2013-10-20, 10:44
Medlem
Hej

Jag har nyligen kpt en sub frn Dynavoice, det r en: Magic sub 8.
Nu ska jag koppla in den i min frstrkare frn Yamaha, modell RX-V787.

Jag letade i min kabellda och hittade en "Champion subwoofer kabel" som r kpt frn Ljudfokus.se fr en tid sedan. Nu undrar jag om jag kan anvnda den fr att koppla in subben eller mste jag kpa en annan kabel?
Citera
2013-10-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeLonn
Hej

Jag har nyligen kpt en sub frn Dynavoice, det r en: Magic sub 8.
Nu ska jag koppla in den i min frstrkare frn Yamaha, modell RX-V787.

Jag letade i min kabellda och hittade en "Champion subwoofer kabel" som r kpt frn Ljudfokus.se fr en tid sedan. Nu undrar jag om jag kan anvnda den fr att koppla in subben eller mste jag kpa en annan kabel?

Jag antar att det r antingen en helt vanlig analog hgtalarkabel, eller en helt vanlig RCA-kabel som ska eller kan anvndas? Manualen till subben torde upplysa dig om det, och om det stmmer s funkar vilken kabel som helst av nmnda sorter, och det behver inte vara ngra superduperhokuspokuskablar fr dyra slantar utan det rcker med en vanlig 2,5-4 kvadrat hgtalarkabel frn t ex Biltema fr 10-30 kr/m eller vad de nu kan kosta. Eller en vettig (inte det billigaste skrpet) RCA fr ca 100-200 kr frn t ex Kjell o Company.

Hittade bruksen t dig och det var precis som jag trodde...

http://www.dynavoice.se/pictures/dyn...manual-swe.pdf

Hittade ven info om den kabel du nmnde, och r det en sdan som p bilden s r svaret ja den kan du anvnda.....

http://www.ljudfokus.se/produkt/cham...-5-meter/3838/

Ls i manualen vilka av de tre olika anslutningsalternativen du ska anvnda
Citera
2013-10-20, 11:51
Medlem
Har kopplat som i alternativ 1 och nu funkar det

Tack ska du ha!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto