Det var nog minst en vecka sedan jag bajsade sist. Hur är det ens möjligt att det inte kommer ut någon avföring? Maten måste väl ut någon gång? Vad kan jag göra?
Jag äter nyttigt. Det blir mycket grönsaker, protein och nyttigt fett.
vännen du har tur.. mitt alias är en hyllning till mitt livs förstoppning som jag vid registreringen just då var mitt uppe i.. efter på tok för lång period av opiatbruk.. lr subutex om man ska vara exakt.. varför just opiater skapar sån sanslös förstoppning vet jag inte men det finns iaf MÅNGA stories om heroinister och hur de t.ex. alltid haft med sig en liten te-sked för att kunna skopa ur bajs ur analen med jämna mellanrum.. kanske söka lite i det forumet för mer tips? =)
anyway.. mina tips är... (o nu snackar vi riktig jävla förstoppning här, defenitivt inte nån jävla noob-förstoppning som man löser med kaffe, plommon eller indisk mat.. <- LOL NOOBS, ni vet inte vad ni snackar om) först o främst äta mkt fibrer... vet att det inte hjälper en pågående förstoppning men det är iaf ett bra sätt att förebygga det på.. det är nog den enda kosten som egentligen garanterar mjuk mage..
ytterligare ett sätt är att gå på toaletten ofta.. inte vänta flera dagar bara för att man känner att man inte behöver.. utan typ tvinga dig själv att gå o sätta dig då o då istället för att bygga upp flera dagars skit i tarmen o sen är det för sent... även detta är förebyggande..
så när det väl skitit sig då.. du är på toa.. men du får inte ut tegelstenen där inne.. (kan beskriva ytterligare för de som inte uppleft detta) tänk dig att du har en så hård grej (som ihoppackad o torkad modell-lera) innanför analöppningen (härliga ord man får använda nu haha) o du känner att den är så stor så den inte ens får plats genom hålet.. alltså hålet vill inte ens börja öppna sig för att skiten trycker mer runt kanterna på insidan än ur öppningen.. hur mkt du än pressar.. asså spelar ingen roll om du sitter en timma.. så kan du inte få ut det...
i det här läget finns ju massa metoder.. jag provade sitta framåtlutad.. bakåtlutad.. bakofram.. stå upp först o trycka som fan o sen sätta mig.. gunga fram o tillbaka på stolen.. hela tiden med tårar rinnandes ner för kinderna för det gör så sanslöst ont.. hade på riktigt regnbågsliknande hallisar för det var sån sjuk smärta.. mitt livs smärta.. måste ja säga.. för att inte tala om oron när man efter man tryckt sig svettig på toa inser att man måste avbryta.. går liksom inte att ens fundera på att äta eller nånting.. för det är ju stopp haha...
så vad jag provat o vet fungerar.. på apoteket finns dels förebyggande piller man sväljer.. men den bästa grejen (som ja inte minns vad den heter) är en liten flaska med en äckligt lång och spetsig hals på.. som man så klart ska köra upp i röven.. o spruta upp hela innehållet.. detta är tydligen nåt slags ämne som sätter fart på grejerna.. mjukar upp det du har där inne.. o till slut kan du få ut det...
ovanstående metod med hjälp av det nattöppna apoteket på klarabergsgatan fick jag kombinera genom att med hjälp av mina fingrar gröpa ur lite i taget.. o ja.. det var nånting i min själ som förändrades denna hemska dag då jag satt på toan med fingrarna i min röv o försökte riva loss bajsbitar från klumpen där inne.. o förutom när ja berätta för min flickvän så är detta första gången ja berättar om detta för någon... anyway till slut hade ja plockat sönder klumpen så pass att det började gå att klämma ut den.. o ja... det blödde.. o ja.. jag både grät o skrattade av lycka.. o nej ja tog tyvärr inga bilder.. men allt är sant..
o nu vill jag ha flashback-award för mest utvecklade svar i onödig kunskap..
samt mini award för att mitt alias passar så jävla bra som svar i denna tråd..
apropå om magen spricker pga förstoppning så NEJ... däremot så får du något som ja har för mig kallas fakala kräkningar.. dvs när du börjar kräkas bajs.. eftersom inget kommer ut där ner...
o nödlösningen på förstoppning är så klart akuten.. de låter en sjuksköterska (läkare antar ja ej behöver utsättas för detta skitgöra) föra in en slang i röven på dig medans du ligger på sidan.. varpå hon pumpar upp nån hemlig genomskinlig vätska.. typ en halvliter lol.. varpå hon uppmanar dig att försöka hålla dig så länge du bara kan.. antagligen för att vätskan ska verka.. men efter bara några minuter går du med knäna i kors mot toan och släpper världens last...
När det har hänt mig så har jag grejat mig några mikrolax, små laxeringstuber som finns på apoteket. Men köp då också bulkpulver, små påsar med pulver som du löser upp i vatten, vete fan vad dem heter, men namnet slutar på lax, har jag för mig, drick mycet vatten till det. Det mjukar upp och stabiliserar innehållet som du vill ha bort, samtidigt som det ökar volymen på det så att tarmrexlexen blir tydlig. Jag har också gjort så att jag tryckt i mig massor med pannkakor kvällen innan stortömningen ska ske. Baka med massa fett i smeten, låt de bada i ännu mer fett när du steker och massor med grädde till. Ät så mycket du kan, efter några timmars vila så käkar du en sån portion till. Jag lovar du kommer få en finfin morgonskitning.