Citat:
Ursprungligen postat av
a580228
Jag läste om det och jag har torr hud också so det låter rimligt, hur länge tar det för kroppen at vänja sig?
Den "vänjer" sig genom att man dricker mycket, helst inte för iskallt eller för skållhett. Slemhinnorna behöver smörjas. Det är bra med en matsked olivolja till huden och en matsked olivolja att svälja per dag. Något man ska dricka är havtornsjuice, för det innehåller ämnen som bygger upp slemhinnorna. Köp en luftfuktare också! Gröna växter med självbevattningssystem. Och naturligtvis en fuktmätare.
Luftfuktare behöver inte vara dyra, det går med sådana i keramik som man hänger på elementet, för 120 kr. Växter kostar inte så mycket, 3 för 100 kr. Man kan också blöta ned en frottéhandduk och hänga över elementet nattetid (billigt). Det är ju under natten det blir värst. Sover man med öppen mun kan man bli hjälpt av en näsvidgare. Olivolja 50 kr. Luftfuktare som ångar på bra kostar från 350 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
a580228
Är det vanligt med slem vid lugncancer? Jag harklar mig mycket och sedan efter jag harklat mig känns det svårt att svälja några sekunder

Ja, men slem är ett tecken på att man blivit torr och ansträngd i slemhinnorna också. Istället för att de smörjs regelbundet och konstant utan slembildning, så blir man då antingen torrhostandes eller spottar upp ansamlad mucus i perioder. Det blir inget jämnt flöde då.