2013-10-20, 20:42
Medlem
Hej!

Jag uppgraderade nyligt min dator och kvar blev mitt gamla moderkort (geforece), en 4 kärnig amd phenom black edition samt 4 gb ram!

Dessa delar sålde jag till min mammas kille som hade en gammal burk från 2004. Vi monterade delarna för ett par dagar sedan i hans dator. Problemet började först med att när vi skulle boota om windows hittades ingen hårddisk. Detta berodde förmodligen på att hårddisken var för gammal för den nya maskinvaran så mammas kille fick en nyare hårddisk från en kollega på hans jobb.

Den nya hårddisken verkade fungera fint. Det gick att installera windows på den precis som vanligt, det enda problemet verkade vara att det gick sjukt segt att komma in på "boot-menyn". När windows sedan var installerat och vi försökte starta datorn och vi kom till den där texten "loading operating system.." (eller vad det nu står) så stannade allt upp, vi kom inte längre. Jag testade starta om datorn flera gånger men utan resultat.

Nu undrar jag mest om någon här vet vad problemet beror på och hur man löser det?
Citera
2013-10-20, 22:14
Medlem
LegaliseItNows avatar
Formatera om datorn, fungerade för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in