• 1
  • 2
2013-10-18, 18:29
Medlem
fiktioneratnamns avatar
Hej,

Åkte fast för innehav, eget bruk samt misstänkt påverkad (tog blodprov).

Nu har snart ett år gått utan ett enda pip från polisens håll. Jag erkände inget och bad om advokat, gav mina uppgifter m.m sen släppte de mig. En annan vän blev gripen för narkotika påverkad och fick hem sitt brev efter 2v. Då jag blev tagen frågade jag även när jag skulle få brevet hem och de sa högst 3v.

Tror ni de släppte allt? Kan jag ta reda på något utan att kontakta polisen?

Ska nämligen utomlands om 1månad och är rädd för att bryta någon lag ifall jag inte kontaktar de att jag ska utomlands för de sa att jag skulle göra det. Men vill inte dra upp något om poliserna sket i mig.. Tacksam för seriösa svar

Snälla mod, om tråden ligger fel vänligen flytta
Senast redigerad av fiktioneratnamn 2013-10-18 kl. 18:33.
Citera
2013-10-18, 18:40
Medlem
ormanoffs avatar
Du är inte förhindrad att resa utomlands bara för att du är misstänkt för brott. Vill du stilla din nyfikenhet ringer du till polisen och kollar vad de har att säga.
Citera
2013-10-18, 18:42
Medlem
Man vet fan aldrig med polisen, kan ta 1 månad eller 10 år... typ...
Citera
2013-10-18, 18:45
Medlem
fiktioneratnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Du är inte förhindrad att resa utomlands bara för att du är misstänkt för brott. Vill du stilla din nyfikenhet ringer du till polisen och kollar vad de har att säga.

Har du något du kan länka som backar upp det?

Är nog mer min ångest jag vill dämpa.. Men som sagt vill inte kontakta de ifall skiten lades ner och polisen myglade, det kan ju riva upp allt igen då.
Citera
2013-10-18, 18:47
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiktioneratnamn
Har du något du kan länka som backar upp det?

Är nog mer min ångest jag vill dämpa..

Kan du länka till en källa som backar upp att du är misstänkt för brott? Nej. Men så är det. Ring polisen och fråga om du är osäker.
Citera
2013-10-18, 18:51
Medlem
fiktioneratnamns avatar
Citat:
Kan du länka till en källa som backar upp att du är misstänkt för brott? Nej. Men så är det. Ring polisen och fråga om du är osäker.

Men va, du förstår väll att jag inte kan lita blint på vad någon skriver på fb utan fakta som backar upp det?

va inte barnslig för fan
Citera
2013-10-18, 19:32
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiktioneratnamn
Men va, du förstår väll att jag inte kan lita blint på vad någon skriver på fb utan fakta som backar upp det?

va inte barnslig för fan

Tänk nu. Tror du att det finns en lag där det står "det är lagligt för brottsmisstänkta att resa utomlands"?
Citera
2013-10-18, 19:53
Medlem
Om dit pass är giltigt, ditt pass inte blivit indraget och du inte heller har blivit meddelad om ett reseförbud av åklagare/domstol så är det inga problem att resa.
Citera
2013-10-18, 19:54
Medlem
Citat:
Tänk nu. Tror du att det finns en lag där det står "det är lagligt för brottsmisstänkta att resa utomlands"?

Ja fast det är ju inte så att han har en bekräftelse på att han är brottsmisstänkt. Är ju fan patetiskt att han inte har hört något på ett år.

Jag skulle råda dig till att resa faktiskt.
Citera
2013-10-18, 20:36
Medlem
Om du nu skulle mot all förmodan skulle få ett brev från farbror blå så har du 2 veckor på dig att skicka in dina delgivnings papper och skickar du inte in dem under två veckor så kommer de skicka en påminnelse. Ut i världen och ta ett par kalla i en solstol!
Citera
2013-10-18, 21:23
Medlem
Det är lungt, åk utomlands du. Om du får hem ett brev så får du säga att dom ska omboka sina ev tider.
Citera
2013-10-19, 12:19
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:

Det finns heller ingen lag som säger att det är förbjudet, och det är det som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in