2013-10-21, 04:40
Medlem
Chaos1337s avatar
Hej! Kan börja med att säga att jag inte är speciellt bra på dator hårdvara så be kind!

Har för tillfället ett Nvidia GTS 350 kort och tänkte då köpa ett nytt för runt 2000-3000kr.

Då är frågan vad jag borde köpa och vad som passar? Help plox
Citera
2013-10-21, 08:52
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Svårt att veta vad som passar när vi behöver veta lite mer om din dator. Sen vad du är ute efter att spela.
Citera
2013-10-21, 09:50
Medlem
psychojuices avatar
Säger dom mannen över, vi behöver veta vad du vill spela. Men jag antar att du vill lira hyfsade spela om du kan punga ut 3 lax.
Citera
2013-10-21, 10:31
Medlem
Legolennarts avatar
Med tanke på att ditt nuvarande kort är 5 år gammalt finns det en stor risk att du kommer behöva byta ut i stort sätt allt för att det skall fungera.

Vissa delar som nätagg, minnen, cd-läsare, hårddiskar och chassi kan du troligtvis återanvända så leta upp ett uppdateringspaket alternativt plocka ihop ett moderkort med processor och grafikkort till så kan du komma undan relativt billigt.
Citera
2013-10-21, 11:43
Medlem
knArkes avatar
Vad har du för modekort?
Citera
2013-10-21, 11:56
Medlem
Chaos1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knArke
Vad har du för modekort?

Bra fråga! Kan man kolla det utan att öppna datorn? För när jag kör dxdiag så står det såhär: http://piclair.com/data/kwwsr.jpg
Citera
2013-10-21, 12:08
Medlem
Chaos1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Svårt att veta vad som passar när vi behöver veta lite mer om din dator. Sen vad du är ute efter att spela.

Är väl mest för att lira wow och lol, sen kanske andra spel. Inge jätte tungt. Grejen med de jag har nu att jag får blue screen lite då och då när jag spelar vissa spel. Ska tydligen va att kortet är sönder.
Citera
2013-10-22, 19:46
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaos1337
Är väl mest för att lira wow och lol, sen kanske andra spel. Inge jätte tungt. Grejen med de jag har nu att jag får blue screen lite då och då när jag spelar vissa spel. Ska tydligen va att kortet är sönder.
Googla nästa gång på koden du fick i blue screen så ser du vad felet var. Vad har du för minnen?

Ditt moderkort är också jäkligt gammalt. Se över vilket nätaggregat du har, om dina minnen (om du nu inte behöver skaffa nya) passar till ett bättre moderkort och så skaffar du ett grafikkort sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in