Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-21, 23:56
  #1
Medlem
wreplai06s avatar
Nyligen när jag satt och surfade med min LCD skärm inkopplad till min laptop så flimrade det till, båda skärmarna blev orange:a? Inget gick & göra så startade om datorn. Kommer endast till "Windows startar" när den blåa inlogg rutan dyker upp ser det helvrickat ut, man ser att det är inlogg skärmen men allt ligger helt fel och färgerna/upplösningen är helt åt helvete. Testat starta om flera gånger inget hjälper.
Safe mode går att starta i vilket jag gjorde för att pröva installera nya drivrutiner vilket inte fungerade därifrån? Vad fan kan detta bero på? Hoppas ju på drivrutinerna såklart men har verkligen ingen aning? Bör kanske tilläggas att jag har ett Radeon HD6990M i & kör W7 64bit. Installerade även nya "Beta" drivrutiner för några veckor sedan från ATI om det har någon betydelse.

Hjälp
Citera
2013-10-22, 01:15
  #2
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Nyligen när jag satt och surfade med min LCD skärm inkopplad till min laptop så flimrade det till, båda skärmarna blev orange:a? Inget gick & göra så startade om datorn. Kommer endast till "Windows startar" när den blåa inlogg rutan dyker upp ser det helvrickat ut, man ser att det är inlogg skärmen men allt ligger helt fel och färgerna/upplösningen är helt åt helvete. Testat starta om flera gånger inget hjälper.
Safe mode går att starta i vilket jag gjorde för att pröva installera nya drivrutiner vilket inte fungerade därifrån? Vad fan kan detta bero på? Hoppas ju på drivrutinerna såklart men har verkligen ingen aning? Bör kanske tilläggas att jag har ett Radeon HD6990M i & kör W7 64bit. Installerade även nya "Beta" drivrutiner för några veckor sedan från ATI om det har någon betydelse.

Hjälp
  1. Fabriksåterställ enligt manualen.
  2. Lämna in på garanti om du har det kvar.
  3. Kasta bort skiten. (grafikkortsdöd.)
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2013-10-22 kl. 01:21.
Citera
2013-10-22, 09:47
  #3
Medlem
wreplai06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
  1. Fabriksåterställ enligt manualen.
  2. Lämna in på garanti om du har det kvar.
  3. Kasta bort skiten. (grafikkortsdöd.)

Fyfan kan det vara så illa? hade hoppats på drivrutiner eller något annat, Då datorn är köpt som ihopplockad gaming dator från PC-konsulten har jag ingen direkt manual kvar, hur är standard man fabriksåterställer en laptop? Tror garantin har gått ut.
Citera
2013-10-23, 00:05
  #4
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Fyfan kan det vara så illa? hade hoppats på drivrutiner eller något annat, Då datorn är köpt som ihopplockad gaming dator från PC-konsulten har jag ingen direkt manual kvar, hur är standard man fabriksåterställer en laptop? Tror garantin har gått ut.
Är datorn äldre än att det är garanti kvar så prova att nyinstallera Win inkl radera alla partitioner. Blir det ingen skillnad så är det antagligen grafikkort, moderkort eller dylikt.

Om det skulle vara hårddisken så visar det sig vid nyinstallation, bara att byta den isf.

Edit:
Kan iofs vara minnena också, dock inte troligt om symptomen är de samma hela tiden vid flera omstarter.
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2013-10-23 kl. 00:08.
Citera
2013-10-29, 13:16
  #5
Medlem
wreplai06s avatar
Hittills har datorn gått att köra utan grafikkortsdrivrutiner men nu igår så blev även skärmen helt svart? Har provat starta om och liknande. Utan resultat, någon som vet hur man gör en total systemåterställning på en Clevo laptop?

Datorn startar upp förövrigt men skärmen vägrar gå igång alls
Citera
2013-10-29, 18:41
  #6
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Hittills har datorn gått att köra utan grafikkortsdrivrutiner men nu igår så blev även skärmen helt svart? Har provat starta om och liknande. Utan resultat, någon som vet hur man gör en total systemåterställning på en Clevo laptop?

Datorn startar upp förövrigt men skärmen vägrar gå igång alls


Så bägge skärmarna är helt döda?
Citera
2013-10-29, 21:50
  #7
Medlem
wreplai06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Så bägge skärmarna är helt döda?

Nej laptopens skärm vägrar som sagt starta, LCD skärmen fungerar med andra produkter (men inte laptopen eftersom grafikkortet är dött
Citera
2013-10-29, 22:16
  #8
Medlem
Fleptuts avatar
Om den är byggd för dig kanske du har turen att det är ett grafikkort som går att byta. Har du kvar specen på datorn så kan du väl titta i den och se om du kan köpa ett nytt grafikkort om du är nöjd med datorn i övrigt.

/Flep

http://www.ggsdata.se/index.php?page...ccessories.php
__________________
Senast redigerad av Fleptut 2013-10-29 kl. 22:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback