Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-21, 00:59
Medlem
Jag var placerad en tid på ett behandlingshem när jag var 15 år i 1 år och 5 månader.

Allt gick ut på skuld-skam sedan vara öppna upp sårbarhet och bli nertryck och få ner självkänslan i botten sedan inte veta vad man ska göra för att tillfredställa andra och helt glömma bort sina egna behov.

Fattar att det innebär konsekvenser för sin egen livskvalite senare och kan orsaka alla möjliga problem med ohälsa och dom obehagliga spåren från känslominnet.

Är det flera som kränkts och drabbats av det osynliga våldet från "behandlingshemmen"som gett hemska följer för livet och hälsan senare?

Dela med er.
Citera
2013-10-21, 01:15
Medlem
constipateds avatar
tack för att du startar en så genuin tråd...

bott runt på olika härbärgen o drogfria boenden med utegångsförbud o andra regler.. dock aldrig varit inlåst på det sättet du beskriver.. däremot blev ja direkt bekant med hur människorna som jobbade inom dessa områden liksom aldrig var nöjda med hur mycket du kunde kränka en som människa.. är helt övertygad om att det finns ett samband mellan de människor som söker sig till denna typ av yrken samt deras egen psykiska hälsa.. på nåt sätt får det dem själva att känna sig normala... skrämmande men sant..
Citera
2013-10-21, 01:54
Medlem
Jo psykopatiska,sadistiska personer är ofta sådana som söker sådana myndighetsposter där dom kan osynligt skada andra och hacka ner på dom.

Ofta vill dom ge igen och har en gång i tiden själva blivit utsatta.

Man kan inte vara mänsklig och jobba på sådana ställen många slutar snabbt för dom klarar inte av det..
Citera
2013-10-21, 09:41
Medlem
Fiskfjolls avatar
Jag skulle gärna jobba på ett behandlingshem för människor med psykosociala problem. Jag jobbar för tillfället inom psykiatriska slutenvården. Jag är långt ifrån naiv men har ändå svårt att förstå att de historier man hört om personal på sådana behandlingshem är sanna
Citera
2013-10-21, 15:35
Medlem
Jo men påförande av skuld och skam göra en sårbar före man skadar och trycker ner självkänslan ta bort jag-känslan och programmera en att inte se till sina egna sunda behov utan tillfredställa andra,splittra sitt jag,skada sitt förstånd genom att göra en förvirrad.

Det kan leda till alla möjliga problem med sin hälsa och förstör sin egen livskvalite enormt..

Är som ett sakta mord...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in