna" så bet man tex att en moppe å en pistol var inblandad!
De jag nämnt är kända för att ta sug fram på moppe, å minst en av dem har viftat med pistol förr!
De säljer också droger å att de tror att de ska kunna "äga" den marknaden är också känt, just det med "ägandet" av försäljning tas även det upp tidigare i tråden!
Killarna är som sagt ökända, både bland "sina egna", allmänhet å polis!
De är grovt belastade!

Syftar du på Ali Atoya (1991-04-04) som sedan tidigare är dömd för bland annat 10 månaders fängelse för grov misshandel och olovlig körning? Han är/har varit medlem i Black Cobra dessutom. En bild på honom, uppladdad den 22 augusti på hans Facebook-konto, visar hur han poserar med vad som ser ut att vara en Glock 18.

Hans Facebook: https://www.facebook.com/ali.atayaa
Bilden när han poserar med en pistol: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151530862742251

Potentiell gärningsman? Vem vet.
Citera
2013-10-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rerudebrat
Syftar du på Ali Atoya (1991-04-04) som sedan tidigare är dömd för bland annat 10 månaders fängelse för grov misshandel och olovlig körning? Han är/har varit medlem i Black Cobra dessutom. En bild på honom, uppladdad den 22 augusti på hans Facebook-konto, visar hur han poserar med vad som ser ut att vara en Glock 18.

Hans Facebook: https://www.facebook.com/ali.atayaa
Bilden när han poserar med en pistol: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151530862742251

Potentiell gärningsman? Vem vet.

Han, ja!
En absolut potentiell GM!
Eller i vart fall inblandad i brottet!
Han är ökänd i stan för å bla "leka" maffia! Han säger sig, med de sina, "äga" försäljningen av bla Cannabis å ska ha setts vifta med pistol, å andra vapen, i våldsituationer, både va det gäller att kräva in skulder å för att "märka revir"!
En helt skadad individ, störd, å därmed farlig!
Hans "partner in crime", ev exvän enligt ryktet, Jomaa e likadan! Han ska dessutom oavsett kön slå! Han ska med baseballträ ha slagit sin ex flickvän!
Båda är välkända för polis å allmänhet! Å är fullt aktiva!
Citera
2013-10-25, 15:49
Medlem
Citat:
Han, ja!
Han är ökänd i stan för å bla "leka" maffia! Han säger sig, med de sina, "äga" försäljningen av bla Cannabis å ska ha setts vifta med pistol, å andra vapen, i våldsituationer, både va det gäller att kräva in skulder å för att "märka revir"!
Hans "partner in crime", ev exvän enligt ryktet, Jomaa e likadan! Han ska dessutom oavsett kön slå! Han ska med baseballträ ha slagit sin ex flickvän!

Kolla din mail! Tryck på kuvertet uppe till höger!
Citera
2013-10-25, 16:41
Medlem
Citat:
Han, ja!

Med tanke på att Ali Atoya inaktiverade hela sin Facebook-sida, strax efter jag postade tipset om hans pistolbild, säger det nog en hel del om hans inblandning i det här mordet. Genomskinliga wannabe-Scarface-invandrare hela bunten.

EDIT: Lyckades lyckligtvis hitta en cache-version av bilden, så här har ni den åter igen: http://anony.ws/i/2013/10/25/OBalN.jpg
Senast redigerad av Rerudebrat 2013-10-25 kl. 16:59.
Citera
2013-10-25, 17:13
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Han, ja!

Såna killar som förr eller senare blir klippta och dumpade på havets botten av riktiga kriminella.
så jävla oseriöst och muppigt när man poserar med en pistol på sin facebook haha.
Senast redigerad av getbusy 2013-10-25 kl. 17:16.
Citera
2013-10-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
"Väldigt allvarliga anklagelser". Detta är ett forum för brain storming. Killen talar om vad han vet eller tror. Han är uppvuxen i stan. Han är däremot inte i tingsrätten nu, utan på "Flashback". Han har fört fram intressanta tankegångar och genast nappar någon Lukas och känner sig träffad. Bra jobbat! Det är just så, som kackerlackorna i hörnen kommer krypande.

Ja, att det är allvar förstår var och en som tagit del av nyheterna kring mordet.
Därför menar jag att det ligger ett synnerligen stort ansvar på den som namedroppar "högst sannolika gärningsmän" utan urskiljning.
Att härleda och motivera sina anklagelser - att komma med åtminstone ett minimum av fakta/bevis för sina påståenden. Det är rimlig att kräva av den som förväntar sig att bli bemött med tilltro.

Varför är dessa "högst sannolika"?
Var finns kopplingen till brottsoffret?
Det är här jag anser att "socmilf"borde vara mer specifik.

Att weed, cannabis och annan lukrativ narkotika florerar i även den minsta av byar, - det är fakta i dagens Sverige och jag menar att det också i varje by finns vilsna wannabees som tycker det är fräckt att äga eller inneha en pistol eller replika på sådant vapen.
Detta gör inte per automatik var och en av dessa till mördare.

Det är det specifika mordet vi skall fokusera på här och inte fara ut i allmänna anklagelser mot varje invandrare eller mot kreti och pleti i den kriminella världen.
Det måste finnas en koppling mellan de man placerar på de anklagades bänk i det här fallet, och mordoffret Emrah.

Jag anser att det i grunden är gott att man anonymt kan droppa information på forum som Flashback men om man tar sig rätten att omaskerat skriva ut hela namnet på enskilda individer och koppla samman dessa med ett specifikt, allvarligt brott, - ja, då tycker jag också att man skall ha betydligt mer att komma med än vad "socmilf" hitintills har visat.
Det handlar inte om pekpinnar utan om trovärdighet och seriositet.

Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-10-25 kl. 19:52.
Citera
2013-10-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rerudebrat
Med tanke på att Ali Atoya inaktiverade hela sin Facebook-sida, strax efter jag postade tipset om hans pistolbild, säger det nog en hel del om hans inblandning i det här mordet. Genomskinliga wannabe-Scarface-invandrare hela bunten.

EDIT: Lyckades lyckligtvis hitta en cache-version av bilden, så här har ni den åter igen: http://anony.ws/i/2013/10/25/OBalN.jpg

Otroligt och fantastiskt! Falkenbergs intelligentia rules. Smarta killar och tjejer i denna tråd, som har berättat mer om Falkenberg än alla turistbroschyrer tillsammans. Det fega kräket i bilden har redan tagit bort alla spåren av sin stylade "modiga" fjantposé på internet. Är han det nya Falkenberg? En snorunge med en leksakspistol och en uppsyn, som den framtida stjärtgosse åt neanderthalarna på Kumla och Hall, han antagligen är eller kommer att bli. Tillåt mig skratta! Kan han överhuvudtaget läsa? Hur mycket har den här skiten på fotot kostat kommunen redan? Barnbidrag, soc bidrag, bostadsbidrag, skola, gratis skolmat etc.Listan kan göras lång och vad får samhället tillbaka?
.
Kommer denne fotogenique att bidraga till ett framtida blomstrande Falkenberg eller kommer han att kosta och kosta och kosta, i all oändlighet. Hur mycket kommer batiktanterna att curla honom tills de ger upp. Hur mycket kostar en anstaltskund i månaden? Är det Ali och hans gelikar vi alla sliter och strävar för. Jobbar och betalar skatt för? Droginkomster räknas inte. De inbringar inga skatter.

Och Lukas han har redan varit här inne och dödshotat. Kanske det vore tid att Lukas mamma kom in på Flashback för lite dialog! Lukas mamma borde få ett meddelande i sin brevlåda kanske om sin dödshotande son.

Det sorgliga med den här historien är att en ung kille, som hade en del mycket schysst inom sig, behövde dö. Dö, för att syndikaten bakom, de som strider om drogmarknaden i Falkenberg, måste ha mer makt, mer pengar, fler drogöverdoser, fler förlorade liv, fler barn, som redan har sina unga liv och sin tillit till världen, förstörda för alltid. Sorg, misär, rädsla, förnedring, förödelse, misstro och död är spåren dessa kriminella invandrarfraktioner lämnar efter sig, i den värld, som ungdomar på detta forum kan berätta om, från en tragisk verklighet, i sina förfäders stad. Alla ni unga människor därute, ni behöver inte berätta mer. Vi har sett en representant för dagens situation på fotografi och läst en snutt från den döde killens på Falkagård värld. Det räcker. Därför dessa kriminella blatteungdomar, symboliserade, av "hjälten" med leksakspistolen, är bara småskit. Inte ens gubbarna på Gs betyder något. Drogernas affärsverksamhet döljer något mycket större och mer tragiskt för hela vårt land. Den otäcka, organiserade kriminaliteten. Och tyvärr, i sanningens namn, dess inträde kom med .............

Till brottsoffret säger jag RIP! Han kunde inte välja sin värld. Till de, som har möjlighet säger jag, välj inte brottsoffrets liv och väg! Till de, som skapade filmen "Farväl till Falkenberg" säger jag, att ni fick mig gråta av vemod en gång. Till er, som genom er intelligens, ert mod och er vilja att förändra, i denna tråd visat att det finns hopp för Falkenberg, trots en del svikare, säger jag: Säg inte farväl till Falkenberg. Det är en underbar liten stad. Genom sådana som ni, kommer inte dräggen att kunna förstöra den. Tack!
Senast redigerad av azazo 2013-10-25 kl. 19:48.
Citera
2013-10-25, 20:16
Medlem
soffsitss avatar
Citat:

Och Lukas han har redan varit här inne och dödshotat. Kanske det vore tid att Lukas mamma kom in på Flashback för lite dialog! Lukas mamma borde få ett meddelande i sin brevlåda kanske om sin dödshotande son.
Vart har Lukas dödshotat?
Citera
2013-10-25, 20:29
Medlem
Citat:

Dina inlägg är underhållande men smått patetiska.
I grunden skulle jag tro att vi delar samma önskan om att kunna leva i fred och att kunna gå trygga på våra gator och torg.
Jag tror också vi delar en önskan om att polisen skall finna och straffa den/de skyldiga i detta specifika fall.

För mig är det däremot inte ett självändamål att i varje stavelse och mening ge uttryck för min personliga åsikt kring invandrare, blatteungar och svensk integrationspolitik.

Det är främst på den punkten vi skiljer oss åt och jag är övertygad om att de flesta läsare av tråden ser att det i dina inlägg lyser igenom.
Det blir löjligt, tramsigt och dina syften framstår som dunkla.

Du får hata kriminella drägg hur mycket du vill.
Du må förfäras och äcklas av svensk I&I-politik.
Jag kan till viss del förstå dig, men....

Det är två ämnen som i grunden ligger utanför topic i denna tråd.
Alldeles oavsett om GM skulle visa sig vara en blattegangster i detta fall så har allmänt tyckande kring blattar generellt, väldigt lite med trådens topic att göra.

Det som kännetecknar dina inlägg är att man lika gärna skulle kunna lyfta ur dem ur sitt sammanhang och sedan, valfritt klistra in dem i vilken annan tråd som helst gällande
integration och invandring.

För egen del är jag nyfiken på varför just Emrah mördades.

Vem var han?
Vilka ville honom illa?
Dödades han av misstag?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-10-25 kl. 20:40.
Citera
2013-10-25, 20:39
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Tyckte ditt inlägg var helt obegripligt för två dagar sedan. Nu, när jag läst tråden, googlat och pratat med en del personer, som bor kvar i Falkenberg, så inser jag att det kan vara något liknande, som pågår. Undrar bara hur fasen du visste detta (eller spekulerade) redan för ett par dagar sedan?
.
Alltid handlar det invandring och alltid handlar det om girighet och om droger och på psyk och i familjehem och fosterhem finns offren. Fy fan för skiten!

Hur jag visste?

Det vara bara att läsa deras gamla dom på Realisten som någon länkade till och sedan kolla namnen

Samma konflikt pågår i Södertälje mellan kristna araber (sk syrianer, libaneser) och muslimska araber (irakier,syrianer) och det är vad konflikten i Falkenberg handlar om också, sen kan du lägga till droger,vapen,inavel och pengar så har du sin lilla kinapuff i valfri stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in