2013-10-19, 19:09
Medlem
Varför är det mest rasister och högerextremister som använder sig av det ordet och är det ett sätt för dessa element att försöka rättfärdiga deras trångsynhet.
Citera
2013-10-19, 19:12
Medlem
BigFatCones avatar
PK är det andra koncept som Flashbacks besökare har lyckats urvattna. Det första är som bekant "white trash". Nog för att jag är att ett språk ska utvecklas men när man urholka uttryck på det här sättet blir jag bara ledsen.
Citera
2013-10-19, 19:13
Medlem
skulle vilja vända på det, pk för mig är för antirasisterna, och extremfeministerna som vägrar att se på saker från en annan synvinkel.

PK är trångsynthet för dom som följer de politiska normerna.
Senast redigerad av SirUncleCharlie 2013-10-19 kl. 19:13. Anledning: sär skrivning lol
Citera
2013-10-19, 19:24
Medlem
Insåg att jag var lite OT, så jag redigareafe
Nej, jag tycker inte det
Senast redigerad av vetbaettre 2013-10-19 kl. 19:31.
Citera
2013-10-19, 20:16
Medlem
krigsbarns avatar
Det är ett tillhygge i dessa människors standardarsenal, ingenting annat. Jag har relativt nyligen börjat ignorera personer som kvickt behöver slita fram den här förkortningen (som om den betydde någonting), och jag kommer inte ihåg sist jag var såhär glad på forumet.

Mitt tips är att låta rasisterna och extremisterna vara, precis som de är. Låt dem växa till sig i mörkret som svamp, och ignorera allt det som är irrelevant.
Citera
2013-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
är det ett sätt för dessa element att försöka rättfärdiga deras trångsynhet.
Det är, som redan antytts, ett "argumentationsvapen"; ett sätt att avväpna sin meningsmotståndare innan de ens hunnit öppna munnen. På samma vis används exempelvis ordet rasism av rasister (paradoxalt nog) och vänsterextremister för att tysta meningsmotståndare. Jag tror dock inte att de som "råkar ut" för att bli kallade "PK" bryr sig särskilt mycket, till skillnad från de som kanske skräms till tystnad av att kallas för rasist. Men i vilket fall är "PK" utan tvekan en reduktionism - se bara på hur själva ordet i sig (politisk korrekthet) reducerats till endast två bokstäver! - av motståndaren till en sorts endimensionell karikatyr vilket står för "allt det där onda" man ser i den andre. Det är lite likt den retoriska halmdockan.
Citera
2013-10-22, 18:05
Medlem
Jag tror att vad som anses som PK är högst indviduellt och inte objektivt.
Citera
2013-10-22, 18:44
Medlem
brandvarnares avatar
På vissa program i Radiokanalen P3 så har dom sagt att dom är just PK, på tal om just PK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in