Citat:
Ursprungligen postat av
Rerudebrat
Med tanke på att Ali Atoya inaktiverade hela sin Facebook-sida, strax efter jag postade tipset om hans pistolbild, säger det nog en hel del om hans inblandning i det här mordet. Genomskinliga wannabe-Scarface-invandrare hela bunten.
EDIT: Lyckades lyckligtvis hitta en cache-version av bilden, så här har ni den åter igen:
http://anony.ws/i/2013/10/25/OBalN.jpg
Otroligt och fantastiskt! Falkenbergs intelligentia rules. Smarta killar och tjejer i denna tråd, som har berättat mer om Falkenberg än alla turistbroschyrer tillsammans. Det fega kräket i bilden har redan tagit bort alla spåren av sin stylade "modiga" fjantposé på internet. Är han det nya Falkenberg? En snorunge med en leksakspistol och en uppsyn, som den framtida stjärtgosse åt neanderthalarna på Kumla och Hall, han antagligen är eller kommer att bli. Tillåt mig skratta! Kan han överhuvudtaget läsa? Hur mycket har den här skiten på fotot kostat kommunen redan? Barnbidrag, soc bidrag, bostadsbidrag, skola, gratis skolmat etc.Listan kan göras lång och vad får samhället tillbaka?
.
Kommer denne fotogenique att bidraga till ett framtida blomstrande Falkenberg eller kommer han att kosta och kosta och kosta, i all oändlighet. Hur mycket kommer batiktanterna att curla honom tills de ger upp. Hur mycket kostar en anstaltskund i månaden? Är det Ali och hans gelikar vi alla sliter och strävar för. Jobbar och betalar skatt för? Droginkomster räknas inte. De inbringar inga skatter.
Och Lukas han har redan varit här inne och dödshotat. Kanske det vore tid att Lukas mamma kom in på Flashback för lite dialog! Lukas mamma borde få ett meddelande i sin brevlåda kanske om sin dödshotande son.
Det sorgliga med den här historien är att en ung kille, som hade en del mycket schysst inom sig, behövde dö. Dö, för att syndikaten bakom, de som strider om drogmarknaden i Falkenberg, måste ha mer makt, mer pengar, fler drogöverdoser, fler förlorade liv, fler barn, som redan har sina unga liv och sin tillit till världen, förstörda för alltid. Sorg, misär, rädsla, förnedring, förödelse, misstro och död är spåren dessa kriminella invandrarfraktioner lämnar efter sig, i den värld, som ungdomar på detta forum kan berätta om, från en tragisk verklighet, i sina förfäders stad. Alla ni unga människor därute, ni behöver inte berätta mer. Vi har sett en representant för dagens situation på fotografi och läst en snutt från den döde killens på Falkagård värld. Det räcker. Därför dessa kriminella blatteungdomar, symboliserade, av "hjälten" med leksakspistolen, är bara småskit. Inte ens gubbarna på Gs betyder något. Drogernas affärsverksamhet döljer något mycket större och mer tragiskt för hela vårt land. Den otäcka, organiserade kriminaliteten. Och tyvärr, i sanningens namn, dess inträde kom med .............
Till brottsoffret säger jag RIP! Han kunde inte välja sin värld. Till de, som har möjlighet säger jag, välj inte brottsoffrets liv och väg! Till de, som skapade filmen "Farväl till Falkenberg" säger jag, att ni fick mig gråta av vemod en gång. Till er, som genom er intelligens, ert mod och er vilja att förändra, i denna tråd visat att det finns hopp för Falkenberg, trots en del svikare, säger jag: Säg inte farväl till Falkenberg. Det är en underbar liten stad. Genom sådana som ni, kommer inte dräggen att kunna förstöra den. Tack!