Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-10-21, 20:31
Medlem
Jag har träffat en kille i 4 år och i början gillade jag att vara hans sexobjekt och den han drömmer om och alltid tänder på till 100%. Jag vet att han också tyckte jag var rolig och kul att vara med. Men nu efter så lång tid så skulle man vilja att han såg mig mer som en person med fina inre egenskaper. Dem har han aldrig sagt något positivt om. När jag säger att jag också vill vara intelligent och någon han ser upp till så säger han ingenting. Men det han inte klarar sig utan verkar vara min kropp och vårt sex.

Vilket tycker ni killar är viktigast i ett förhållande? Att sexet är bra och att ni alltid blir tända och och attraherade av er tjej så fort ni tittar på henne? Eller är det andra med att ha långa underbara samtal om allt och en söt flickvän bättre som man ser en framtid med?

JAg vill såklart vara båda delarna för honom, men vet att jag inte är det. MEn om ni måste välja, vilket hade ni valt och vilket tröttnar man minst på?
Citera
2013-10-21, 20:33
Medlem
Vad som är viktigast?

Att ni gillar varandra och kan prata med varandra om allt.
Citera
2013-10-21, 20:34
Medlem
Men det där gör vi ju; vi gillar naturligtvis varandra och kan prata om precis allt, annars hade vi nog varit extremt trötta på varandra och gjort slut för längesen. Man kan ju inte bara leva på sex.
Citera
2013-10-21, 20:35
Medlem
Pellejonsons avatar
Det kanske inte finns något positivt att säga om dig om man bortser från ditt utseende. Det är nog därför du aldrig får höra det.

Vet inte riktigt vad du menar med en söt flickvän, men en tjej man verkligen gillar är både kul att umgås med och samtidigt någon man är attraherad av.

Edit: För att svara på din fråga, en kombination självklart. Det är omöjligt att stå ut med en tjej bara för att hon ser snygg ut, hon måste ha något som intresserar mig, något personlighetsdrag. Intelligenta diskussioner sker dock aldrig med medlemmar av det kvinnliga könet, där är ni för underlägsna män.
Senast redigerad av Pellejonson 2013-10-21 kl. 20:39.
Citera
2013-10-21, 20:37
Medlem
Personligheten vinner ALLTID. Finner man inte någon attraktiv men hon har grym personlighet så kommer attraktionen efteråt. Det fungerar dock inte åt andra hållet.
Citera
2013-10-21, 20:37
Medlem
givemefives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetie71
Men det där gör vi ju; vi gillar naturligtvis varandra och kan prata om precis allt, annars hade vi nog varit extremt trötta på varandra och gjort slut för längesen. Man kan ju inte bara leva på sex.

Vad är problemet då?
Citera
2013-10-21, 20:38
Medlem
Personligheten är såklart det som avgör.
Citera
2013-10-21, 20:39
Medlem
OK, jag skulle vilja att han tyckte om hela min presonlighet. Det han gillar är att jag är sexig, rolig, att vi kan prata om allt, att han kan slappna av och blir glad och att han trivs i mitt sällskap. Däremot säger han tex aldrig att jag är kvinnan i hans liv, att han inte kan vara utan mig, att han vill gifta sig med mig eller att jag är söt, har sötaste ögonen i världen eller nåt sånt gulligt.

Det mesta handlar om sex och mitt utseende helt enkelt.
Citera
2013-10-21, 20:40
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Eller är det andra med att ha långa underbara samtal om allt

en ven poppade ut i tinningen på en hel del killar, kan jag lova.

i längden är det viktigt med båda, för stunden räcker det med sexig. efter fyra år bör han uppskatta andra drag hos dig.
Citera
2013-10-21, 20:41
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Jag har träffat en kille i 4 år och i början gillade jag att vara hans sexobjekt och den han drömmer om och alltid tänder på till 100%. Jag vet att han också tyckte jag var rolig och kul att vara med. Men nu efter så lång tid så skulle man vilja att han såg mig mer som en person med fina inre egenskaper. Dem har han aldrig sagt något positivt om. När jag säger att jag också vill vara intelligent och någon han ser upp till så säger han ingenting. Men det han inte klarar sig utan verkar vara min kropp och vårt sex.

Vilket tycker ni killar är viktigast i ett förhållande? Att sexet är bra och att ni alltid blir tända och och attraherade av er tjej så fort ni tittar på henne? Eller är det andra med att ha långa underbara samtal om allt och en söt flickvän bättre som man ser en framtid med?

JAg vill såklart vara båda delarna för honom, men vet att jag inte är det. MEn om ni måste välja, vilket hade ni valt och vilket tröttnar man minst på?

Vill du vara hans flickvän eller vän? Svarar du vän, så borde du vara bättre än hans vänner. Det är en stor press för en tjej.

Livet är en paj. Den är konstant lika stor. Bitarna kan dock vara olika stora. Just nu så består er paj av en stor bit "attraktion". Vill du ha en större bit paj som består av "inre egenskaper" så kommer pajbiten "attarktion" att bli mindre. Hur hade du reagerat då?
Citera
2013-10-21, 20:41
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:
OK, jag skulle vilja att han tyckte om hela min presonlighet. Det han gillar är att jag är sexig, rolig, att vi kan prata om allt, att han kan slappna av och blir glad och att han trivs i mitt sällskap. Däremot säger han tex aldrig att jag är kvinnan i hans liv, att han inte kan vara utan mig, att han vill gifta sig med mig eller att jag är söt, har sötaste ögonen i världen eller nåt sånt gulligt.

Det mesta handlar om sex och mitt utseende helt enkelt.

Det är en slutsats som du själv har dragit och inte något han har nämnt. Så typiskt er kvinnor att tänka så. Han har varit tillsammans med dig i 4 jävla år, tror du verkligen att han hade stannat kvar om inte han gillar dig som person?

Suck, ni kvinnor är hopplösa. Ni vill höra att ni är bäst i världen, det är ni tyvärr inte. Vill du att han ska vara mer gullig i sitt snack med dig får du väl ta och nämna det.
Citera
2013-10-21, 20:45
Medlem
Jag förstår att där måste finnas mer från hans sida än bara attraktion till mig, men man skulle vilja vara hans "allt". men självklart; skulle han bara pratat om hur söt och snäll jag är, så hade jag undrat om han verkligen tycker jag är sexig och om han är attraherad av mig. vi kvinnor är verkligen svåra och aldrig nöjda, suck!! jag vill vara hans sex-bomb, men samtidigt kvinnan han vill ha som bästa vän och dela hela livet med! de sista 2 bitarna har jag misslyckats med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in