Kanonlir!
Jag fastnade brutalt för Prison Architect och detta är inget undantag. Hela helgen har ägnats åt detta lilla finurliga och roliga spel
Upplever kontrollen som mindre logisk och krångligare, trots att det för all del är enkel, än vad PA är. Förmodligen är det enkelt men får inte kläm på vissa saker;
I lets play-kanaler på tuben så markerar de stora arealer av träd och berg och trycker sen "gräv/hugg" men jag kan bara välja ett objekt av dessa åt gången? Detta gäller även när jag exempelvis ska skörda åkrar. Tvingas hålla in cntr, alt, eller vad det är och klicka en mogen gröda i taget.
Vill i dessa exempel helt enkelt markera ett fält genom att dra ett block med musen och alla, exempelvis, grödor som är mogna eller träd som går att hugga åker med av bara farten som i tuberna. Är det en mod måhända?
Inte att förväxla med att väcka stora stålblock osv. där man helt enkelt dubbelklickar.
Bygga kvadratiskt? Var simpelt fantastiskt i PA. Tycker det är en tillbakagång att dra en vägg i sänder. På samma vis; finns arkitekt-dragning? I PA kunde man rita upp hela fängelser innan man började bygga. Nu pausar jag och ritar upp med vanliga byggdragningsverktyget medan jag möter upp, raderar och gör om