Citat:
Ursprungligen postat av
YingYang-
Om Reinfeldt eftersträvar att Sverige blir som USA så är det 80% som lever på gränsen till misär. USA är det kört för så att hävda USA som något att sträva efter är idiotiskt.
http://www.zerohedge.com/news/2013-0...are-unemployed
Imam Reinfeldt strävar inte efter att Sverige skall bli som USA. Imam Reinfeldt strävar efter att folk skall hata sitt eget land och söndra det med MENA-import, emedans amerikaner älskar sitt eget land och har garden uppe emot islam. Skillnaden är enorm.
Nej, det är pojkhögern som drömmer om att glida runt som amerikaner och äta billig snabbmat som Imamens importer från MENA skall tillaga åt dom under svältlöner.
Men se, där har pojkhögern gått på en nyliberal propagandanit från 1900-talet. Istället väntar ett enormt skattetryck om vi relaterar skatten till minskad välfärd för både pojkhögern och deras efterkommande.
-----------------------------------------
"
a stunning four out of five U.S. adults struggle with joblessness, are near poverty, or rely on welfare for at least parts of their lives amid signs of deteriorating economic security and an elusive American dream."
LOL, vilken skröna. 80% ?
Jag har bott i USA i över 10år och reser runt mycket i jobbet. Jag ser ingenting av denna misär någonstans. Personligen känner jag inte ens till en enda arbetslös person idag, det var värre för några år sedan. Folk i allmämhet har det mycket bra i USA. Och dom 10% fattigaste får foodstamps så ingen behöver svälta - det tycker jag är bra.
Artikeln är rena teorin som utgår från en orelevant måttstock. USA är ett välfärdssamhälle.