2013-10-18, 01:30
Medlem
Jensaaaas avatar
Hallå alla! Kan börja med att ursäkta för mitt röriga inlägg här. Men är så förbannat trött på den här datorn och hoppas ni kan försöka lista ut vad problemet/problemen är så kommer jag vara evigt tacksam!

Kan börja länka min dator.

http://www.inet.se/produkt/1969977/acer-aspire-5755g

Okej då tar vi alla problem från början.

1: Min hårddisk gick sönder så fick köpa en ny och betalade för de skulle sätta in den och installera om operativsystemet.

2: Nästan varje gång jag startar min dator så funkar inte mitt ljud. Hur jag löser de här problemet är att jag börjar med att 1: högerklicka på högtalare ikonen nere åt höger 2: Ljud 3: Uppspelning 4: Sen ta testa på min högtalare så ljudet ska börja fungera. Måste ofta upprepa det här två gånger för ljudet ska börja fungera.

3: Ofta när jag kollar på youtube/twitch ja helt enkelt random videos på datorn så hänger sig min dator och gör från sig något skumt ljud. Ungefär som man spelar klippet i slowmotion x10.

4: Kunde spela de flesta spelen på den här datorn utan några problem. Men efter min hårddisk gick sönder och de installerade om operativsystemet så kan ja inte ens spela Amnesia på sämsta inställningarna.

Skulle signa upp för beta testing på blizzard gjorde "SYSTEM SPECIFICATIONS" och fick upp det här.

MY SYSTEM SPECIFICATIONS

OPERATING SYSTEM:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)

CPU TYPE:
Intel® Core™ i7-2670QM CPU @ 2.20GHz

CPU SPEED:
2.23 GHz

SYSTEM MEMORY:
8.43 GB

VIDEO CARD MODEL:
Intel(R) HD Graphics 3000

VIDEO CARD MEMORY:
1.85 GB

VIDEO CARD DRIVER:
nvumdshim.dll

DESKTOP RESOLUTION:
1366x768

HARD DISK SIZE:
500 GB

HARD DISK FREE SPACE:
434.71 GB (87%)

DOWNLOAD SPEED:
2.31 MB/s (18.5 mbps)

Anledningen till att ja länkade de här är för ja gissar att de inte stämmer överens med vad jag egentligen ska ha för drivrutiner till den här datorn?

Finns fler små problem men det här är de största.

Tack på förhand så otroligt mycket om någon kan lyckas hjälpa mig med det här!
Citera
2013-10-18, 01:54
Medlem
Det skulle kunna vara så att de bara hade en Windows-skiva som de installerade, och inte några drivrutiner, och bara lät Windows leta rätt på och installera de standard-drivare som det hittade.

Installera om hela systemet själv med recovery-skivan som du fick med Acer-datorn, så får du det perfekta systemet (som det var från början) med alla korrekta drivare för din dator. Jag skulle t.o.m. ha reset:at BIOS först.
Citera
2013-10-18, 02:19
Medlem
Antingen:http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers

Eller som alef-noll sa

Sen kan jag rekomendera till nästa gång att skaffa en bättre hårdisk om du ändå köper en
Citera
2013-10-18, 10:33
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensaaaa
Anledningen till att ja länkade de här är för ja gissar att de inte stämmer överens med vad jag egentligen ska ha för drivrutiner till den här datorn?

Finns fler små problem men det här är de största.

Tack på förhand så otroligt mycket om någon kan lyckas hjälpa mig med det här!
Vissa saker i testet stämmer inte om man läser om datorns specifikationer på Inet, som Kissekotten4 skrev så dra hem alla drivrutinerna igen från Acer men kör på den svenska länken tycker jag: http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers ...fyll i 5755G under product model och välj Windows 7 64-bit för jag antar att du fick samma Windows som var med från början? Klicka också på fliken BIOS och ta hem version 1.21.

Har du kollat så datorn inte fått virus? Kan rekommendera NOD32 och vill du inte köpa det så finns lösning här ...kör också felkontroll på hårddisken via utforskaren.
Citera
2013-10-19, 02:58
Medlem
Jensaaaas avatar
Tack alla för era svar! Ska kolla upp det ni har tipsat om

Men ska jag ladda ner alla drivrutiner som finns möjliga där?

18 stycken drivrutiner finns det
Senast redigerad av Jensaaaa 2013-10-19 kl. 03:05.
Citera
2013-10-19, 13:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensaaaa
Tack alla för era svar! Ska kolla upp det ni har tipsat om

Men ska jag ladda ner alla drivrutiner som finns möjliga där?

18 stycken drivrutiner finns det
Ja ladda ner alla för att vara på säkra sidan att du har de anpassade drivrutinerna för din dator och glöm inte att också klicka på fliken BIOS och ladda ner senaste som jag skrev.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in