2013-10-17, 23:03
Medlem
Tjenare!

Jag har en "2008 Sym Jet Red Devil 50" som ganska nyligen brjat bli seg, gr max i 35-40, tidigare gick den i 45-50. Har ingen aning om varfr eftersom jag inte kan ett nota om mopeder.

Jag tnkte om jag kper till lite delar till den s jag kommer upp lite i fart, extremt trkigt att ka i 35, plus att man aldrig kommer ngonstans.

Testade googla lite men gav upp snabbt d jag kom in p engelska guider, vilket gr det mycket svrare att frst nr jag inte ens kan de svenska uttrycken.

Vad ska jag gra/kpa fr s lite meck som mjligt men nd hyffsad effekt?
Citera
2013-10-17, 23:14
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midjet
Tjenare!

Jag har en "2008 Sym Jet Red Devil 50" som ganska nyligen brjat bli seg, gr max i 35-40, tidigare gick den i 45-50. Har ingen aning om varfr eftersom jag inte kan ett nota om mopeder.

Jag tnkte om jag kper till lite delar till den s jag kommer upp lite i fart, extremt trkigt att ka i 35, plus att man aldrig kommer ngonstans.

Testade googla lite men gav upp snabbt d jag kom in p engelska guider, vilket gr det mycket svrare att frst nr jag inte ens kan de svenska uttrycken.

Vad ska jag gra/kpa fr s lite meck som mjligt men nd hyffsad effekt?

Grattis! du vill som fjortis kpa en massa delar som fr din kinamppe g ngra KM/H snabbare trots att du inte har nn koll p hur en moppe funkar.....
Citera
2013-10-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Grattis! du vill som fjortis kpa en massa delar som fr din kinamppe g ngra KM/H snabbare trots att du inte har nn koll p hur en moppe funkar.....
Du var d en mycket hjlpsam anvndare...
Det r inte anledningen, anvnder den endast fram och tillbaka till min buss (5km), ska kpa en bil i veckan ocks, men tnker anvnda den ibland fr att vara lite ekonmisk, frmst p sommaren dock.
Citera
2013-10-18, 14:14
Medlem
Dj-mEros avatar
Citat:
Du var d en mycket hjlpsam anvndare...
Det r inte anledningen, anvnder den endast fram och tillbaka till min buss (5km), ska kpa en bil i veckan ocks, men tnker anvnda den ibland fr att vara lite ekonmisk, frmst p sommaren dock.
Varfr ska du kpa en bil som du ska anvnda p sommaren, precis innan vintern kommer?
Citera
2013-10-18, 17:33
Medlem
majordoes avatar
Citat:

Det skulle kunna vara vilket fel som helst. Dligt pumpade dck, bromsar ligger p, igensotat avgasrr... ...
Citera
2013-10-18, 19:46
Medlem
INTPs avatar
Du ahr ett fel p moppen, det r drfr den gr lngsammare. Att trimma den tgrdar inte felet, dremot kan det leda till nnu dyrare fel om man frsker fortstta anvnda defekta grejer.

Med andra ord: Fixa felet frst.
Citera
2013-10-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Varfr ska du kpa en bil som du ska anvnda p sommaren, precis innan vintern kommer?
Skrev fel, menade att moppen skall anvndas frmst p sommaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in