2013-10-21, 23:36
Medlem
heccefolles avatar
Godkväll!
Det är en sak jag gått och tänkt på länge. När man besöker vissa hemsidor så finns det "Ads" där det tex. står "DU ÄR VÅR 99.9999 BESÖKARE!! VI SKOJAR INTE KLICKA HÄR OCH HA CHANS ATT VINNA XXX KRONOR!!!", "Träffa helikoptern 3 gånger och vinn makalösa priser" .Nu vet jag inte om just dessa finns, men liknande om ni förstår.
Till mina frågor, är det oftast ett skämt?
Är chansen att bli lurad om man skriver in tex. kortuppgifter stor?
Är det ens någon som gör det och tjänar de några pengar på det?
Nu har jag inte så stor kunskap inom det och har kanske helt fel uppfattning, men ändå!
Citera
2013-10-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heccefolle
Godkväll!
Det är en sak jag gått och tänkt på länge. När man besöker vissa hemsidor så finns det "Ads" där det tex. står "DU ÄR VÅR 99.9999 BESÖKARE!! VI SKOJAR INTE KLICKA HÄR OCH HA CHANS ATT VINNA XXX KRONOR!!!", "Träffa helikoptern 3 gånger och vinn makalösa priser" .Nu vet jag inte om just dessa finns, men liknande om ni förstår.
Till mina frågor, är det oftast ett skämt?
Är chansen att bli lurad om man skriver in tex. kortuppgifter stor?
Är det ens någon som gör det och tjänar de några pengar på det?
Nu har jag inte så stor kunskap inom det och har kanske helt fel uppfattning, men ändå!

1. Japp
2. Japp

Det finns människor för allt (tex min fd chef som blev av med hela sin lön eftersom att hon skrev in sina uppgifter) Chansen att vinna är även den extremt liten, "vinn en resa" då får du chansen att vinna en resa. Tänk på att det aldrig står hur många som vinner, bara hur många resor det finns.
Citera
2013-10-21, 23:48
Medlem
heccefolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
1. Japp
2. Japp

Det finns människor för allt (tex min fd chef som blev av med hela sin lön eftersom att hon skrev in sina uppgifter) Chansen att vinna är även den extremt liten, "vinn en resa" då får du chansen att vinna en resa. Tänk på att det aldrig står hur många som vinner, bara hur många resor det finns.
Hur kan det då vara tillåtet? Varför skulle en hemsida vilja ha sådana sponsorer?
Citera
2013-10-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heccefolle
Hur kan det då vara tillåtet? Varför skulle en hemsida vilja ha sådana sponsorer?
För att alla hemsidor inte har dunderkoll på vilka de släpper in, sen finns det några som helt enkelt inte bryr sig, utan tänker bara på sina pengar de kan tjäna.

Många seriösa hemsidor skulle aldrig släppa in ett annonsnätverk som har denna typ av banners. (du signar nätverk och inte enskilda företag oftast)

Så om du ser denna typ av hemsidor ska du tänka en extra gång, det är inte de mest seriösa hemsidorna.
Citera
2013-10-22, 07:49
Medlem
Sigstens avatar
Jag vann en gång 1 miljon euro men så var man tvungen att sätta in 10k euro först som skatt eller något så jag kunde inte hämta ut dom för jag hade inte så mycket pengar.

Men det var sant!
Citera
2013-10-22, 09:45
Medlem
heccefolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Jag vann en gång 1 miljon euro men så var man tvungen att sätta in 10k euro först som skatt eller något så jag kunde inte hämta ut dom för jag hade inte så mycket pengar.

Men det var sant!
Tur i oturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in