Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-10-20, 22:11
Medlem
Nytt kickstarter projekt.
Ska vara som en blandning mellan prison architech och dwarf fortress.

http://ludeon.com/blog/rimworld/
http://www.youtube.com/watch?v=C1hKOX23oDg

Jag gillade prison architech så detta verkar lovande, någon som testat?
Citera
2013-11-19, 15:08
Medlem
Spelar fortfarande detta spel tycker det är skitkul!
Äre ingen annan som lirar så man kan snacka lite taktik å så med?
Citera
2013-11-19, 21:10
Medlem
Prövade spelet och fastnade direkt. Mitt första spel pågick i säkert 6h oavbrutet, så jävla beroende framkallande! Jag gillar att man får bygga sin bas hur man vill och skydda den, jag börjar även bry mig om mina gubbar och vad dom känner.
Men nu ska jag vänta tills någon större uppdatering, spelet är väll endast pre-alpha? Jag har nog prövat det mesta nu och de mest effektiva är att bygga ett kill-room. Ett rum innan basen som man har bomberna i som dödar raiders när dom försöker ta sig igenom dörren till basen. Det är viktigt att ha en dörr innan som samlar ihop dom innan dom kommer in i the kill-room. Sen har jag ett par turrets i basen ifall någon enstaka lyckas ta sig förbi. Har man kommit dit så är det inga problem framöver. Man får ju så mycket vapen att sälja så ingenting är ett problem längre.
Men spelet kommer bli så jävla kul när fler funktioner släpps ( vet ej vad som är planerat? ) och man kan spela på samma koloni i mer än en dag.
Citera
2015-02-22, 05:20
Medlem
hexA.s avatar
Ett riktigt jävla roligt spel, fastnade många timmar!
Men jag vart besviken när jag väl hade byggt en rymdfarkost.

Och jag hoppas verkligen att det kommer bli co-op så man kan spela med en polare, det hade varit guld!
Senast redigerad av hexA. 2015-02-22 kl. 05:24.
Citera
2015-10-18, 12:38
Medlem
i.b.ms avatar
Köpte det faktiskt för ett par veckor sedan efter att ha sett en del gameplay på en del av de youtube kanaler jag följer. Grafiken är funktionell och spelet är mycket avancerat i de inställningar man kan göra för sin bas/koloni.
Citera
2016-08-04, 18:16
Medlem
Så, hur går det för er?

Jag har inte riktigt fått kläm på det än, men för tillfället kämpar mina grabbar (och dam) sig igenom sin första vinter. Trodde jag hade mat nog men dom äter ju som fan, dom små rackarna.

Vi sörjer även att "Killer" och "Doc" nyligen dog. Ena ihjälstångad av en bock, andra dog i ett piratbakhåll.

Än så länge så fungerar det fint att låta piraterna gå i en gång med 5-6 deadfall traps, och sedan möta en bunker på andra sidan.

Får dock inte alls till trading beacon. Någon som vet hur det funkar? Har byggt både en becon och en comm-central (eller vad det heter) men får inga meddelanden om att det finns tradingskepp i närheten, och snart har det gått en hel säsong.
Citera
2016-08-14, 12:56
Medlem
Sqrbankens avatar
Kanonlir!

Jag fastnade brutalt för Prison Architect och detta är inget undantag. Hela helgen har ägnats åt detta lilla finurliga och roliga spel

Upplever kontrollen som mindre logisk och krångligare, trots att det för all del är enkel, än vad PA är. Förmodligen är det enkelt men får inte kläm på vissa saker;

I lets play-kanaler på tuben så markerar de stora arealer av träd och berg och trycker sen "gräv/hugg" men jag kan bara välja ett objekt av dessa åt gången? Detta gäller även när jag exempelvis ska skörda åkrar. Tvingas hålla in cntr, alt, eller vad det är och klicka en mogen gröda i taget.

Vill i dessa exempel helt enkelt markera ett fält genom att dra ett block med musen och alla, exempelvis, grödor som är mogna eller träd som går att hugga åker med av bara farten som i tuberna. Är det en mod måhända?

Inte att förväxla med att väcka stora stålblock osv. där man helt enkelt dubbelklickar.

Bygga kvadratiskt? Var simpelt fantastiskt i PA. Tycker det är en tillbakagång att dra en vägg i sänder. På samma vis; finns arkitekt-dragning? I PA kunde man rita upp hela fängelser innan man började bygga. Nu pausar jag och ritar upp med vanliga byggdragningsverktyget medan jag möter upp, raderar och gör om
Citera
2016-08-26, 14:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Det är ingen mod utan du måste in i orders och sen cut wood/harvest så väljer den rätt grejer. Ta inte cut plants då rensar du allting.

Mods är dock ett måste för att underlätta för sig själv. Finns en uppsjö. Kör själv med:

Citera
2016-08-26, 18:18
Medlem
Sqrbankens avatar

Tackar! Kopierade din lista rakt av

Jo jag märkte sen hur man skulle göra ang. ordergivning etc.
Citera
2016-08-30, 13:18
Medlem
zBr9s avatar
Det här spelet är som en blandning av de senaste årens indie-höjdpunkter för min del. Det har den kompromisslösa kampen för överlevnad från Banished, byggandet och managementdelarna från Prison Architect, äventyrandet och craftingen från Factorio. Sen har man tagit efter Sims-serien och petat in ett genomtänkt system för social interaktion och behov som gör att ens kolonister känns mer levande.

Har varit fast hela helgen, men "tyvärr" uppdaterades det igår så de flesta av mina mods slutade fungera. Vilket ju ofta är ett problem med dom här Early Access-spelen. Startade en ny koloni igår, och har hittills inte lyckats överleva mer än typ 10 timmar real time. Dör vanligtvis av att jag är för kaxig mot djurlivet på mina planeter och får se hela min koloni förblöda efter att ha stångats ihjäl av rymdbuffalos
Citera
2016-08-30, 19:52
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Det här spelet är som en blandning av de senaste årens indie-höjdpunkter för min del. Det har den kompromisslösa kampen för överlevnad från Banished, byggandet och managementdelarna från Prison Architect, äventyrandet och craftingen från Factorio. Sen har man tagit efter Sims-serien och petat in ett genomtänkt system för social interaktion och behov som gör att ens kolonister känns mer levande.

Har varit fast hela helgen, men "tyvärr" uppdaterades det igår så de flesta av mina mods slutade fungera. Vilket ju ofta är ett problem med dom här Early Access-spelen. Startade en ny koloni igår, och har hittills inte lyckats överleva mer än typ 10 timmar real time. Dör vanligtvis av att jag är för kaxig mot djurlivet på mina planeter och får se hela min koloni förblöda efter att ha stångats ihjäl av rymdbuffalos

Det enda jag stör mig på med spelet är att på högre svårighetsgrader måste man utnyttja nån grad av fultaktik som utnyttjar spelets mekanismer.

Det är svårt att ha ett vanligt försvar.
Citera
2020-06-22, 19:37
Medlem
wastaahs avatar
Skaffade detta spel nyligen, riktigt kul hittils även om jag börjat på en enklare svårighetsgrad för att lära mig alla mekaniker. Någon som har en bra mod lista?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in