2013-10-21, 14:14
Medlem
Om man vill ha kontakt med en mod på ett delforum pmar då den förste eller allihop eller hur
gör man för jag har upptäckt att typ alla mods har inställt så att man inte kan se om dom är
inloggade eller ej o eftersom man gärna vill ha ett snabbt svar så undrar jag hur man gör?
Citera
2013-10-21, 14:18
Bannlyst
Du skickar PM till den moderator du vill tala med, det där med snabbt svar kan du bara glömma, du kan till och med glömma att få svar ibland.

Tålamod är det som gäller.
Citera
2013-10-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Du skickar PM till den moderator du vill tala med, det där med snabbt svar kan du bara glömma, du kan till och med glömma att få svar ibland.

Tålamod är det som gäller.

Fick iofs svar från en mods direkt precis men inte på denna frågan så den kvarstår?
Citera
2013-10-21, 14:31
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Fick iofs svar från en mods direkt precis men inte på denna frågan så den kvarstår?

Du skickar ett PM till moderatorn i fråga det gäller.
Citera
2013-10-21, 16:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Du skickar ett PM till moderatorn i fråga det gäller.
Precis så. =)
Det finns ingen garanti för att få snabbt svar även om vi försöker svar så snabbt som möjligt i de flesta fall.
Citera
2013-10-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Precis så. =)
Det finns ingen garanti för att få snabbt svar även om vi försöker svar så snabbt som möjligt i de flesta fall.

Men är det ok att pma alla mods för ett delforum, hade det inte varit lättare att ni ändrat era
inställningar så man kan se vilka som är inloggade eller ej?
Citera
2013-10-21, 18:52
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Men är det ok att pma alla mods för ett delforum, hade det inte varit lättare att ni ändrat era

Lättaste är att PMa 1 moderator i det ämnet du har en fråga i. Sedan är det bara att vänta på svar.
Citera
2013-10-21, 19:12
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Citat:
Lättaste är att PMa 1 moderator i det ämnet du har en fråga i. Sedan är det bara att vänta på svar.
Håller med!

- Bra är också att skriva i PM att endast denne moderatorn är kontaktad.

- Men om man av någon anledning kontaktat flera moderatorer i samma ärende, samtidigt eller i följd, då är det väldigt hänsynsfullt om man är tydlig i PM med att man kontaktat flera. Och gärna nämner vilka andra som kontaktats. Många smidiga användare gör så.
Citera
2013-10-21, 21:06
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Nej, att jag är inloggad betyder inte att jag har tid. Tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Håller med!

- Bra är också att skriva i PM att endast denne moderatorn är kontaktad.

- Men om man av någon anledning kontaktat flera moderatorer i samma ärende, samtidigt eller i följd, då är det väldigt hänsynsfullt om man är tydlig i PM med att man kontaktat flera. Och gärna nämner vilka andra som kontaktats. Många smidiga användare gör så.
Precis, annars lägger flera moderatorer ner tid på att undersöka ärendet och skriva svar.
Citera
2013-10-22, 01:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag har flera gånger tänkt att det vore smidigt med en "skicka pm-till mods i detta delforum"-funktion. Så att det funkar som (jag antar att) rapporter gör, att alla mods i just det forumet ser pm så att den som har tid/ork kan ta det.
I
Citera
2013-10-22, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag har flera gånger tänkt att det vore smidigt med en "skicka pm-till mods i detta delforum"-funktion. Så att det funkar som (jag antar att) rapporter gör, att alla mods i just det forumet ser pm så att den som har tid/ork kan ta det.
I

klyftig idé att göra faktiskt och sen när man har fått ett svar så raderas det eller står "svarat av" på dom andra modsen pm alternativt att mods får ha en undermapp/kategori där deras delforums meddelande samlas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in