2013-10-19, 19:09
Medlem
Varfr r det mest rasister och hgerextremister som anvnder sig av det ordet och r det ett stt fr dessa element att frska rttfrdiga deras trngsynhet.
Citera
2013-10-19, 19:12
Medlem
BigFatCones avatar
PK r det andra koncept som Flashbacks beskare har lyckats urvattna. Det frsta r som bekant "white trash". Nog fr att jag r att ett sprk ska utvecklas men nr man urholka uttryck p det hr sttet blir jag bara ledsen.
Citera
2013-10-19, 19:13
Medlem
skulle vilja vnda p det, pk fr mig r fr antirasisterna, och extremfeministerna som vgrar att se p saker frn en annan synvinkel.

PK r trngsynthet fr dom som fljer de politiska normerna.
Senast redigerad av SirUncleCharlie 2013-10-19 kl. 19:13. Anledning: sr skrivning lol
Citera
2013-10-19, 19:24
Medlem
Insg att jag var lite OT, s jag redigareafe
Nej, jag tycker inte det
Senast redigerad av vetbaettre 2013-10-19 kl. 19:31.
Citera
2013-10-19, 20:16
Medlem
krigsbarns avatar
Det r ett tillhygge i dessa mnniskors standardarsenal, ingenting annat. Jag har relativt nyligen brjat ignorera personer som kvickt behver slita fram den hr frkortningen (som om den betydde ngonting), och jag kommer inte ihg sist jag var shr glad p forumet.

Mitt tips r att lta rasisterna och extremisterna vara, precis som de r. Lt dem vxa till sig i mrkret som svamp, och ignorera allt det som r irrelevant.
Citera
2013-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
r det ett stt fr dessa element att frska rttfrdiga deras trngsynhet.
Det r, som redan antytts, ett "argumentationsvapen"; ett stt att avvpna sin meningsmotstndare innan de ens hunnit ppna munnen. P samma vis anvnds exempelvis ordet rasism av rasister (paradoxalt nog) och vnsterextremister fr att tysta meningsmotstndare. Jag tror dock inte att de som "rkar ut" fr att bli kallade "PK" bryr sig srskilt mycket, till skillnad frn de som kanske skrms till tystnad av att kallas fr rasist. Men i vilket fall r "PK" utan tvekan en reduktionism - se bara p hur sjlva ordet i sig (politisk korrekthet) reducerats till endast tv bokstver! - av motstndaren till en sorts endimensionell karikatyr vilket str fr "allt det dr onda" man ser i den andre. Det r lite likt den retoriska halmdockan.
Citera
2013-10-22, 18:05
Medlem
Jag tror att vad som anses som PK r hgst indviduellt och inte objektivt.
Citera
2013-10-22, 18:44
Medlem
brandvarnares avatar
P vissa program i Radiokanalen P3 s har dom sagt att dom r just PK, p tal om just PK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in