2013-10-19, 21:37
Medlem
När jag startar datorn så får jag följande meddelande:

Det gick inte att starta windows. Detta kan bero på en nyligen utförd ändring i maskin eller programvaran.

Sedan får jag två alternativ:
Starta startreparation (rekommenderas)
Starta windows normalt

När jag sedan väljer något av dessa alternativ står det att det har uppstått ett problem mellan windows och en enhet som är ansluten till datorn.

Status:0xc00000e9
Information: ett oväntat I/O-fel uppstod.

Vad ska jag göra? Har sökt runt lite, men alla tips jag hittar behöver man ha åtkomst till skrivbordet, vilket är omöjligt när datorn inte går att starta.

Tack på förhand!
Citera
2013-10-19, 21:48
Medlem
1FFs avatar
Felsäkert läge ?

Testa med Google https://www.google.com/search?hl=sv&...+uppst%C3%A5tt en del leder tillbaka hit till Fb .
Citera
2013-10-19, 21:56
Medlem
Hur startar man datorn i felsäkert läge? Som jag har förstått det så ska man trycka f8 innan något har dykt upp på datorn. När jag gör detta händer ingenting.
Citera
2013-10-19, 22:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrustYourI
Hur startar man datorn i felsäkert läge? Som jag har förstått det så ska man trycka f8 innan något har dykt upp på datorn. När jag gör detta händer ingenting.

Google är din vän - det är olika med det men det vanliga brukar vara f8 , f5 , f4 beroende på tillverkare .

Du ska trycka om och om igen hela tiden under uppstart , frenetiskt .
Citera
2013-10-19, 22:25
Medlem
Lyckades att använda felsäkert läge, men det fungerade tyvärr inte:/
Citera
2013-10-19, 22:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrustYourI
Lyckades att använda felsäkert läge, men det fungerade tyvärr inte:/

Du har inte lust att utveckla det lite ?

Det finns ju fler än ett rep alternativ i F.läget t.e.x filrep vilket kunde vara ett av felen enligt de länkar som fanns på min Google länk .
Citera
2013-10-19, 23:35
Medlem
Det under lättar om du berättar om du gjorde något speciellt innan du fick felet.
Citera
2013-10-19, 23:40
Medlem
Felet beskrivet i stil med att datorn inte har lyckats skapa kontakt med din hårddisk.
Citera
2013-10-20, 02:40
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Google är din vän - det är olika med det men det vanliga brukar vara f8 , f5 , f4 beroende på tillverkare .
Nej! Felsäkert läge är relaterat till Windows, ej till tillverkare. Det är alltid F8.
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du ska trycka om och om igen hela tiden under uppstart , frenetiskt .
Jupps. 1 gång/sekund brukar funka bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in